Jak zwielokrotnić zyski z franczyzy?
Kiedy krajowy rynek robi się za mały, franczyza może być kluczem do międzynarodowego sukcesu. Dowiedz się, jak rozwinąć biznes poza granicami Polski.
– Ekspansja zagraniczna to ogromna szansa, ale również wyzwanie, którego nie można lekceważyć – mówi Michał Skubiszewski, prawnik, doradca we franczyzie PROFIT system. – Właściciele firm, którzy zdecydują się na podbój zagranicznych rynków, muszą dobrze przygotować swój biznes, by przejść przez proces z sukcesem. Kluczowe jest, by mieć sprawdzony model działania, który można wdrożyć w różnych krajach.
Michał Skubiszewski podkreśla, że franczyza jest jednym z najbardziej efektywnych modeli rozwoju na rynkach międzynarodowych.
– Franczyza to gotowy model biznesowy, który działa w oparciu o sprawdzone procedury i standardy. Dzięki temu przedsiębiorcy mogą skupić się na skalowaniu swojego biznesu, a nie na tworzeniu nowych rozwiązań od podstaw. Oczywiście, kluczowe jest dostosowanie oferty do lokalnych warunków i potrzeb konsumentów – tłumaczy Michał Skubiszewski.
Wybierz mądrze
Z jego doświadczenia wynika, że jednymi z najważniejszych elementów rozwoju zagranicznego jest właściwy wybór kraju ekspansji oraz staranny wybór partnerów.
– W każdym kraju znajdą się osoby gotowe na podjęcie współpracy. Ważne jest jednak, by wybrać takich partnerów, którzy rozumieją lokalny rynek i potrafią zaadaptować nasz model biznesowy do jego specyfiki – mówi doradca.
Z rozmowy Anny Smolińskiej z Michałem Skubiszewskim dowiecie się też:
- Jakie kluczowe aspekty trzeba wziąć pod uwagę przy ekspansji zagranicznej?
- Dlaczego franczyza jest idealnym modelem rozwoju biznesu na rynkach międzynarodowych?
- Jakie błędy popełniają przedsiębiorcy przy wchodzeniu na nowe rynki?
- Jakie kroki warto podjąć, aby skutecznie wdrożyć franczyzę za granicą?
- Jakie rynki są najbardziej otwarte na franczyzę i dlaczego?
- Co wyróżnia dobrego franczyzodawcę, który chce wejść na rynki zagraniczne?
Więcej porad dotyczących franczyzy oraz pomysłów na biznes znajdziecie na naszym kanale Franchising-PL na YouTube. Zachęcamy do subskrypcji!
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej