Mało budujemy – mało kupujemy
W ciągu ostatniego roku liczba hipermarketów budowlanych zwiększyła się w naszym kraju zaledwie o 7 placówek.
Obecnie działa ich ponad 100. Wszystkie należą do pięciu zagranicznych sieci – wynika z najnowszych danych firmy Trade Press. Robert Andrzejczyk, Market Data Manager z firmy Trade Press Sp. z o.o. tak tłumaczy to zjawisko: Dynamika wzrostu hipermarketów budowlanych jest zdaniem autorów raportu mniejsza niż w przypadku wielkopowierzchniowych sklepów spożywczych. Niewątpliwie jest to związane z powolnym nasyceniem rynku, bowiem obiekty budowlane powstają przede wszystkim w dużych miastach, a tam jest już ich sporo. Dekoniunktura w budownictwie nakazuje sieciom ostrożność w planowaniu kolejnych inwestycji, zwłaszcza że mniejsze branżowe sklepy specjalistyczne, np. narzędziowe czy oświetleniowe, stanowią dla megaskepów nadal konkurencję.
Jedną z takich firm jest chorzowski , sieć sklepów z farbami i artykułami wykończenia wnętrz. Stofarb rozwija sieć w systemie franchisingu od września 2000 roku i ma już obecnie 60 franczyzobiorców. Koszt inwestycji to przede wszystkim koszt adaptacji lokalu (20-25 tys. zł). Opłata wstępna wynosi 2 tys. zł, a miesięczna 200 zł.
Najgęstszą i największą w Polsce sieć liczącą 39 sklepów ma Nomi, którego właścicielem jest brytyjski Kingfisher. Sieć oferuje ponad 20 tys. produktów, zatrudnia ponad 1800 osób, a jej przychody w 2002 r. przekroczyły 390 mln zł. Kingfisher jest także właścicielem 17 hipermarketów Castorama. Inne sieci to: Leroy Merlin, Obi i Praktiker.
Więcej: Anita Skiba, Gazeta Prawna, Biznes i Prawo, 8 września 2003Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


