Tańsza inwestycja z Berlin Döner Kebap

Berlin Döner Kebap rozwija nowy format lokali, z niższą kwotą inwestycji.
Outdoor Food Concept to modułowy format restauracji, który Berlin Döner Kebap rozwija od ubiegłego roku. To kompaktowa restauracja przeznaczona do lokalizacji zewnętrznych.
– Nowy koncept rozszerza dotychczasowe możliwości kooperacji w ramach sieci. Franczyzobiorcy zyskują szansę na współpracę z marką przy znacznie niższych nakładach finansowych niż w przypadku lokali stacjonarnych, a Berlin Döner Kebap może rozwijać się w dotąd nieobsługiwanych lokalizacjach – mówi Tomasz Rawa, koordynator ds. inwestycji i projektów biznesowych w Berlin Döner Kebap.
Restauracja modułowa
Bazowy zestaw Outdoor Food Concept składa się z dwóch modułów: sprzedażowego i kuchennego. W pierwszym odbywa się proces przygotowywania i sprzedaży dań, obsługi klienta. Drugi moduł pełni funkcję klimatyzowanego zaplecza kuchennego do przygotowywania półproduktów i jest wyposażony w mroźnię.
– Całość stanowi pełnowymiarową restaurację, z taką samą ofertą jak nasze lokale stacjonarne – zapewnia Tomasz Rawa.
Podstawowy zestaw modułowy OFC ma powierzchnię 30 mkw., jednak w sumie potrzebne będzie więcej miejsca – około 80-100 mkw., aby zapewnić przestrzeń na ogródek ze stolikami dla klientów. Istnieje też możliwość rozszerzenia zestawu bazowego o dodatkowy, trzeci moduł z salą konsumpcyjną czy o kolejne na dodatkowy magazyn lub toaletę.
– Restauracje Outdoor Food Concept są wyposażone w nowoczesne rozwiązania technologiczne, takie jak samoobsługowe kioski sprzedażowe, czy system przywoływania klientów – dodaje Tomasz Rawa.
Niższy wkład własny
Trzeba mieć 200–250 tys. zł środków własnych, aby otworzyć lokal w formacie Outdoor Food Concept. Pozostałą część inwestycji można sfinansować leasingiem, skorzystać z wynajmu długoterminowego lub kredytu inwestycyjnego.
Franczyzodawca podkreśla, że format Outdoor Food Concept dobrze sprawdzi się w takich lokalizacjach jak centra i parki handlowe, promenady czy miejscowości turystyczne. Wymagania techniczne są stosunkowo proste – konieczne jest podłączenie do sieci wodno-kanalizacyjnej oraz energetycznej. – Celujemy w mniejsze miasta, liczące 50–60 tys. mieszkańców, ale także duże aglomeracje – mówi Tomasz Rawa. – Moduły mogą sprawdzić się również na przedmieściach dużych miast.
Plany na rozwój
Obecnie działa 11 modułowych lokali OFC Berlin Döner Kebap, w tym dwa z salą konsumpcyjną.
– W 2025 roku planujemy otworzyć w sumie 10–15 restauracji, z czego mniej więcej połowa powstanie w formacie OFC – zapowiada Tomasz Rawa.
Jedną z kluczowych zalet modułowego rozwiązania jest możliwość relokacji – jeśli franczyzobiorca lub franczyzodawca znajdzie atrakcyjniejszą lokalizację, restaurację można przenieść w nowe miejsce.
Berlin Döner Kebap nadal rozwija także stacjonarne restauracje w food courtach, parkach handlowych oraz lokale drive-thru. Inwestycja w te formaty jest jednak wyższa i często przekracza 1 mln zł netto. Przy korzystaniu z leasingu lub kredytu, minimalny wkład własny franczyzobiorcy powinien wynosić około 500 tys. zł.
– Bazując na średnich wynikach osiąganych przez restauracje naszej sieci, szacujemy, że niezależnie od formatu, zwrot z inwestycji nie powinien przekroczyć trzech lat – dodaje Tomasz Rawa.
WIZYTÓWKA BERLIN DONER KEBAP
Sieć restauracji należąca do segmentu casual.
- 78 lokali
- kwota inwestycji od 200-250 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej