Mini Market Ruchu i Markecik Spożywczy Kolportera
Ruch i Kolporter rozpoczynają konkurowanie na nowym polu - detalicznego handlu spożywczego.
Ruch i Kolporter, do których należy łącznie ponad 85 proc. kolportażu prasy w Polsce, rozpoczynają konkurowanie na nowym polu - detalicznego handlu spożywczego. Obie firmy budują sieć sklepów ogólnospożywczych - Ruch pod szyldem Mini Market, a Kolporter - Markecik Spożywczy. Mają one powstawać na osiedlach, bądź przy ciągach komunikacyjnych w miastach powyżej 20 000 mieszkańców.
Budowa sieci sklepów spożywczych przez firmy specjalizujące się w dystrybucji prasy, nie jest w Europie czymś niezwykłym. Placówki takie rozwija np. fińska Rautakirja. Rozszerzenie asortymentu o produkty pozaprasowe to konieczność rynkowa.
Jako pierwszy w handel ogólnospożywczy wszedł Ruch, otwierając w Sieradzu, w grudniu minionego roku, pilotażowy Mini Market o powierzchni 85 m2. Sklepy Ruchu są lokalizowane w miejscowościach liczących od 20 000 do 50 000 mieszkańców, w których nie przewiduje się sąsiedztwa super- i hipermarketów. Pomimo takich założeń, istnieją jednak plany budowy Mini Marketu również w Warszawie. - Ta forma sprzedaży zajmuje ważne miejsce w naszej strategii na najbliższe dwa lata. Zamierzamy otwierać 6-10 sklepów tego formatu rocznie - powiedziała "Wiadomościom Handlowym" Elżbieta Szafrańska, rzecznik prasowy Ruchu.
Kolporter podpatrzył model amerykański
Ekspansję w nowych segmentach rynku kontynuuje także kielecki Kolporter, który rozpoczął budowę w miastach powyżej 20 000 mieszkańców, sieci osiedlowych sklepów pod szyldem Markecik Spożywczy. Na razie działają 4 testowe obiekty (w Warszawie, Kielcach i Radomiu), a do końca roku powstanie jeszcze jeden.
Markeciki - podobnie, jak Saloniki Prasowe - będą rozwijane w systemie partnerskim.
Więcej: Grzegorz Szafraniec, "Wiadomości Handlowe", grudzień, 2004 r.Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Rynek fitness stawia na franczyzę
Automatyczna siłownia, trening zaprogramowany w Australii albo studio w miejscowości z tysiącem mieszkańców. Rynek fitness w Polsce staje...
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...


