Pan American Pizza: 150 restauracji do końca 2004 roku
Nowości Gastronomiczne informują o strategii rozwoju pizzerii Pan Amerikan Pizza w mniejszych miejscowościach. Według opinii Pawła Hływy, współwłaściciela sieci, w małych miastach jest mniej klientów, ale za to szybciej przywiązują się do marki. Być moze spowodowane jest to brakiem możliwości innego wyboru.
W Polsce jest ok. 45 tys. całorocznych punktów gastronomicznych. Ciągle o prawie połowę mniej niż w krajach Europy Zachodniej. Nie mogą dziwić plany małych sieci gastronomicznych, które chcą wykorzystać potencjał naszego rynku gastronomicznego. Właśnie na uruchomieniu sieci pizzerii zależy Pawłowi Hływie.
Dobry marketing za milion – klucz do sukcesu
Strategia rozwoju oparta jest na wnikliwej analizie rynku, do której zatrudnia ona niemal sztab marketingowy. Wszędzie specjaliści os marketingu współpracują z opiekunami regionalnymi, którzy oceniają miejscowość, a nawet lokalizacje poszczególnych lokali, m.in. pod kątem atrakcyjnego położenia. Franczyzobiorców poszukują poprzez ogłoszenia w prasie codziennej i za pomocą stron www.
- Po paru ogłoszeniach w dodatkach do lokalnej prasy tylko przez dwa dni zgłosiło się do nas trzydziestu potencjalnych franczyzobiorców z centrum Polski. Spora grupa osób, które chcą podpisać z nami umowę mieszka w Warszawie lub w okolicach miasta. Współpracujemy także z biurami nieruchomości, które przygotowują nam listę lokali gastronomicznych na terenie całej Polski. Wybraliśmy już 80 miejsc i obiektów, które ewentualnie mogłyby spełniać nasze wymagania. Czekają na właścicieli. - powiedziała Nowościom Gastronomicznym druga właścicielka sieci Amelia Krzemień.
Pizza dla miast i wsi
Wszystkie pizzerie współpracują z Pan American Pizza na zasadzie franczyzy. Wstępna umowa związana z przystąpieniem do sieci to wydatek 6 tys. zł. Dodatkowe koszty to adaptacja lokalu, uruchomienie sprzedaży i poniesione nakłady na reklamę lokalu.
- Wszystkie wydatki wchodzą w skład pakietów inwestycyjnych w wys. 20, 40 i 60 tys. zł. W zależności od sumy, jaką dysponuje franczyzobiorca, proponujemy mu odpowiedni pakiet – powiedziała Nowościom Gastronomicznym Sandra Kin z Biura Centralnego Pan American w Pile.- O wszystkich posunięciach decyduje sam odbiorca. My podpowiadamy jedynie, w jaki sposób analizować koszty. W zamian za podpisanie umowy, sieć tworzy plan marketingowy, szkoli pracowników, udziela wskazówek dotyczących skutecznej reklamy i zarządzania, a także udostępniania receptury dań obiadowych, sałatkowych i pizzy oraz zapewnia niezbędny sprzęt: piece, frytkownice, zamrażarki. - powiedziała Nowościom Gastronomicznym Sandra Kin.
Firma nie ma radykalnych wymogów dotyczących lokalu. Pizzeria musi spełniać wymogi Sanepidu i działać w mieście powyżej 10 tys. mieszkańców. Istniejąca od dwóch lat na polskim rynku firma Pan American Pizza udzieliła 30 licencji na prowadzenie punktów gastronomicznych.
Źródło: Aneta Wieczorek, Nowości Gastronomiczne, marzec 2004Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


