Biuro podróży we franczyzie
W tym roku sieć Wakacje.pl urosła już o ponad 30 biur, a to nie koniec. Kto może otworzyć biuro podróży?
W branży turystycznej 2025 to czwarty z rzędu rok wzrostów rynkowych od czasu COVID-19.
– Trudno wskazać inną branżę, która rozwijałaby się w sposób tak stabilny. Polacy podróżują coraz chętniej, a jak pokazują nasze badania, są też gotowi zapłacić za większy komfort podróżowania – komentuje Małgorzata Pruszkowska, menedżer rozwoju sieci stacjonarnej Wakacje.pl.
Obecnie pod marką Wakacje.pl działa 346 salonów sprzedaży, w tym dwa własne. Od początku tego roku sieć uruchomiła ponad 30 biur, w planach są kolejne otwarcia. Franczyzodawca przekonuje, że pomimo szerokiej dostępności ofert touroperatorów w kanale online, nadal wielu klientów lubi osobisty kontakt ze sprzedawcą.
– Gros osób ceni sobie możliwość porozmawiania ze sprzedawcą o ofercie twarzą w twarz i uzyskania profesjonalnej porady. Zazwyczaj taką potrzebę zgłaszają ci, którzy wybierają się na zagraniczne wczasy po raz pierwszy, choć nie brakuje i doświadczonych turystów, którzy po prostu preferują tę formę zakupu – ocenia Małgorzata Pruszkowska. – Efekt ROPO, czyli research online, purchase offline, w branży turystycznej od lat pozostaje na takim samym poziomie.
Lokalizacja z potencjałem
Wakacje.pl chce rozwijać sieć biur sprzedaży nie tylko w dużych miastach. Markę interesują też miejscowości o populacji 20-60 tys. mieszkańców. Decydując się na otwarcie salonu, warto pomyśleć o dogodnej, łatwo dostępnej dla klientów lokalizacji. Może to być na przykład centrum handlowe, market z pasażami sklepów czy popularna wśród mieszkańców ulica o dużym natężeniu ruchu pieszego i samochodowego. Idealnie, jeśli w pobliżu będą dostępne miejsca parkingowe. Centrala analizuje każdą zgłoszoną lokalizację i sprawdza, jaki jest jej potencjał.
Według danych centrali branding i wyposażenie biura to koszt ok. 20 tys. zł. Jednorazowa opłata wstępna wynosi 15 tys. zł. Można otworzyć standardowe biuro w lokalu stacjonarnym, albo uruchomić je w pawilonie handlowym.
– W bardzo wielu przypadkach na początku prowadzenia działalności właściciele salonu są jego jedynymi pracownikami. Jednak wraz z rozwojem biznesu, rosnącą liczbą klientów i zwiększającymi się obrotami zatrudnienie pracowników to konieczność – mówi Małgorzata Pruszkowska.
W grupie siła
Zaangażowanie, gotowość do prowadzenia własnego biznesu, chęć do pracy i nauki – to cechy pożądane u franczyzobiorcy Wakacje.pl. Nie trzeba mieć natomiast wykształcenia ani doświadczenia branżowego, choć jest ono na pewno dodatkowym atutem. Podobnie jak wcześniejsza praca w sprzedaży i obsłudze klienta.
– Bardzo chętnie widzimy wśród naszych franczyzobiorców już działających agentów – dodaje Małgorzata Pruszkowska. – Rozpoznawalność marki Wakacje.pl, ogólnopolska reklama, nowoczesne narzędzia – to tylko część korzyści wynikających z przynależności do naszej sieci sprzedaży. I coraz częściej agenci zaczynają to dostrzegać. Tu świetnie sprawdza się powiedzenie „w grupie siła”.
Franczyzobiorcy przechodzą profesjonalne szkolenia, mają dostęp do funkcjonalnych narzędzi i przede wszystkim dysponują szerokim wachlarzem ofert. Centrala zapewnia ogólnopolską reklamę, dofinansowanie marketingowe, nowoczesne narzędzia do ofertowania, obsługi i kontaktu z klientem i helpdesk przeznaczony tylko do obsługi sieci franczyzowej.
– Korzystanie z know-how, narzędzi i ofert większego gracza daje przewagę rynkową, której nie mają niezrzeszone biura – podkreśla Małgorzata Pruszkowska.
Franczyzobiorcy zarabiają na prowizji od sprzedaży. Poza wycieczkami, Wakacje.pl oferują też ubezpieczenia i parkingi przy lotniskach. Za sprzedaż tych produktów franczyzobiorcy również otrzymują wynagrodzenie.
WIZYTÓWKA WAKACJE.PL
Sieć multiagencyjnych biur podróży. Jako multiagent ma duże portfolio ofert wyjazdowych ponad stu touroperatorów, w tym największych organizatorów działających na polskim rynku.
Wsparcie dla franczyzobiorcy
- know-how poparte wieloletnim doświadczeniem i systemem szkoleń;
- nowoczesny system CRM do zarządzania sprzedażą i relacjami z Klientem;
- wypracowane standardy sprzedaży zapewniające skuteczność;
- ponad stu touroperatorów w ofercie i preferencyjne warunki sprzedaży usług dodatkowych;
- dostęp do sprzedaży bonów wakacyjnych i unikalnych produktów;
- kierowanie klientów z portalu Wakacje.pl do salonów sprzedaży;
- system dofinansowań lokalnych akcji promocyjnych;
- udział w akcjach promocyjnych organizowanych przez Wakacje.pl i touroperatorów;
- spójny system identyfikacji wizualnej salonów i kompleksowa aranżacja lokalu;
- kampanie wizerunkowe marki Wakacje.pl w mediach
- pomoc w wyborze optymalnej lokalizacji;
- szybkie uruchomienie salonu sprzedaży;
- załatwienie formalności z udostępnieniem ofert touroperatorów;
- zbiorcze rozliczanie prowizji w cyklach tygodniowych;
- stała opieka nad salonami i pomoc dla sprzedawcom i właścicielom;
- możliwość korzystania z umów podpisanych przez Wakacje.pl z różnymi podmiotami.
Wakacje.pl w liczbach
- 346 salonów sprzedaży
- branding i wyposażenie biura ok. 20 tys. zł
- jednorazowa opłata wstępna 15 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży Podróże i wypoczynek
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...

