Sztuka biznesu
Czy trzeba być ekspertem w branży, aby prowadzić galerię sztuki? I czy to trudny biznes?
Świat sztuki wydaje się elitarny i nieco tajemniczy. Ale i w tej dziedzinie można prowadzić biznes i na nim zarabiać. – Galerii jest dużo. Nie sądzę, żeby za każdą stał historyk sztuki, chociaż myślę, że ten zawód do prowadzenia galerii czy domu aukcyjnego jest bardzo wskazany – mówi Anita Wolszczak-Karasiewicz, właścicielka domu aukcyjnego i galerii sztuki Art in House. – Bardzo ułatwia (…) ale nie sądzę, żeby to był wymóg do prowadzenia tego biznesu. Można być świetnie zarządzającą osobą i otoczyć się na przykład osobami dobrymi w swoim zawodzie, które ten dom aukcyjny czy galerię sztuki poprowadzą.
Jak inwestować w sztukę?
Sztuka to także forma inwestycji czy lokowania kapitału. Ale czy dla każdego. – Inwestycje w sztukę nie są łatwe (…). Bez takiego oglądania codziennego rynku właściwie trudno to zrobić. Trochę to jest tak tak jak z grą na giełdzie – uważa Anita Wolszczak-Karasiewicz. – To znaczy jak nie zna się poszczególnych rzeczy, w co warto zainwestować, jak się nie ogląda tego na bieżąco, nie śledzi, nie pilnuje, to ciężko podjąć dobrą decyzję. I tak samo wydaje mi się że jest z dziełami sztuki. Należy obserwować ścieżkę artysty, to jak układają mu się sprzedaże, gdzie robi wystawy, która galeria go prowadzi, w którym domu aukcyjnym sprzedaje, czy ma wystawy zagraniczne, czy jego ceny na przestrzeni lat wzrosły, czy stoją, czy spadają.
Z rozmowy Anity Wolszczak-Karasiewicz z Anną Smolińską dowiecie się też:
- Kto kupuje dzieła sztuki?
- Czy trzeba być milionerem, aby brać udział w aukcjach dzieł sztuki?
- Kto może otworzyć galerię sztuki lub dom aukcyjny?
- Jak się dobiera dzieła sztuki na aukcję?
- Jak domy aukcyjne pozyskują klientów?
- Jak połączyć stacjonarną aukcję z licytacją internetową?
- Na czym zarabia galeria sztuki?
Więcej ciekawych rozmów o biznesie znajdziecie na naszym kanale Franchising-PL na YouTubie. Zapraszamy do subskrybowania.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej