Polski krem podbija Europę
Nasze kosmetyki wdzierają się na rynki zagraniczne.
Anglicy w swoich drogeriach kupują kremy do twarzy od Irena Eris, Hiszpanie - balsamy do opalania z łódzkiej Kolastyny, a alergicy z Niemiec - preparaty do pielęgnacji ciała z Oceanica.
Sprzedaliśmy zachodnim koncernom sektor bankowy, hutniczy oraz samochodowy. Jest jednak branża, która dzielnie daje odpór gigantom z Zachodu. To wytwórcy kosmetyków. Trzymają ok. 60 proc. krajowego rynku szacowanego corocznie na blisko 5-6 mld zł.
Przychody firm podobnie jak sprzedaż rosły w zeszłym roku jak na drożdżach po kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt procent. Dla przykładu - od stycznia do października sprzedano w kraju ponad 37 mln kosmetyków do pielęgnacji twarzy. To jest o 10 proc. więcej niż dwa lata temu (dane AC Nielsen). Polskie firmy zaczęły patrzeć na zagraniczne rynki.
Eris u Bootsa
Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris przez ostatnie 12 miesięcy odnotowało wzrost eksportu o ponad 40 proc. Firma weszła ze swoimi produktami na pięć nowych rynków - do Wielkiej Brytanii, Czech, na Słowację, Węgry i Ukrainę.
Najbardziej spektakularny był pierwszy kontrakt. Eris podpisała porozumienie z największą angielską siecią drogeryjną Boots. Produkty polskiej spółki można kupić w blisko 200 brytyjskich sklepach.
Więcej: "Gazeta Wyborcza", 7 lutego, 2005r.Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Rynek fitness stawia na franczyzę
Automatyczna siłownia, trening zaprogramowany w Australii albo studio w miejscowości z tysiącem mieszkańców. Rynek fitness w Polsce staje...
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...


