Nowy szyld znanej marki

Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Od sierpnia marka Reporter Young zmieniła nazwę na Reporter. W tej chwili część sklepów działa jeszcze pod starym, część już pod nowym szyldem, ale docelowo wszystkie przejdą rebranding.
– Nasza marka przez lata pracowała nad rozpoznawalnością w swoim sektorze mody dziecięcej i młodzieżowej. Wraz ze zmianami zwyczajów konsumenckich coraz mocniej zaczęła przesuwać się w kierunku obszaru młodzieżowego odpowiadając w ten sposób na potrzeby swojej najmłodszej grupy konsumentów – wyjaśnia Joanna Kosman, dyrektorka marketingu marki reporter. – Doskonałym tego dowodem jest właśnie zmiana nazwy z Reporter Young na Reporter.
Zmiany zwyczajów konsumenckich marka śledzi na bieżąco, regularnie przeprowadzając badania rynku i grupy docelowej.
– Należy pamiętać o specyfice naszego targetu. Urokiem marek skoncentrowanych na młodzieżowym segmencie jest niekończąca się zmiana – zauważa Joanna Kosman. – Aby nadążyć za zmianami i nie przeoczyć kluczowych sygnałów, które je implikują, przeprowadzamy systematyczne badania zachowań i potrzeb naszych klientów. Doskonale wiemy jak zmienia się ta grupa i jakie ma potrzeby. Młode pokolenie z zawrotną prędkością dojrzewa konsumencko. Samodzielnie decydujące o swoim stylu i produktach ośmiolatki to już powszechność. Nasza oferta produktowa od dłuższego czasu jest współtworzona wraz nastolatkami – mamy cykl spotkań rekomendacyjnych podczas których wspólnie opracowujemy produkt końcowy. W związku z rozszerzeniem targetu, przed nami mocna praca nad komunikacją marki w grupach starszych i praca nad budową wizerunku marki, na co składają się działania na wielu obszarach.
Nie tylko dla doświadczonych
Aktualnie pod szyldem Reporter i Reporter Young w Polsce działa łącznie 115 sklepów. Najnowsze lokalizacje, które dołączyły do portfolio marki, to m.in. centrum handlowe Serenada w Krakowie, Nowy Targ czy Grójec. Reporter koncentruje się obecnie na pozyskiwaniu nowych franczyzobiorców w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców.
– Chętnie nawiązujemy współpracę z doświadczonymi franczyzobiorcami, którzy prowadzą już swoje biznesy i chcą się rozwijać. Jednak nie jest to warunek konieczny – informuje Łukasz Łacny, menadżer ekspansji i inwestycji marki Reporter. – Wielokrotnie rozpoczynaliśmy współpracę z osobami, które pomimo niewielkiego doświadczenia w prowadzeniu takiego biznesu miały bezcenną umiejętność, w postaci rozumienia potrzeb klientów i budowania relacji z nimi, co owocowało w bardzo szybkim czasie doskonałymi przychodami.
Na sklep potrzebny jest lokal o powierzchni min. 60 mkw. Wyposażenie sklepu wraz z kosztami wstępnymi franczyzodawca szacuje na ok. 70 tys. zł, plus wydatki na adaptację lokalu, które są uzależnione od jego stanu wyjściowego. Franczyzodawca pomaga w wyborze lokalizacji, negocjacji warunków najmu, realizacji inwestycji (od projektu architektonicznego do prac budowlanych), zapewnia też m.in. spójny system kasowo-komputerowego, szkolenia, pomoc w rekrutacji pracowników, wsparcie marketingowe, zatowarowanie.
Franczyzobiorcy otrzymują prowizję od sprzedaży. Jej wysokość zależy od poziomu obrotów danego punktu.
– Dodatkowo gratyfikujemy franczyzobiorców osiągających najlepsze wyniki sprzedaży – dodaje Łukasz Łacny, menadżer ekspansji i inwestycji marki Reporter.
I zapewnia, że najbardziej efektywne punkty osiągają rentowność już w pierwszym miesiącu działania.
– Na wyniki danego punktu wpływa wiele czynników. Najważniejszy jest poziom sprzedaży wynikający z atrakcyjności lokalizacji, zaangażowania w efektywność procesu sprzedaży oraz marketing lokalny – wyjaśnia Łukasz Łacny. – Rentowność uzależniona jest również od poziomu inwestycji.
WIZYTÓWKA MARKI REPORTER
Sieć sklepów z odzieżą młodzieżową. Oferują rozmiary od 140 do 188.
- 115 sklepów
- koszt inwestycji od 60 tys. zł plus wydatki na adaptację lokalu
- powierzchnia sklepu 50-100 mkw.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej