Jest nadzieja na bliskie kontakty
Na targach w Mediolanie nie brakowało chętnych do współpracy z Polską. O efektach przekonamy się wkrótce.
W dniach 3-7 października w Mediolanie odbywała się impreza targowa Franchising & Partnership. Była ona doskonałą okazją do nawiązania licznych kontaktów handlowych, również dla polskich przedsiębiorców. Tym bardziej, że rząd włoski sfinansował kilku osobom udział w imprezie.
Salony piękności i poligrafia
Na targach oferty zaprezentowało prawie 400 firm. Jak na Włochy przystało, dominowała branża odzieżowa. Najliczniej reprezentowane były sieci sklepów z odzieżą dla dzieci. Polską reprezentację bardziej jednak interesowały firmy bieliźniarskie. - Chciałbym zostać polskim partnerem włoskiej firmy sprzedającej dobrą jakościowo bieliznę w rozsądnych cenach. Przeprowadziłem tu kilka rozmów. Większość firm nastawiona jest jednak na sprzedaż licencji franczyzowej, mnie zaś interesuje działalność na szerszą skalę - mówił Jarosław Sufranek, uczestnik polskiej misji. Dużym zainteresowaniem polskich delegatów cieszyły się również wystawiające się firmy z branży gastronomicznej.
Polskim rynkiem żywo interesowała się też amerykańska firma Sign'a'Rama, oferująca szeroki zakres usług poligraficzno-marketingowych. Kilka firm oferowało także franczyzowe sieci salonów piękności. Szczególne zainteresowanie budziły nowoczesne systemy odchudzania i ujędrniania ciała.
Daleko, ale blisko
Mimo odległości dzielącej Polskę i Włochy, współpraca gospodarcza między naszymi krajami rozwija się bardzo dobrze. Wiele z obecnych na targach włoskich sieci franczyzowych jest już obecnych w Polsce. Inne są otwarte na możliwości ekspansji na nasz rynek. Jedyną barierą jest poziom cen włoskich systemów. Nie chodzi tu tylko o koszty inwestycji franczyzowych, te nie są bowiem zbytnio wygórowane, ale proponowane finalne ceny produktów. Doświadczenia pokazują jednak, że firmy, którym zależy na naszym rynku, potrafią dostosować ofertę do jego wymagań i możliwości.
Źródło: Monika Niewinowska, Puls Biznesu, Przedsiębiorca, 13 października 2003
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...