Przegląd prasy
Prezentujemy skrót wiadomości z prasy codziennej i branżowej o firmach SNC, Mail Boxes Etc, American Hot Dog i Leśnym Runie.
Dyskontowa ekspansja SNC
Krakowska spółka (Super Niskie Ceny), która od końca lat 90. rozwija sieć tanich, dyskontowych sklepów z odzieżą, planuje w 2004 r. zwiększyć liczbę swych placówek do 233 - 250, otwierając nowe na północy Polski. Obecnie w sieci SNC działa 180 sklepów, z czego 2/3 na zasadach franchisingu. Większość odzieży sprzedawanej w sklepach SNC (70-180 proc.) pochodzi z importu. Z tego połowa to produkcja na zlecenie i często według wzorów SNC. Spółka chce otwierać nowe sklepy w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców. Liczy też na znaczący wzrost obrotów, które w ubiegłym roku wyniosły 45,8 min zł.
Źródło: Rzeczpospolita, Przedsiębiorstwa – Finanse, 29 października 2003
Pierwszy w Polsce punkt Mail Boxes
4 listopada w Katowicach został otwarty pierwszy w kraju punkt amerykańskiej sieci Mail Boxes Etc (MBE). Placówki te świadczą usługi kurierskie i pocztowe, zapewniają dostęp do komputera, wykonują kserokopie dokumentów, ich oprawę itp. Mail Boxes Etc. osiąga 1,5 mld dol. rocznego przychodu i zysk netto rzędu 20 mln dolarów. Od dwóch lat wchodzi w skład światowej kurierskiej grupy UPC. System Mail Boxes Etc. działa na zasadzie franchisingu.
Źródło: Rzeczpospolita, Przedsiębiorstwa, 5 listopada 2003
250 nowych punktów z Hot Dogami
Firma American Hot Dog planuje otwarcie w Polsce 250 nowych punktów gastronomicznych. - Nawiązujemy współpracę z polskim koncernem i w miejscach jego działalności będziemy prowadzić sprzedaż swoich produktów. Nie mogę jednak jeszcze podać, o jaki koncern chodzi – powiedział Andrzej Krauze, wiceprezes American Hot Dog. Nowe punkty American Hot Dog będą działały na zasadzie franczyzy. - Firma zapewnia znak handlowy, miejsce handlu, dostawy surowców. Opłata licencyjna wynosi 4 tys. zł, kaucja gwarancyjna za urządzenie – 6200 zł, kaucja gwarancyjna obrotowa wynosi 2100 zł - dodał Andrzej Krauze. Do tej pory firma otworzyła swoje punkty w Warszawie, Katowicach, Łodzi i miejscowościach nadmorskich.
Źródło: Nowości Gastronomiczne, nr 10, październik 2003
Leśne Runo redukuje koszty prowizji
Towarzystwo Przyjaciół Polskiej Kuchni S.A. obniżyło koszty opłaty licencyjnej przy otwarciu restauracji na zasadach franczyzy. Spadły także koszty miesięcznej opłaty od wartości obrotu. Opłata licencyjna wynosi teraz 15 tys. zł, a miesięczna od wartości obrotu netto – 5 procent, nie mniej jednak niż 1,2 tys. zł. TPPK S.A. podpisuje umowę franczyzową na 5 lub 10 lat. Koszt uruchomienia restauracji waha się od 50 do 150 tys. zł. TPPK S.A., w zależności od ustaleń umowy, finansuje zakup urządzeń kuchennych oraz zastawy stołowej, której staje się właścicielem. Finansuje również wykonanie i umieszczenie znaku firmowego na zewnątrz budynku. Łączny koszt zaangażowania finansowego TPPK S.A. nie może przekroczyć jednak 50 tys. zł. W ramach opłaty licencyjnej TPPK S.A. zobowiązuje się do doradztwa w poszukiwaniu lokalu, przygotowania projektów aranżacji wnętrza i zaplecza kuchennego, bezpłatnego szkolenia, przekazania pełnej wiedzy z zakresu funkcjonowania restauracji oraz udostępnienia kontaktów z dostawcami. Franczyzodawca może rozwiązać umowę z 3 miesięcznym okresem wypowiedzenia, ale nie wcześniej niż po 12 miesiącach od daty rozpoczęcia funkcjonowania restauracji.
Źródło: Nowości Gastronomiczne, nr 10, październik 2003
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


