Opoczno: więcej mocy i sklepów
Budowa franchisingowej sieci sklepów, zwiększenie mocy produkcyjnych i eksportu – to plany Opoczna, czołowego producenta płytek ceramicznych. Spółka chce eksportować 25 proc. produkcji.
Opoczno, jeden z głównych graczy na rynku płytek ceramicznych, chce uruchomić własną sieć sklepów. W pierwszym kwartale przyszłego roku kosztem kilku milionów złotych zostaną uruchomione placówki w największych miastach. Zarząd zapowiada, że w miarę zapotrzebowania sieć będzie powiększana. Będzie budowana na zasadach franczyzy.
Dołożą do pieca
Ale to nie koniec planów spółki, której najpoważniejszymi rywalami na rynku są Cersanit, Paradyż i Tubądzin. Firma spodziewa się, że wzrost inwestycji związanych z infrastrukturą drogową i ochroną środowiska spowoduje znaczący wzrost popytu na okładziny ceramiczne. Przygotowuje się więc do zwiększenia mocy. Nie powstanie jednak nowa fabryka, ale w istniejącym zakładzie Mazowsze zostaną uruchomione nowe piece.
Spółka prognozuje, że jej zysk netto w tym roku sięgnie 45 mln zł wobec 11,71 w ubiegłym roku. Przychody ze sprzedaży będą w 2003 r. wyższe o 13 proc. i wyniosą około 360 mln zł. - Taki wzrost zawdzięczamy głębokiej restrukturyzacji, nastawionej na ograniczenie zatrudnienia, kosztów i na bardziej optymalne wykorzystanie mocy produkcyjnych. Wyniki poprawia także nowa strategia proeksportowa - mówi Sławomir Frąckowiak, prezes Opoczna. Na przyszły rok zarząd Opoczna przewiduje wzrost sprzedaży o 10 proc i zysk netto na poziomie około 50 mln zł.
Na Zachód marsz!
Sprzedaż na rynki zagraniczne stanowi obecnie około 15 proc. przychodów ze sprzedaży. Władze spółki planują, by ten udział sięgnął docelowo 25 proc. Głównymi odbiorcami płytek z Opoczna są: Rosja, Ukraina i kraje nadbałtyckie – trafia tam 85 proc. eksportu. Część sprzedawana jest na rynki niemiecki i holenderski.
Info: Marcin Gesing, Puls Biznesu, 10 września 2003Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


