Czy franczyza bankowa nadal się opłaca?

Małgorzata Rodziewicz od 10 lat jest partnerem Santander Bank Polska. Jak ocenia współpracę z bankiem?
10 lat temu Santander Bank Polska otworzył swoją, wówczas 113, placówkę partnerską w Lidzbarku Warmińskim. Partnerką banku została Małgorzata Rodziewicz, która po latach pracy na etacie postanowiła zaryzykować i otworzyć własną firmę. Co wówczas mówiła o swojej decyzji?
– Działanie na swój rachunek dla mnie – etatowego bankowca – było jak rejs po oceanie… tratwą. Pracując w banku, miałam umowę i pensję, czyli bezpieczeństwo finansowe. Prowadząc działalność gospodarczą, przynajmniej na początku, nie mamy takich gwarancji. Mentalne przestawienie się na zupełnie inne realia jest bardzo stresujące – mówiła Małgorzata Rodziewicz – właścicielka placówki w Lidzbarku Warmińskim.
Aby ograniczyć ryzyko związane z rynkowym debiutem, wybrała otwarcie firmy na zasadach franczyzy. Swoje wieloletnie, bankowe doświadczenie zdecydowała się wykorzystać, podpisując umowę partnerską. Była przekonana o tym, że współpraca z bankiem da jej poczucie bezpieczeństwa.
– We franczyzie wiesz, że wchodzisz w biznes, w którym sam sobie jesteś szefem, jednak na sukcesie tego biznesu zależy nie tylko tobie. Masz za sobą właściciela konceptu franczyzowego, który wspiera cię w dążeniu do sukcesu. W końcu twój sukces będzie też jego sukcesem – tak tłumaczyła swoją decyzję partnerka Santander Bank Polska.
Czy po latach współpracy partnerka banku nadal tak myśli? Czy może zmieniła swoje podejście do konceptu?
– Po 10 latach współpracy z Santander Bank Polska nie zmieniłam zdania. Uważam, iż koncepcja franczyzy w naszym banku jest gwarantem bezpieczeństwa i stabilności w prowadzeniu tego biznesu – mówi Małgorzata Rodziewicz.
Nadal jest zdania, że prowadzenie placówki franczyzowej daje właścicielowi pewność i stabilność. Potwierdzeniem tego jest fakt, że biznes franczyzowy Pani Małgorzaty ciągle się rozwija i rośnie.
– Przez dekadę rozwinęłam swoją placówkę i swoje kompetencje. Jestem bardzo zadowolona. Odnoszę sukcesy, zatrudniam kolejnych pracowników, a w tym roku przenoszę placówkę do większego, wygodniejszego lokalu. Stawiam na rozwój i chcę dostarczać moim klientom najlepszą jakość. Cieszę się z decyzji, którą podjęłam 10 lat temu – twierdzi.
Obecnie sieć partnerska Santander Bank Polska liczy 170 placówek. Stawia na jakość swoich placówek, mobilizuje do rozwoju i dostarcza szeroką gamę produktów. Jeżeli ktoś zastanawia się, czy warto inwestować w swój bank, bank ma kilka argumentów, które mówią, że ten biznes może się opłacać i daje więcej niż etat.
Co daje współpraca franczyzowa z bankiem?
- Niezależność. Bank daje narzędzia i produkty. Ale to franczyzobiorca decyduje, w jaki sposób zorganizuje swoją pracę, jak duży będzie miał zespół i co chce osiągnąć.
- Bezpieczeństwo. Często można usłyszeć, że własna działalność to ryzyko. Trzeba się martwić kosztami np. wynajmu lokalu, ZUS-em czy opłatami za media. To też odpowiedzialność za biznes i pracowników. Ale dzięki umowie partnerskiej jest po prostu łatwiej prowadzić własny biznes. Odpowiedzialność prowadzenia działalności nie znika, jednak mając przy boku solidnego partnera, jest zdecydowanie prościej.
- Profity. Bardzo duży zakres produktów, dla klientów indywidualnych i dla firm sprawia, że biznes bankowy nadal się opłaca. Klienci potrzebują produktów bankowych i chętnie z nich korzystają. Potrzebują również wiedzy doradców, którzy potrafią wytłumaczyć niuanse bankowego świata i doradzić, które rozwiązania są dla klientów najlepsze.
- Jasne zasady. Umowa precyzyjnie reguluje obowiązki i prawa obu stron. Ogranicza ryzyko, przed jakim stoi przedsiębiorca, który musi liczyć tylko na siebie. Dzięki współpracy franczyzobiorca zyskuje wsparcie dużej marki, korzysta z jej rozpoznawalności i reklamy. Korzysta również z całego zaplecza technologicznego i rozwiązań systemowych, jakie bank mu zapewnia. A jaka jest rola partnera? Korzystać z narzędzi, które daje bank, a przede wszystkim wykorzystać własne kompetencje do rozwoju i nawiązywania trwałych relacji z klientami.
Jak mówi partnerka Santander Bank Polska – Małgorzata Rodziewicz: "Tym, co jest najważniejsze w dążeniu do sukcesu to osobiste zaangażowanie partnera w rozwój placówki we wszystkich obszarach działania. Myślę, że 10 lat temu stworzyłam zespół ludzi pełen pasji, zaangażowania i po prostu lubiących swoją pracę. Stworzyliśmy placówkę, która jest ważnym miejscem w naszym mieście, do której przychodzą zadowoleni klienci i korzystają z naszego doświadczenia i produktów. To świadczy o naszym wspólnym sukcesie".
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej