Artman planuje ambitnie
4,5 mln zł zysku chce mieć w tym roku krakowski Artman. To mniej, niż spółka pierwotnie obiecywała inwestorom na 2004 r., ale wielokrotnie więcej, niż rzeczywiście dla nich zarobiła.
Spółka Artman dąży do wypracowania w ciągu trzech najbliższych lat rentowoności na poziomie średniej dla branży (handel odzieżą), czyli 8-9%. Tegoroczna rentowność netto przedsiębiorstwa szacowana jest na niespełna 3,5%.
- Szacunki są ostrożne, bezpieczne - powiedział "Parkietowi" Grzegorz Koterwa, dyrektor finansowy przedsiębiorstwa.
Podstawą prognoz jest założenie, że rozwój sieci sprzedaży detalicznej (salony House) w Polsce i poza jej granicami będzie postępować zgodnie z oczekiwaniami.
Firma ma w kraju 32 sklepy własne i 38 działających na zasadzie franczyzy. Za granicą działają dwie placówki.
- W tym roku chcemy powiększyć sieć krajową o 8 salonów własnych i 11 franczyzowych. Pięć placówek uruchomimy za granicą. Powstaną szybko, jeszcze w I półroczu. To nie jest przedsięwzięcie kapitałochłonne, ponieważ będą działać na zasadzie franczyzy - wyjaśnia G. Koterwa.
Większa sprzedaż, w tym także eksport, ma być motorem poprawy wyników.
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Rynek fitness stawia na franczyzę
Automatyczna siłownia, trening zaprogramowany w Australii albo studio w miejscowości z tysiącem mieszkańców. Rynek fitness w Polsce staje...
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...

