Array ( [article] => Array ( [pid] => 98141 [country] => pl [article_id] => 13387 [article_date] => 2024-12-12 [articletype_id] => 1 [article_title] => Otwieramy lokal z sushi [article_intro] => Z Atelier Herosima franczyzobiorcy mogą otworzyć lokale w kilku różnych formatach. A jakie wsparcie otrzymają od franczyzodawcy? [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 7 [img_photo_description] => [secret] => scrtk7877fe934176d249bba020244322d9f9 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => gastronomia [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => otwieramy-lokal-sushi [article_title_striped] => Otwieramy lokal z sushi [dir] => article [article_text_photo] =>

Andrzej Bieńkowski nie był fanem sushi.

– Zmieniła to moja dziewczyna, a obecnie już żona – opowiada Andrzej Bieńkowski. – To ona pokazała mi lokal w Krakowie, w którym sushi jest robione z pasją. Bywało, że jechaliśmy tam z Zielonej Góry, gdzie mieszkamy, specjalnie na sushi. Próbowaliśmy znaleźć bliżej Zielonej Góry jakiś lokal, w którym sushi by nam smakowało, ale bezskutecznie.

W końcu postanowili, że sami taki lokal otworzą.

– Menu pomagał mi tworzyć kolega, który jest sushi masterem. Napisaliśmy je po pracy, w moim aucie – uśmiecha się Andrzej Bieńkowski. – Testowaliśmy przepisy, rozsyłając pierwsze rolki sushi do znajomych. W efekcie w dniu otwarcia w lokalu ustawiła się kolejka.

Różne opcje

Pierwszy lokal Atelier Herosima został otwarty w środku pandemii, więc teoretycznie w nie najszczęśliwszym momencie. Tymczasem okazał się strzałem w 10.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

– Realizowaliśmy zamówienia w dostawie i na wynos. Nasza kuchnia cały czas tętniła życiem – wspomina Andrzej Bieńkowski.

Popularność lokalu cały czas nie maleje.

– Tak jak kiedyś my jeździliśmy na sushi do Krakowa, tak dzisiaj do nas przyjeżdżają goście z różnych miast, także z Niemiec – dodaje właściciel Atelier Herosima. – I pytają, kiedy otworzymy kolejne lokale, do których będą mieć bliżej. Dlatego podjęliśmy decyzję o rozwoju poprzez franczyzę.

Koncept Atelier Herosima proponuje różne opcje współpracy. Franczyzobiorca może otworzyć food trucka, wyspę w galerii handlowej, sushi bar pracujący w kanale delivery i take away oraz restaurację premium.

Menu jest dopasowywane do każdego z formatów.

– Wkrótce otwieramy restaurację premium, w której oprócz pełnej oferty sushi będą też owoce morza – zapowiada Andrzej Bieńkowski.

Wyróżnić się

Kwota inwestycji zależy oczywiście od wybranego formatu. W przypadku food trucka zaczyna się od 20 tys. zł, wyspy – od 30 tys. zł, sushi baru – od 40 tys. zł, a restauracji premium od 80 tys. zł. Marka ma też propozycję dla restauratorów, którzy już prowadzą lokale.

– Mogą wstawić do restauracji stanowisko z sushi – zachęca Andrzej Bieńkowski. – Trzem pierwszym restauratorom, którzy zdecydują się na taką partnerską współpracę, pokryjemy koszty stoiska.

Franczyzodawca wszystkim swoim franczyzobiorcom obiecuje pomoc w wyborze lokalizacji, przygotowanie projektów, dokumentacji, zapewnia szkolenia, w tym dla sushi masterów, udostępnia procedury operacyjne oraz standardy funkcjonowania restauracji i obsługi klienta, a także receptury potraw i menu dostosowane do aktualnych trendów.

– Chcemy się wyróżniać przede wszystkim jakością, dobrymi składnikami, ale też otwartością na nowości – podkreśla Andrzej Bieńkowski. – Mamy już w menu sushi burgery czy sushi hot dogi, ale ciągle pracujemy nad kolejnymi pomysłami i recepturami.

 

WIZYTÓWKA ATELIER HEROSIMA

Marka lokali sushi, wywodząca się z Zielonej Góry. Proponuje kilka formatów lokali, od food trucków po restauracje premium.

[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 247 [author_pid] => 1076 [author_name] => Monika Wojniak-Żyłowska [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => mwojniak@profitsystem.pl [author_profile] =>

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Z dziennikarstwem związana jest od 2000 roku. Przez wiele lat pracowała w gazetach codziennych, zajmując się m.in. problematyką prawną i samorzadową. Jej publikacje można też znaleźć m.in. w Angorze i prasie turystycznej. Teraz na portalu Franchising.pl i w miesięczniku "Franchising" przybliża czytelnikom rynek franczyzy oraz próbuje inspirować młodych przedsiębiorców, szukających pomysłu na własną firmę.

Prywatnie mama Emilki i żona Piotra. Jej pasje to podróże, dobre kryminały i literatura faktu.

[display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/mowojnia1 [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/monika-wojniak-%C5%BCy%C5%82owska-667670136/ [author_photo] => Array ( [pid] => 116103 [itemserver_id] => 38128 [img_width] => 600 [img_height] => 800 [path] => 623/449/mz.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => monika-wojniak-zylowska ) ) [link] => /artykul/13387/otwieramy-lokal-sushi/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 217531 [country_item] => pl [description] => [path] => c4f/c8b/atelier_herosima1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 440 [img_height] => 440 [itemserver_id] => 54203 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 217171 [country_item] => pl [description] => Pod szyldem Atelier Herosima można otworzyć lokale w różnych formatach. [path] => f93/020/sushi_bar_1.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => Różne możliwości [img_width] => 1600 [img_height] => 906 [itemserver_id] => 54094 ) [1] => Array ( [pid] => 217530 [country_item] => pl [description] => Franczyzodawca zapewnia receptury potraw i menu dostosowane do aktualnych trendów. [path] => f98/400/atelier_herosima-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Gotowy przepis [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 54202 ) ) ) [og_image] => f93/020/sushi_bar_1.png [article_date_formated] => 12.12.2024 [article_day] => Czwartek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 217171 [country_item] => pl [description] => Pod szyldem Atelier Herosima można otworzyć lokale w różnych formatach. [path] => f93/020/sushi_bar_1.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => Różne możliwości [img_width] => 1600 [img_height] => 906 [itemserver_id] => 54094 ) [1] => Array ( [pid] => 217530 [country_item] => pl [description] => Franczyzodawca zapewnia receptury potraw i menu dostosowane do aktualnych trendów. [path] => f98/400/atelier_herosima-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Gotowy przepis [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 54202 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 217171 [country_item] => pl [description] => Pod szyldem Atelier Herosima można otworzyć lokale w różnych formatach. [path] => f93/020/sushi_bar_1.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => Różne możliwości [img_width] => 1600 [img_height] => 906 [itemserver_id] => 54094 ) [1] => Array ( [pid] => 217530 [country_item] => pl [description] => Franczyzodawca zapewnia receptury potraw i menu dostosowane do aktualnych trendów. [path] => f98/400/atelier_herosima-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Gotowy przepis [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 54202 ) ) [imagesCount] => 2 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Atelier Herosima [id] => 2355 [type] => 7 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 17 [link] => /franczyza/2355/atelier-herosima/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 216910 [country_item] => pl [description] => [path] => 137/36f/logo_fr.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 318 [itemserver_id] => 54019 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 217171 [country_item] => pl [description] => [path] => f93/020/sushi_bar_1.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 906 [itemserver_id] => 54094 ) [1] => Array ( [pid] => 217170 [country_item] => pl [description] => [path] => 139/9b0/sushi_bar_2.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 903 [itemserver_id] => 54093 ) [2] => Array ( [pid] => 217135 [country_item] => pl [description] => [path] => cc0/309/sushi_wyspa_1.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 909 [itemserver_id] => 54087 ) [3] => Array ( [pid] => 217136 [country_item] => pl [description] => [path] => be8/3ef/sushi_wyspa_2.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 908 [itemserver_id] => 54088 ) [4] => Array ( [pid] => 217133 [country_item] => pl [description] => [path] => eda/d64/premium_lounge_1.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 903 [itemserver_id] => 54085 ) [5] => Array ( [pid] => 217134 [country_item] => pl [description] => [path] => 0db/673/premium_lounge_2.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 908 [itemserver_id] => 54086 ) [6] => Array ( [pid] => 217132 [country_item] => pl [description] => [path] => bee/08d/food_truck_2.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 907 [itemserver_id] => 54084 ) [7] => Array ( [pid] => 217137 [country_item] => pl [description] => [path] => 319/113/food_truck_1.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 909 [itemserver_id] => 54089 ) ) ) ) ) )

Otwieramy lokal z sushi

Różne możliwości
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Andrzej Bieńkowski nie był fanem sushi.

– Zmieniła to moja dziewczyna, a obecnie już żona – opowiada Andrzej Bieńkowski. – To ona pokazała mi lokal w Krakowie, w którym sushi jest robione z pasją. Bywało, że jechaliśmy tam z Zielonej Góry, gdzie mieszkamy, specjalnie na sushi. Próbowaliśmy znaleźć bliżej Zielonej Góry jakiś lokal, w którym sushi by nam smakowało, ale bezskutecznie.

W końcu postanowili, że sami taki lokal otworzą.

– Menu pomagał mi tworzyć kolega, który jest sushi masterem. Napisaliśmy je po pracy, w moim aucie – uśmiecha się Andrzej Bieńkowski. – Testowaliśmy przepisy, rozsyłając pierwsze rolki sushi do znajomych. W efekcie w dniu otwarcia w lokalu ustawiła się kolejka.

Różne opcje

Pierwszy lokal Atelier Herosima został otwarty w środku pandemii, więc teoretycznie w nie najszczęśliwszym momencie. Tymczasem okazał się strzałem w 10.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

– Realizowaliśmy zamówienia w dostawie i na wynos. Nasza kuchnia cały czas tętniła życiem – wspomina Andrzej Bieńkowski.

Popularność lokalu cały czas nie maleje.

– Tak jak kiedyś my jeździliśmy na sushi do Krakowa, tak dzisiaj do nas przyjeżdżają goście z różnych miast, także z Niemiec – dodaje właściciel Atelier Herosima. – I pytają, kiedy otworzymy kolejne lokale, do których będą mieć bliżej. Dlatego podjęliśmy decyzję o rozwoju poprzez franczyzę.

Koncept Atelier Herosima proponuje różne opcje współpracy. Franczyzobiorca może otworzyć food trucka, wyspę w galerii handlowej, sushi bar pracujący w kanale delivery i take away oraz restaurację premium.

Menu jest dopasowywane do każdego z formatów.

– Wkrótce otwieramy restaurację premium, w której oprócz pełnej oferty sushi będą też owoce morza – zapowiada Andrzej Bieńkowski.

Wyróżnić się

Kwota inwestycji zależy oczywiście od wybranego formatu. W przypadku food trucka zaczyna się od 20 tys. zł, wyspy – od 30 tys. zł, sushi baru – od 40 tys. zł, a restauracji premium od 80 tys. zł. Marka ma też propozycję dla restauratorów, którzy już prowadzą lokale.

– Mogą wstawić do restauracji stanowisko z sushi – zachęca Andrzej Bieńkowski. – Trzem pierwszym restauratorom, którzy zdecydują się na taką partnerską współpracę, pokryjemy koszty stoiska.

Franczyzodawca wszystkim swoim franczyzobiorcom obiecuje pomoc w wyborze lokalizacji, przygotowanie projektów, dokumentacji, zapewnia szkolenia, w tym dla sushi masterów, udostępnia procedury operacyjne oraz standardy funkcjonowania restauracji i obsługi klienta, a także receptury potraw i menu dostosowane do aktualnych trendów.

– Chcemy się wyróżniać przede wszystkim jakością, dobrymi składnikami, ale też otwartością na nowości – podkreśla Andrzej Bieńkowski. – Mamy już w menu sushi burgery czy sushi hot dogi, ale ciągle pracujemy nad kolejnymi pomysłami i recepturami.

 

WIZYTÓWKA ATELIER HEROSIMA

Marka lokali sushi, wywodząca się z Zielonej Góry. Proponuje kilka formatów lokali, od food trucków po restauracje premium.

  • 1 lokal własny, 1 franczyzowy
  • jednorazowa opłata wstępna 5 tys.
  • miesięczna opłata franczyzowa ok. 10 proc. od sprzedaży

Monika Wojniak-Żyłowska
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

ZOBACZ W KATALOGU

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €