Czat z Mail Boxes Etc.
1 lutego z Czytelnikami portalu rozmawiał Dariusz Babiarczyk.
Jacek W.: Świadczą Państwo usługę tzw. wynajmu biurka. Czy klientowi nie jest korzystniej skorzystać z kafejki internetowej?
Dariusz Babiarczyk: Usługa biurka do wynajęcia zapewnia klientowi dużo wyższy standard pracy niż kafejka internetowa. Dodatkowo najczęściej klienci korzystjący z tej usługi proszą o fachową pomoc personel punktu, na co nie mogą liczyć klienci kafejek. Dodatkowo klient korzystający z tej usługi ma w każdej chwili możliwość wydruku swojej pracy na wysokiej klasy sprzęcie poligraficznym i skorzystania na miejscu z szerokiego wachlarza opraw dokumentowych; może także zapisać swoją pracę na nośniku multimedialnym.
Redakcja: Nasze spotkanie dobiega końca. Prosimy o zadawanie ostatnich pytań.
Jacek W.: Ile osób wynajęło już skrytki adresowe w Państwa punkcie na ulicy Marszałkowskiej? Czy ta usługa cieszy się powodzeniem?
Dariusz Babiarczyk: W punkcie warszawskim, który działa od 6 tygodni, wynajęto już blisko 10 skrzynek adresowych. W Katowicach czekaliśmy na podobny rezultat ponad 3 m-ce. Myślę, że duża w tym zasługa atrakcyjnego położenia punktu MBE w Warszawie, a co za tym idzie atrakcyjnego adresu korespondencyjnego - Marszałkowska 80 (na rogu Wspólnej).
Anetka: Słyszałam, że aby z Państwem współpracować trzeba podpisać umowę na 10 lat, czy to prawda i co jeśli interes nie idzie, można ją zerwać?
Dariusz Babiarczyk: Tak, umowa z MBE podpisywana jest na 10 lat z możliwością przedłużenia. Nie ma umów których nie można wypowiedzieć, w przypadku MBE jesteśmy jako franczyzodawca zainteresowani utrzymywaniem punktów MBE w istniejących lokalizacjach i rynkach lokalnych, zatem jeśli biorca nie jest zadowolony z prowadzonej działalności, podejmujemy działania na rzecz transferu licencji dotyczącej istniejącego punktu.
Pasikonik: Widziałem wasz punkt w Warszawie. Boje się, że mimo ładnego logo wielu potencjalnych klientów nie zrozumie z logo co w punkcie można dostać. Ta nazwa kojarzy mi się ze skrzynką w internecie. Co zrobicie dla poprawy identyfikacji marki?
Dariusz Babiarczyk: Przez cały czas funkcjonowania na polskim rynku pracujemy nad popularyzacją marki MBE i usług za nią się kryjących. Nasze hasło reklamowe "twoje biuro poza biurem" spotkało się z pozytywnym przyjęciem i będziemy je nadal popularyzować. Najlepszym Ľródłem informacji o usługach MBE będą nowo powstające punkty sieci, co oczywiście nie zwalnia nas z obowiązku prowadzenia dalszych działań mających na celu poprawę znajomości naszej marki.
renai: Jaka usługa na dzień dzisiejszy jest głównym Ľródłem przychodów punktów?
Dariusz Babiarczyk: Głównym Ľródłem przychodów punktów MBE (łącznie do 80%) są przesyłki kurierskie w powiązaniu z pakowaniem oraz usługi z zakresu małej poligrafii i opraw dokumentowych.
Olek: Czy Państwa usługi są drogie? Czy może z nich skorzystać każdy, np. student?
Dariusz Babiarczyk: Dla każdego słowo drogie oznacza tak naprawdę co innego. Jeśli chodzi o przesyłki kurierskie, klient płaci w MBE tyle samo co kurierowi, mając dodatkowo możliwość wyboru spośród ofert kilku firm kurierskich a także profesjonalnego zapakowania przesyłki. Usługi poligraficzne mają cenę dostosowaną do cennika konkurencji, nie staramy się jednak konkurować wyłącznie ceną - stawiamy na najwyższą jakość naszych usług i obsługi klienta. To samo dotyczy pozostałych usług.
Jacek W.: Na których usługach franczyzobiorca osiąga największe zyski?
Dariusz Babiarczyk: Szczegółowe informacje o poziomie zyskowności poszczególnych usług mają charakter poufny i są udzielane osobom zainteresowanym po podpisaniu umowy o poufności, dostępnej na stronie www.mbe.com.pl.
Elka NN: Czy macie Państwo dużo zgłoszeń od osób, które chcą nawiązać z Wami współpracę?
Dariusz Babiarczyk: Zainteresowanie zakupem licencji MBE jak dotąd odpowiada naszym oczekiwaniom. Przetestowaliśmy naszą koncepcję w centrum pilotażowym w Katowicach, teraz rozwija się nasz pierwszy punkt franczyzowy, co na pewno pozwoli na zdynamizowanie rozwoju sieci.
Redakcja: Dziękujemy Państwu za udział w spotkaniu w ramach Targów On-line.
Dariusz Babiarczyk: Bardzo dziękuję Państwu za poświęcony czas. Proszę o przesyłanie dalszych pytań na adres dbabiarczyk@mbe.com.pl.
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Rynek fitness stawia na franczyzę
Automatyczna siłownia, trening zaprogramowany w Australii albo studio w miejscowości z tysiącem mieszkańców. Rynek fitness w Polsce staje...
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...


