Globalna Ochrona Praw Własności Intelektualnej
Franczyzodawcy rozważający rozwój sieci poza granicami macierzystego kraju, powinni opracować dla swojej firmy strategię prawnej ochrony własności intelektualnej na skalę międzynarodową.
Wartość i sukces większości konceptów franczyzowych w znacznej mierze oparte są na własności intelektualnej – znakach towarowych, nazwach, prawach autorskich, tajemnicy handlowej i patentach. Wszystkie te elementy nadają koncepcji biznesowej unikalny charakter i mogą zdecydować o przewadze konkurencyjnej na rynku. Jeśli franczyzodawca chce zapewnić swojej firmie i jej licencjobiorcom taką przewagę, powinien zadbać o właściwą ochronę prawną w krajach, w których prowadzi lub zamierza rozwijać działalność.
Więcej na ten temat w raporcie Williama A. Finkelsteina "Global Protection of Intellectual Rights"; International Journal of Franchising Law (Volume 1, Issue 2, 2003) - dostępny w księgarni.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej