Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z tego artykuły dowiesz się
- Jak z pracownika lokalu zostać jego franczyzobiorcą?
- Jak franczyzodawca Tibesti2Go wspiera swoich franczyzobiorców?
- Ile trzeba zainwestować w otwarcie pizzerii?
Sabina Pruski „od zawsze” była związana z branżą gastronomiczną.
– Pracowałam na różnych stanowiskach, jako kelnerka, baristka, menadżerka – opowiada Sabina Pruski.
W 2024 roku pracowała w pizzerii Tibesti2Go w miejscowości Kolonowskie. Wtedy nie był jeszcze franczyzowy.
– Ale w pewnym momencie, po trzech miesiącach mojej pracy tam, właścicielka marki zdecydowała, że chce się rozwijać poprzez franczyzę i oddać ten lokal właśnie w ręce franczyzobiorcy – wspomina Sabina Pruski. - Pomyslałam wtedy, że może faktycznie czas zacząć prowadzić własny biznes.
Podjęła rękawicę i podpisała umowę franczyzową.
Dobra decyzja
Nasza rozmówczyni dobrze znała branżę gastronomiczną i wiedziała, że to nie jest łatwy kawałek chleba.
– Wiedziałam, że np. wiąże się z pracą w niedziele i święta, ale to mnie nie przerażało – zapewnia. - Lokal istniał na rynku już od 4 lat, widziałam, że dobrze funkcjonuje i to też miało wpływ na moją decyzję.
Na początku, pomimo doświadczenia w gastronomii, miała sporo pytań do franczyzodawcy.
– Franczyzodawczyni odpowiadała cierpliwie na wszystkie, wprowadzała mnie krok po kroku w biznes. Uczyła, jak ma smakować i wyglądać pizza, czego wymagać od pracowników. To było dla mnie bardzo cenne – podkreśla Sabina Pruski.
Lokal w Kolonowskim nie jest duży, ale też miasteczko ma nieco ponad 3 tys. mieszkańców. Oprócz obsługi na miejscu pizzeria realizuje też zamówienia w dostawie. W sezonie goście mogą korzystać z ogródka letniego. Sabina Pruski nie ukrywa, że przybyło jej pracy odkąd została właścicielką, także tej „papierkowej”, ale nie żałuje swojej decyzji.
– Mamy duży ruch i dobre obroty. Ale nie jestem właścicielką, która tylko rozdziela zadania – podkreśla. – Z pracownikami tworzymy wszyscy jeden zespół. Jeśli trzeba staję za barem, w kuchni czy na zmywaku.
Otwieramy pizzerię
Tibesti2Go specjalizuje się w prowadzeniu pizzerii w mniejszych miastach. Pizzerię można otworzyć jako lokal z salą konsumpcyjną lub punkt nastawiony na dostawy czy take away. Centrala pomoże w ocenie potencjału lokalizacji. Wysokość inwestycji zależy od wybranego formatu. Dla punktu typu take away zaczyna się od ok. 50 tys. zł, dla lokalu z salą konsumpcyjną od 100 tys. zł. Te kwoty obejmują adaptację lokalu, zakup wyposażenia i sprzętu kuchennego, pierwsze zatowarowanie oraz pakiet franczyzowy (szkolenia, know-how, systemy informatyczne).
Według zapewnień franczyzodawcy, w zależności od lokalizacji i zaangażowania franczyzobiorcy, lokale osiągają próg zysku – czyli średnio od 15 do 30 tys. zł miesięcznie netto – w pierwszym roku działania.
Najważniejsze wnioski
WIZYTÓWKA TIBESTI2GO
Sieć pizzerii, rozwijająca się we franczyzie. Działa już w kilkutysięcznych miastach. Można otworzyć pizzerię z salą konsumpcyjną lub w formacie obsługującym zamówienia tylko w dostawie i na wynos.
- 3 lokale franczyzowe
- 2 formaty lokali
- kwota inwestycji od 50 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


