Dziesiątki nowych lokali oplotą Polskę
Walczące o prymat w branży sieci Coffeeheaven, Tchibo i Nestle w 2004 r. zwiększyły obroty o blisko 40 proc. I nie zamierzają zwalniać tempa.
Nowoczesne bary kawowe, oferujące oprócz kawy także kanapki oraz ciastka, są najszybciej rosnącym segmentem branży gastronomicznej w Polsce. Ich obroty zwiększają się rocznie w tempie 35 proc.
Trzech konkurentów
O pierwsze miejsce w tym biznesie rywalizują brytyjska firma Coffeeheaven International, niemiecka grupa Tchibo oraz międzynarodowy koncern Nestle. W walce o pierwsze miejsce weźmie teź udział sieć Nescafe, rozwijana na zasadzie franczyzy przez koncern Nestle. Jej obroty w 2004 r. także wzrosły o blisko 40 proc., m.in. dzięki otwarciu siedmiu nowych kawiarni.
- W sieci mamy ich już 20. Do końca roku powinno powstać 10 kolejnych. W ciągu najbliższych lat ich liczba powinna się zwiększyć do 50-60 - powiedział gazecie "Puls Biznesu" Radosław Drabik z Nestle Polska.
Liczbę nowoczesnych barów kawowych w Polsce szacuje się obecnie na 300, w tym około 100 należy do sieci.
Warto dodać, że amerykański potentant w branży barów kawowych - Starbucks - ogłosił niedawno plany ekspansji w naszym regionie. Nie wiadomo jednak, czy wejdzie do Polski. Na pierwszy ogień wziął wielki rynek rosyjski.
Więcej: "Puls Biznesu", 28 lutego, 2005 r.Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Rynek fitness stawia na franczyzę
Automatyczna siłownia, trening zaprogramowany w Australii albo studio w miejscowości z tysiącem mieszkańców. Rynek fitness w Polsce staje...
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...


