Blikle otwiera nowe lokale
Firma A. Blikle zapowiada rozwój sieci franczyzowej. Do końca roku uruchomi dwa nowe punkty w Gdańsku i Kielcach.
- mówi Sławomir Chrzczonowicz, dyrektor sprzedaży w firmie Blikle. - Mamy już wybranych partnerów. Aktualnie poszukują oni odpowiednich lokalizacji, spełniających nasze wymagania. Najlepiej w zabytkowej kamienicy, o powierzchni około 80-100 m2. Ale przede wszystkim w odrestaurowanym budynku, położonym w takim rejonie miasta, który jest ważnym centrum handlowym - dodaje Chrzczonowicz.
Franczyzobiorcy muszą zainwestować w rozwój sklepu od 150 do 250 tys. zł i wnieść wstępną opłatę licencyjną w wysokości 20 tys. zł. Andrzej Blikle, właściciel firmy, wskazuje elementy wyposażenia kuchennego, projekt wystroju, meble; sugeruje dostawców serwisów do kawy. - O wyborze nowej lokalizacji decyduje nasza ocena marketingowa, ale także możliwości dostaw produktów. Nie otworzymy sklepu w mieście poniżej 100 tys. mieszkańców i położonym dalej niż 300, 350 km od Warszawy. To drugie z uwagi na koszty i czas transportu wyrobów ze stolicy. Analizujemy jednak nowe propozycje. Sieć punktów franczyzowych będzie rosnąć - zapewnia Chrzczonowicz.
Przeprowadzka cukierni
Do końca roku A. Blikle opuści pomieszczenia na warszawskim Ursynowie i przeniesie pracownię cukierniczą do większego lokalu. - Skończyła się umowa najmu z SGGW, a nie mamy możliwości jej przedłużenia - wyjaśnia Sławomir Chrzczonowicz - Poza tym zajmowaliśmy lokal o powierzchni 800 m2, a to nam nie wystarczało. Nowy lokal będzie mieć co najmniej 1500 m2. Firma ma już konkretne propozycje na nową lokalizację - pierwsza w centrum, druga na Służewcu.
Przeprowadzka potrwa etapami i nie spowoduje zakłóceń w asortymencie i wielkości produkcji. Blikle nie przewiduje zakupu nowych maszyn i urządzeń ani wzrostu zatrudnienia. Przy okazji warszawskiej przeprowadzki powrócił pomysł stworzenia drugiej pracowni cukierniczej, w którymś z dużych miast w Polsce. Chrzczonowicz nie ukrywa, że taka pracownia zmniejszyłaby koszty transportu, ale przedsięwzięcie uzależnione jest od dalszego rozwoju sieci franczyzowej i wzrostu sprzedaży. Ostatnio średnia miesięczna wartość sprzedaży wyniosła ok. 1,5 mln zł. Koszty budowy nowej pracowni są kilkakrotnie wyższe. Blikle ma 15 lokali w Polsce: 7 w Warszawie, w Częstochowie, Gliwicach, Toruniu i Płocku oraz w Krakowie, Gdyni, Łodzi i Radomiu.
Źródło: Nowości Gastronomiczne, nr 9, wrzesień 2003Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


