Zastój franczyzy w handlu odzieżą
Miniony rok był bardzo trudny dla sieci handlowych wyspecjalizowanych w niskiej półce odzieżowej.
Część podmiotów z tego sektora musiało odłożyć zaplanowane inwestycje, a niektóre wpadły lub lada moment wpadną w tarapaty finansowe. Do tego dochodzi słabnące zainteresowanie branżą odzieżową ze strony potencjalnych franczyzobiorców.
- Obserwuję masowy odwrót od umów franczyzowych. Stosujemy różne zachęty, ale bez efektów. Na rynku jest zbyt wiele "pseudofranczyzowych" sieci, nastawionych tylko na doraźny zysk. Skutecznie zniechęca to potencjalnych partnerów do tej formy współpracy - powiedział "Wiadomościom Handlowym" przedstawiciel sieci Textil Market, posiadającej ponad 70 sklepów z tanią odzieżą.
Z podobnymi trudnościami zmaga się SNC - marka dyskontów odzieżowych, rozwijana od 7 lat. W ciągu minionego roku udało się jej pozyskać do współpracy 20 nowych franczyzobiorców, ale równocześnie odpadło 14 najsłabszych.
- Miniony rok był trudny, jednak zakończylismy go na plusie. Musieliśmy co prawda zawiesić zaplanowane inwestycje - np. budowę centrum dystrybucyjnego czy nowej siedziby firmy. Zrealizujemy je jednak z pewnością, gdy tylko nadejdą lepsze czasy. Póki co, na pewno w 2005 roku zaproponujemy naszym parterom nowy system informatyczny - zapowiada Piotr Beltrani, odpowiedzialny za franczyzę.
SNC przejęła prawa do marek MAX - Maksymalnie Niskie Ceny i Końcówki Serii, pod którym działały dyskonty odzieżowe o powierzchni 150-200 m2, zlokalizowane głównie we wschodniej Polsce. Jeszcze półtora roku temu było ich 50, ostatnio jednak sieć podupadła.
- Dzięki tej transakcji, liczba naszych sklepów powiększy się o 15-18. Nie zamierzamy zmieniać nazw nowych placówek - zapowiada Krzysztof Gąsiorowski, właściciel SNC.
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Rynek fitness stawia na franczyzę
Automatyczna siłownia, trening zaprogramowany w Australii albo studio w miejscowości z tysiącem mieszkańców. Rynek fitness w Polsce staje...
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...


