Array ( [article] => Array ( [pid] => 97931 [country] => pl [article_id] => 13362 [article_date] => 2024-11-05 [articletype_id] => 1 [article_title] => Żabka ciągle rośnie [article_intro] => Żabka przygotowuje się do otwarcia sklepu z numerem 11 tys. i podlicza wyniki finansowe. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 1 [img_photo_description] => [secret] => scrtk95c739df2d4d97f385f24b24eee2f46b [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => art. spożywcze i przemysłowe [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => zabka-ciagle-rosnie [article_title_striped] => Żabka ciągle rośnie [dir] => article [article_text_photo] =>

W pierwszych trzech kwartałach 2024 skorygowany wynik EBITDA Grupy Żabka wyniósł 2,52 mld zł i wzrósł o 26 proc. względem porównywalnego okresu poprzedniego roku. W samym 3. kwartale urósł o 18 proc. w porównaniu z 3. kwartałem 2023. Jak podaje Żabka w komunikacie prasowym - ten wynik firma uzyskała dzięki wzrostowi skali biznesu oraz poprawie efektywności kosztowej. W rezultacie marża skorygowanego wyniku EBITDA po 9 miesiącach 2024 r. wyniosła 12,3 proc., co stanowi wzrost o 0,6 pp. względem porównywalnego okresu poprzedniego roku.

Liczby rosną

Żabka podkreśla, że wzrosty, jakie osiągnęła przez 9 miesięcy tego roku to efekt rosnącej sprzedaży porównywalnej (LfL), otwierania nowych sklepów oraz rozwoju oferty cyfrowej. Sprzedaż do klientów końcowych wyniosła 20,4 mld zł, co stanowi wzrost o 20,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku. Przychody wzrosły o 20 proc. i osiągnęły poziom 17,7 mld zł. W samym 3. kwartale br. skorygowany wynik EBITDA wyniósł 1,11 mld zł (wzrost o wspomniane 18 proc.). Sprzedaż do klientów końcowych wyniosła 7,5 mld zł, czyli o 17 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Przychody zwiększyły się o 18 proc., osiągając poziom 6,6 mld zł. Wynik netto w 3. kwartale osiągnął 319 mln zł (wzrost o 42 proc. względem porównywalnego okresu poprzedniego roku).

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

– Cieszę się, że nasze pierwsze po IPO (ogłoszenie oferty publicznej na akcje – przyp. red.) wyniki finansowe i operacyjne potwierdzają, że strategia Grupy Żabka jest realizowana zgodnie z celami, jakie sobie założyliśmy i komunikowaliśmy. Przez 9 miesięcy 2024 roku nasz wzrost znacznie przewyższał dynamikę całego detalicznego rynku spożywczego, co znalazło odzwierciedlenie w ponad 20-procentowej dynamice sprzedaży do klienta końcowego i ponad 25-procentowej dynamice skorygowanego wyniku EBITDA – komentuje Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.

Plany na przyszłość

Na koniec trzeciego kwartału Żabka miała ponad 10,9 tys. sklepów convenience (także w Rumunii, które działają pod szyldem froo). W ciagu tych trzech kwartałów 2024 roku Grupa otworzyła 892 placówki. W całym 2024 roku Żabka zamierza uruchomić w sumie ok. 1,1 tys. sklepów w Polsce i w Rumunii oraz osiągnąć wzrost sprzedaży w istniejących lokalizacjach w przedziale 7,5-9 proc. Docelowo potencjał polskiego rynku Grupa ocenia na 19,5 tys. placówek. W ciągu najbliższych 5 lat chce otworzyć 4,5 tys. sklepów. Będą powstawać w różnych lokalizacjach, ale najwięcej w miejscowościach do 20 tys. mieszkańców oraz od 20 do 100 tys. mieszkańców.

Od października 2024 r. akcje Grupy Żabka są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

 

WIZYTÓWKA GRUPY ŻABKA

Sieć sklepów convenience. Rozwija się w tempie ponad tysiąca otwarć rocznie.

[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 247 [author_pid] => 1076 [author_name] => Monika Wojniak-Żyłowska [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => mwojniak@profitsystem.pl [author_profile] =>

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Z dziennikarstwem związana jest od 2000 roku. Przez wiele lat pracowała w gazetach codziennych, zajmując się m.in. problematyką prawną i samorzadową. Jej publikacje można też znaleźć m.in. w Angorze i prasie turystycznej. Teraz na portalu Franchising.pl i w miesięczniku "Franchising" przybliża czytelnikom rynek franczyzy oraz próbuje inspirować młodych przedsiębiorców, szukających pomysłu na własną firmę.

Prywatnie mama Emilki i żona Piotra. Jej pasje to podróże, dobre kryminały i literatura faktu.

[display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/mowojnia1 [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/monika-wojniak-%C5%BCy%C5%82owska-667670136/ [author_photo] => Array ( [pid] => 116103 [itemserver_id] => 38128 [img_width] => 600 [img_height] => 800 [path] => 623/449/mz.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => monika-wojniak-zylowska ) ) [link] => /artykul/13362/zabka-ciagle-rosnie/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 216409 [country_item] => pl [description] => [path] => 974/de6/whatsapp_image_2024-10-15_at_11.40.55.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 440 [img_height] => 440 [itemserver_id] => 53867 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 210786 [country_item] => pl [description] => Na koniec trzeciego kwartału Żabka miała ponad 10,9 tys. sklepów convenience. [path] => fd0/94b/zabka-grzybowska-nowy-7-duzy.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Sieć rośnie [img_width] => 1500 [img_height] => 1000 [itemserver_id] => 52109 ) [1] => Array ( [pid] => 206361 [country_item] => pl [description] => Od października 2024 r. akcje Grupy Żabka są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. [path] => f31/b8d/zabka-1600.-2jpg.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Spółka giełdowa [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 51172 ) ) ) [og_image] => fd0/94b/zabka-grzybowska-nowy-7-duzy.jpg [article_date_formated] => 05.11.2024 [article_day] => Wtorek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 210786 [country_item] => pl [description] => Na koniec trzeciego kwartału Żabka miała ponad 10,9 tys. sklepów convenience. [path] => fd0/94b/zabka-grzybowska-nowy-7-duzy.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Sieć rośnie [img_width] => 1500 [img_height] => 1000 [itemserver_id] => 52109 ) [1] => Array ( [pid] => 206361 [country_item] => pl [description] => Od października 2024 r. akcje Grupy Żabka są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. [path] => f31/b8d/zabka-1600.-2jpg.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Spółka giełdowa [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 51172 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 210786 [country_item] => pl [description] => Na koniec trzeciego kwartału Żabka miała ponad 10,9 tys. sklepów convenience. [path] => fd0/94b/zabka-grzybowska-nowy-7-duzy.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Sieć rośnie [img_width] => 1500 [img_height] => 1000 [itemserver_id] => 52109 ) [1] => Array ( [pid] => 206361 [country_item] => pl [description] => Od października 2024 r. akcje Grupy Żabka są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. [path] => f31/b8d/zabka-1600.-2jpg.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Spółka giełdowa [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 51172 ) ) [imagesCount] => 2 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Żabka [id] => 631 [type] => 1 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => 5000.00 [company_log] => 1 [short_description] => Sklepy typu convenience [name_length] => 5 [link] => /franczyza/631/zabka/ [investmentFormatted] => 5 000 zł [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 169752 [country_item] => pl [description] => [path] => 7e3/13e/zabka-logo.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 495 [img_height] => 193 [itemserver_id] => 40470 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 210486 [country_item] => pl [description] => [path] => 3f5/813/grzybowska-23-v2-maly.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1000 [img_height] => 667 [itemserver_id] => 52072 ) [1] => Array ( [pid] => 210485 [country_item] => pl [description] => [path] => 6d6/1dd/img_9933_51633884008_o.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 52071 ) [2] => Array ( [pid] => 187555 [country_item] => pl [description] => [path] => 665/aad/4_www.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 800 [img_height] => 534 [itemserver_id] => 46760 ) [3] => Array ( [pid] => 187553 [country_item] => pl [description] => [path] => 471/48a/img_8098_51647232462_o.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1280 [img_height] => 853 [itemserver_id] => 46758 ) [4] => Array ( [pid] => 187554 [country_item] => pl [description] => [path] => 818/e82/img_9305_51653688362_o.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 682 [img_height] => 1024 [itemserver_id] => 46759 ) [5] => Array ( [pid] => 187551 [country_item] => pl [description] => [path] => 177/eb6/17_11_zabka__7_.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1500 [img_height] => 1000 [itemserver_id] => 46756 ) [6] => Array ( [pid] => 187552 [country_item] => pl [description] => [path] => b88/e84/domaniewska-14-v2-maly.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1000 [img_height] => 667 [itemserver_id] => 46757 ) ) ) ) ) )

Żabka ciągle rośnie

Sieć rośnie
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W pierwszych trzech kwartałach 2024 skorygowany wynik EBITDA Grupy Żabka wyniósł 2,52 mld zł i wzrósł o 26 proc. względem porównywalnego okresu poprzedniego roku. W samym 3. kwartale urósł o 18 proc. w porównaniu z 3. kwartałem 2023. Jak podaje Żabka w komunikacie prasowym - ten wynik firma uzyskała dzięki wzrostowi skali biznesu oraz poprawie efektywności kosztowej. W rezultacie marża skorygowanego wyniku EBITDA po 9 miesiącach 2024 r. wyniosła 12,3 proc., co stanowi wzrost o 0,6 pp. względem porównywalnego okresu poprzedniego roku.

Liczby rosną

Żabka podkreśla, że wzrosty, jakie osiągnęła przez 9 miesięcy tego roku to efekt rosnącej sprzedaży porównywalnej (LfL), otwierania nowych sklepów oraz rozwoju oferty cyfrowej. Sprzedaż do klientów końcowych wyniosła 20,4 mld zł, co stanowi wzrost o 20,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku. Przychody wzrosły o 20 proc. i osiągnęły poziom 17,7 mld zł. W samym 3. kwartale br. skorygowany wynik EBITDA wyniósł 1,11 mld zł (wzrost o wspomniane 18 proc.). Sprzedaż do klientów końcowych wyniosła 7,5 mld zł, czyli o 17 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Przychody zwiększyły się o 18 proc., osiągając poziom 6,6 mld zł. Wynik netto w 3. kwartale osiągnął 319 mln zł (wzrost o 42 proc. względem porównywalnego okresu poprzedniego roku).

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

– Cieszę się, że nasze pierwsze po IPO (ogłoszenie oferty publicznej na akcje – przyp. red.) wyniki finansowe i operacyjne potwierdzają, że strategia Grupy Żabka jest realizowana zgodnie z celami, jakie sobie założyliśmy i komunikowaliśmy. Przez 9 miesięcy 2024 roku nasz wzrost znacznie przewyższał dynamikę całego detalicznego rynku spożywczego, co znalazło odzwierciedlenie w ponad 20-procentowej dynamice sprzedaży do klienta końcowego i ponad 25-procentowej dynamice skorygowanego wyniku EBITDA – komentuje Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.

Plany na przyszłość

Na koniec trzeciego kwartału Żabka miała ponad 10,9 tys. sklepów convenience (także w Rumunii, które działają pod szyldem froo). W ciagu tych trzech kwartałów 2024 roku Grupa otworzyła 892 placówki. W całym 2024 roku Żabka zamierza uruchomić w sumie ok. 1,1 tys. sklepów w Polsce i w Rumunii oraz osiągnąć wzrost sprzedaży w istniejących lokalizacjach w przedziale 7,5-9 proc. Docelowo potencjał polskiego rynku Grupa ocenia na 19,5 tys. placówek. W ciągu najbliższych 5 lat chce otworzyć 4,5 tys. sklepów. Będą powstawać w różnych lokalizacjach, ale najwięcej w miejscowościach do 20 tys. mieszkańców oraz od 20 do 100 tys. mieszkańców.

Od października 2024 r. akcje Grupy Żabka są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

 

WIZYTÓWKA GRUPY ŻABKA

Sieć sklepów convenience. Rozwija się w tempie ponad tysiąca otwarć rocznie.

  • ponad 10,9 tys. sklepów
  • ponad 9 tys. franczyzobiorców

Monika Wojniak-Żyłowska
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €