Siła konsekwencji
Paula Zielińska zaczynała od etatu w sieciowej siłowni, prowadziła rodzinny klub fitness, a dziś jest właścicielką trzech klubów Xtreme Fitness Gyms.
Paula Zielińska zaczęła swoją karierę jeszcze w czasie studiów. Zatrudniła się w sieciowym klubie fitness i jak wspomina, ta praca zainspirowała ją do myślenia o własnej firmie. Swoim entuzjazmem zaraziła rodziców, którzy z jej pomocą otworzyli w Krasnymstawie siłownię. Paula Zielińska porzuciła więc etat, żeby zaangażować się w pracę na rzecz rodzinnego biznesu.
– Zajmowałam się wszystkim – wspomina. – Pracowałam w recepcji, sprzedawałam karnety, prowadziłam marketing klubu i organizowałam eventy – mówi. – Szło nam na tyle dobrze, że nasz biznes został zauważony przez właścicieli Xtreme Fitness Gyms, którzy jeszcze przed wybuchem pandemii zaproponowali nam wejście do sieci. Bardzo poważnie to rozważaliśmy.
Pandemia katalizatorem zmian
Paula Zielińska mówi, że pandemia okazała się potężnym ciosem dla rodzinnego klubu fitness. Wspomina, że nawet po zniesieniu lockdownu ludzie bali się, co przełożyło się na drastyczne spadki przychodów firmy oraz problemy z pracownikami. Dodaje, że Xtreme Fitness Gyms dysponował rozwiązaniami na większość tych problemów i oferował narzędzia niedostępne dla małych firm. Franczyzobiorczyni mówi, że pandemia COVID-19 utwierdziła ją w przekonaniu, że w sieci ich rodzinny biznes będzie bezpieczniejszy i bardziej dochodowy.
– Weszliśmy na bardzo dobrych, indywidualnych warunkach – z własnym lokalem i korzystnym okresem przejściowym umożliwiającym dostosowanie do standardów Xtreme Fitness Gyms – wyjaśnia Paula Zielińska. Najważniejszy w tej transformacji był fakt, że nasi klienci zyskali dostęp do wielu nowych rozwiązań bez konieczności zmiany warunków członkostwa. W pierwszej kolejności zmieniłam aranżację i kolorystykę recepcji na firmową czerwień. W późniejszym okresie zainwestowaliśmy w nowy sprzęt, dokończyliśmy zmianę wystroju wnętrz oraz zajęliśmy się modyfikacją umów i cennika klubu.
Pod parasolem
Paula Zielińska wspomina, że początki w nowej roli były dla niej dość trudne: wielozadaniowość, ciągłe myślenie o firmie, konieczność podejmowania wielu decyzji i odpowiedzialność za ludzi, których się zatrudnia. – Czymś innym jest wykonywanie konkretnych zleconych zadań, a czymś innym odpowiedzialność za całość i świadomość, że za każdą decyzją stoją pieniądze – zarobione albo przeciwnie, stracone lub w najlepszym wypadku zamrożone – mówi.
Z perspektywy czasu Paula Zielińska bardzo pozytywnie ocenia rebranding rodzinnego klubu na Xtreme Fitness Gyms. Mówi, że franczyzodawca udostępnił jej całą wiedzę zarządzania klubem fitness i pozyskiwania klientów. Franczyzobiorczyni dodaje, że Xtreme Fitness Gyms stara się przygotować nowych partnerów do prowadzenia firmy i nieustannie podnosi kompetencje już zrzeszonym.
Paula Zielińska mówi, że przystąpienie do sieci Xtreme Fitness Gyms dało jej sprofesjonalizowany system pozyskiwania klientów i zarządzania relacjami. Jego podstawą są aktywne działania CRM. – To jest bardzo silne i nowoczesne narzędzie, które przewartościowało nasz rodzinny biznes pod wieloma względami, a najbardziej wymiernym dowodem jest wzrost liczby aktywnych klubowiczów mniej więcej o 50 proc. – mówi.
Kolejnym rozwiązaniem, które bardzo sobie chwali franczyzobiorczyni, jest profesjonalna platforma e-learningowa dla pracowników klubu. Jak mówi, każde stanowisko w klubie jest objęte specjalnym programem szkoleniowym wraz z testami i certyfikatami. – Dzięki temu mam pewność, że moi ludzie są profesjonalnie wyszkoleni, a ich wiedza i kompetencje stoją na wysokim poziomie, będącym standardem w sieci.
Rozwinąć skrzydła
Zapytana o współpracę z franczyzodawcą, Paula Zielińska twierdzi, że zawsze może liczyć na wsparcie firmy. Pozostaje w stałym kontakcie z menedżerem ds. franczyzy, który dobrze zna jej biznes i w razie potrzeby podpowiada rozwiązania sprawdzone w innych klubach. Franczyzobiorczyni dodaje, że system Xtreme Fitness Gyms w żaden sposób nie ogranicza jej wolności jako przedsiębiorczyni – przeciwnie pozwala rozwinąć skrzydła. – Szybko zdałam sobie sprawę, że pozostając w modelu małej rodzinnej firmy, która do wszystkiego musi dojść sama, prawdopodobnie nie osiągnęłabym poziomu, który ta franczyza dała mi na start – mówi. – Ten biznes jest skalowalny już od pierwszego dnia działalności i łatwy do powielenia w kolejnych lokalizacjach – dodaje Zielińska.
Kolejne lokalizacje po Krasnymstawie pojawiły się w bardzo krótkim czasie. W 2021 ruszył drugi klub Pauli Zielińskiej – w oddalonym o 40 km Zamościu, zaś w czerwcu 2024 roku wystartował klub w Chełmie. W swoich trzech klubach zrzeszonych pod marką Xtreme Fitness Gyms, Paula Zielińska zatrudnia dziś około 50 osób. Wspomina, że na początku pełniła funkcję menedżerki – układała grafik, pracowała na recepcji, prowadziła sprzedaż. Dzięki temu dziś w swoim klubie potrafi zrobić wszystko. Zajmuje się głównie zarządzaniem i rozwijaniem firmy: wyznacza cele, motywuje i rozlicza zespoły, pomaga w rozwiązywaniu problemów.
Zapytana o przepis na sukces, Paula Zielińska podkreśla, że w drodze do sukcesu ważny jest jasno zdefiniowany cel i konsekwencja. Dodaje, że nie wyklucza dalszego rozwoju, ale najpierw chce wykorzystać maksymalnie potencjał obecnych lokalizacji. – Mam jeszcze trochę do zrobienia. Ale znam siebie – pasja budowania i tworzenia jest we mnie na tyle silna, że kiedy pojawi się szansa rozwoju, pewnie podejmę wyzwanie.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


