TEST: Czy nadszedł już czas na sprzedaż Twojej franczyzy?

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Przede wszystkim należy stworzyć profil naszego franczyzobiorcy. Trzeba dobrze zastanowić się z kim chcemy współpracować i jakie cechy powinien mieć nasz partner. Każda branża, czy sieć ma swoją specyfikę, dlatego bardzo ważne jest dokładne określenie atrybutów naszych franczyzobiorców. Partner, który prowadzi salon spa prawdopodobnie posiada cechy, które nie są istotne u franczyzobiorców zarządzających serwisami samochodowymi. Trzeba więc dobrze oszacować cechy osobowościowe danej osoby, czy sprawdzi się w danej branży, czy będzie lubił swój biznes, czy też będzie kulą u jego nogi, bo tak naprawdę zawsze marzył o cukierni.

Podstawą są również kwestie finansowe i możliwości inwestycyjne potencjalnego partnera. Jest to niezbędne kryterium, które należy spełnić by zostać franczyzobiorcą danej sieci. Partnerzy powinni dysponować pieniędzmi nie tylko na inwestycję w dany koncept, ale muszą też mieć rezerwy na opłaty zobowiązań przez pierwsze miesiące prowadzenia działalności – czynsz, pensje, media itd.

Następnie trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie, czy doświadczenie i wykształcenie w danej dziedzinie jest istotne? Czy oferowany pakiet szkoleniowy dla franczyzobiorców jest w stanie zagwarantować fachową wiedzę o danym biznesie? Trzeba pamiętać, że najlepsi kandydaci wcale nie muszą wywodzić się z danej branży. Wiele firm stawia na ludzi, którzy przede wszystkim są zaangażowani, pracowici i otwarci na nowe wyzwania. Ponadto profil franczyzobiorcy może też określać wiek, płeć, stan cywilny oraz miejsce zamieszkania.

Zbiór tych i wiele innych informacji pozwoli łatwiej oszacować grupę potencjalnych franczyzobiorców oraz dowiedzieć się gdzie ich szukać, jak zbudować przekaz o modelu franczyzowym i jak prowadzić rekrutację.   


Jeśli chcesz uzyskać odpowiedzi na te pytania i inne informacje dotyczące franczyzy, umów się na niewiążące spotkanie z naszymi konsultantami. Wypełnij i wyślij formularz kontaktowy, napisz na adres doradztwo@profitsystem.pl lub zadzwoń +48 22 5608044 lub +48 22 5608045.


Wróć do wszystkich pytań testu

Author
Arkadiusz Słodkowski
ekspert, członek zarządu Polskiej Organizacji Franczyzodawców

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €