Jak założyć agroturystykę i zarabiać?
Cisza, spokój, błogi relaks i czyste powietrze – tak kojarzy nam się wypoczynek w agroturystyce. Ale czy to jest biznes, na którym można zarobić?
Gospodarstwo agroturystyczne Latosowo leży nieco ponad godzinę drogi od Warszawy. Właściciele budowali je krok po kroku, stopniowo poszerzając ofertę.
– To jest miejsce troszkę pośrodku niczego, ale jednocześnie jest tutaj bardzo wiele rzeczy, których oczekują turyści na krótki, weekendowy, dwu, trzy, czterodniowy wypad z miasta – mówi Bartek Latos, właściciel Latosowa. – Bo oczywiście czasami przyjeżdżają goście na tydzień albo dłużej. Natomiast najczęściej przyjeżdżają na dwa, trzy dni, częściej na weekendy niż w środku tygodnia.
Dotrzeć do klienta
Choć wybierając agroturystykę chcemy uciec od cywilizacji, to jednak ten biznes bez cywilizacyjnych rozwiązań trudno poprowadzić. Chociażby bez nowoczesnych kanałów dotarcia do klientów.
– Korzystamy z platform, które pośredniczą pomiędzy osobami poszukującymi miejsca na wypoczynek a osobami jak my oferującymi takie miejsce. My poszukujemy osób nie na czysty nocleg, tylko osób, które chcą też i popróbować nietuzinkowej, zdrowej kuchni, chcą się czegoś dowiedzieć – wyjaśnia Bartek Latos. – Z jedną taką platformą współpracujemy. Można być na wszystkich platformach, płacąc wyższą prowizję, ale będąc wszędzie. Można wybrać jedno z miejsc na wyłączność. Wtedy ma się korzystniejsze warunki współpracy. No ale te zasięgi są wtedy troszeczkę ograniczone. Trzeba to po prostu samemu przekalkulować. My próbowaliśmy być w kilku miejscach, a teraz jesteśmy w jednym.
Z rozmowy Anny Smolińskiej z Bartkiem Latosem dowiecie się m.in.:
- Czy agroturystyka musi być w atrakcyjnym turystycznie miejscu?
- Czy właściciele Latosowa rzucili korporację, aby uciec na wieś i czy od razu myśleli o prowadzeniu agroturystyki?
- Skąd się wzięły stare domki w Latosowie?
- Czy goście lubią spać na zapiecku?
- Dlaczego do Latosowa nie można przyjeżdżać z dziećmi?
- Czego współcześni goście oczekują po odpoczynku w gospodarstwie agroturystycznym?
- Jak docierać do potencjalnych klientów?
Więcej ciekawych rozmów można obejrzeć na naszym kanale na YouTube Franchising-PL. Zapraszamy do subskrypcji.
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


