Kasa dla detalistów

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
Gazeta Wyborcza zajęła się problemami klientów supermarketów, którzy mimo dokonywania małych zakupów musieli dotąd stać w długich kolejkach przy kasach. Od niedawna hipermarkety wprowadziły kasy dla klientów z nie więcej niż dziesięcioma produktami. Zdarza się , ze z tych kas korzystają tez klienci z większymi zakupami.

- Trudno wyobrazić sobie sytuacje: w sklepie są duże kolejki, a przy kilku kasach nie ma ich wcale. To byłoby nieracjonalne – tłumaczyła Gazecie Agata Paszkowska z Carrefoura. – Te kasy są udogodnieniem dla wszystkich klientów, dlatego gdy kupujących jest wielu, kasy przeznaczone dal kupujących mało obsługują wszystkich. - Wydaje mi się, że kasy te maja inną ważną cechę: klienci lubią chodzić po sklepie i robić zakupy, ale zapłacić chcą jak najszybciej – dodała Monika Gryczyńska z Tesco.

Gazeta Wyborcza poinformowała, że zgodnie z ustawą o pomocy społecznej prawo do obsługi poza kolejnością (w każdej kasie) mają cztery kategorie klientów: niepełnosprawni, osoby z dzieckiem niepełnosprawnym lub z dzieckiem do lat trzech, oraz klientki z widoczna ciążą. – Do tej pory nie było żadnej skargi na supermarkety nie przestrzegające tego prawa – powiedział Grzegorz Wrzosek z Państwowej Inspekcji Handlowej. – A dodatkowe kasy do dziesięciu produktów usprawniają prace sklepu, zaś konsument, stojąc w szybko poruszającej się kolejce, czuje się komfortowo. Zachowanie supermarketów jest godne uznania – ocenił Grzegorz Wrzosek.

Więcej: Andrzej Laskowski, Gazeta Wyborcza, 26 lutego 2001

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €