W poszukiwaniu kapitału
Jak poinformował Puls Biznesu, sieć sklepów Piotr i Paweł zamierza poszukać pieniędzy na rozwój na GPW lub emitując obligacje.
Sieć handlu detalicznego Piotr i Paweł, operator 24 supermarketów spożywczych (w tym 7 należących do właścicieli spółki, rodziny Woś), znajdujących się w 18 miastach, chce zaistnieć w środkowej i wschodniej Polsce.
- Rocznie na inwestycje wydajemy kilkanaście milionów złotych. Tyle jesteśmy w stanie uzyskać z własnych zysków, kredytów bankowych i leasingu. Co roku chcemy otwierać cztery własne placówki o powierzchni 0,7 – 1,1 tys. mkw. Aby dalej rozwijać biznes musimy pomyśleć o innych źródłach finansowania: emisji obligacji lub wejściu na GPW. Nie sądzę jednak, aby nastąpiło to wcześniej niż w ciągu 2 – 4 lat – poinformował Puls Biznesu Piotr Woś, współwłaściciel spółki Piotr i Paweł.
Warszawa da się lubić
Sieć Piotr i Paweł jest znana głównie w Wielkopolsce, a także w woj.: kujawskim, zachodniopomorskim, lubuskim oraz dolnośląskim. Ma również dwa sklepy w Warszawie
- Wkrótce otworzymy nową placówkę w Poznaniu. Generalnie zmierzamy jednak w kierunku Warszawy. Potrzebujemy na to czasu i pieniędzy. W perspektywie dwóch lat zainwestujemy w to około 30 mln zł – powiedział Pulsowi Biznesu Piotr Woś.
Piotr i Paweł jest spółką rodzinną, która powstała w 1990 r. Jej właścicielem są Eleonora oraz Piotr i Paweł Woś (jej synowie). Spółka posiada także uruchomioną w 1998 r. firmę Warkom, produkującą dania obiadowe wyłącznie na potrzeby swojej sieci.
Następni w kolejce
Piotr i Paweł to nie pierwsza firma z branży handlowej, która myśli o upublicznieniu. W ciągu dwunastu miesięcy powinna znaleźć się na parkiecie poznańska Żabka. O debiucie na GPW przebąkuje też Biedronka, należąca do portugalskiej Jeronimo Martins - informuje Puls Biznesu.
Źródło: Agnieszka Janas, Puls Biznesu, 7 kwietnia 2004Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

