Array ( [article] => Array ( [pid] => 97050 [country] => pl [article_id] => 13240 [article_date] => 2024-07-10 [articletype_id] => 16 [article_title] => Wendy's zmierza w stronę Polski [article_intro] => Marka Wendy’s zamierza otworzyć setki restauracji na nowych europejskich rynkach. Chce też wejść do Polski. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 7 [img_photo_description] => [secret] => scrtka2a5793123e63ab68a392d539302ec5b [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => gastronomia [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => wendy-s-zmierza-strone-polski [article_title_striped] => Wendy's zmierza w stronę Polski [dir] => article [article_text_photo] =>

Wendy's to wywodząca się ze Stanów Zjednoczonych sieć restauracji szybkiej obsługi. Obecnie w ponad 30 krajach świata ma ponad 7,1 tys. lokali. Także w Europie, gdzie nastawia się na dynamiczny rozwój. W 2021 roku Wendy’s ponownie weszła do Wielkiej Brytanii, tworząc bazę do przyszłej ekspansji w Europie. Spółka przewiduje, że do końca tego roku liczba restauracji w jej brytyjskiej sieci wzrośnie do 50, a w planach ma już też dalszą rozbudowę do 400 lokali. Aby móc rozwijać się w całej Europie, sieć zainwestowała też znaczne środki lokalnie, m.in. w sprawny łańcuch dostaw, regionalne zespoły operacyjne oraz współpracę z najlepszymi agencjami marketingowymi i kreatywnymi.

Europa to priorytet

Ostatnio Wendy's podpisała dwie nowe umowy z franczyzobiorcami w Irlandii i Rumunii. Nowi partnerzy mają pomóc marce w utworzeniu w Europie setek lokali w ciągu dziesięciu lat. Pierwsze restauracje na rynku irlandzkim i rumuńskim mają powstać w 2025 roku. Ponadto spółka aktywnie poszukuje franczyzobiorców na kolejnych rynkach europejskich, m.in. w Polsce i Czechach. Kandydaci powinni wykazać się bogatym doświadczeniem operacyjnym, znajomością lokalnego rynku oraz udokumentowaną historią dynamicznego rozwoju marek.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

– Kontynuujemy naszą podróż, aby stać się marką o coraz większym znaczeniu globalnym, dlatego kraje europejskie są priorytetowymi, strategicznymi rynkami wzrostu i pomogą nam rozszerzać obecność Wendy's na arenie międzynarodowej. Aby przyspieszyć ten proces, koncentrujemy się na budowaniu relacji z franczyzobiorcami, którzy podzielają nasze ambicje i chcą budować zasięg restauracji Wendy's na całym kontynencie – mówi E.J. Wunsch, prezes zarządu Wendy’s.

Sprzedaż rośnie

Udział zagranicznych lokali w planie rozwoju marki do 2025 roku wynosi 70 proc. Wendy’s przewiduje szereg coraz szerzej zakrojonych działań, które mają przynieść szybką rozbudowę sieci i wyraźne postępy w realizacji długoterminowych planów.

– To fantastyczny okres dla zespołu Wendy’s w Europie. Nasza sieć dynamicznie się powiększa, a fani i klienci stale pytają, gdzie się otworzymy tym razem. Jesteśmy gotowi sprostać ich zapotrzebowaniu, otwierając restauracje Wendy’s w kolejnych lokalizacjach, a tym samym serwując świeże i smaczne jedzenie wysokiej jakości europejskim konsumentom w miejscach, gdzie żyją, pracują i wypoczywają – komentuje Michael Clarke, dyrektor zarządzający Wendy’s na Europę.

W 2023 roku Wendy’s po raz 13. z rzędu odnotowała globalny wzrost rocznej sprzedaży. Flagowe danie marki to hamburgery ze świeżej wołowiny serwowane na zamówienie prosto z grilla.

WIZYTÓWKA WENDY’S

Założona w 1969 roku w USA sieć restauracji szybkiej obsługi. Jej twórcą jest Dave Thomas. Obecnie Wendy’s i jej franczyzobiorcy zatrudniają setki tysięcy pracowników w ponad siedmiu tysiącach restauracji na całym świecie.

[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 247 [author_pid] => 1076 [author_name] => Monika Wojniak-Żyłowska [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => mwojniak@profitsystem.pl [author_profile] =>

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Z dziennikarstwem związana jest od 2000 roku. Przez wiele lat pracowała w gazetach codziennych, zajmując się m.in. problematyką prawną i samorzadową. Jej publikacje można też znaleźć m.in. w Angorze i prasie turystycznej. Teraz na portalu Franchising.pl i w miesięczniku "Franchising" przybliża czytelnikom rynek franczyzy oraz próbuje inspirować młodych przedsiębiorców, szukających pomysłu na własną firmę.

Prywatnie mama Emilki i żona Piotra. Jej pasje to podróże, dobre kryminały i literatura faktu.

[display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/mowojnia1 [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/monika-wojniak-%C5%BCy%C5%82owska-667670136/ [author_photo] => Array ( [pid] => 116103 [itemserver_id] => 38128 [img_width] => 600 [img_height] => 800 [path] => 623/449/mz.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => monika-wojniak-zylowska ) ) [link] => /artykul/13240/wendy-s-zmierza-strone-polski/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => ze świata [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 62 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => swiata ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 214094 [country_item] => pl [description] => [path] => 47d/7ee/wendys-menu.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 440 [img_height] => 440 [itemserver_id] => 53161 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 214096 [country_item] => pl [description] => Udział zagranicznych lokali w planie rozwoju Wendy's do 2025 roku wynosi 70 proc. [path] => fa6/4c5/wendys-restauracja.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Postawili na zagranicę [img_width] => 1600 [img_height] => 1081 [itemserver_id] => 53163 ) [1] => Array ( [pid] => 214095 [country_item] => pl [description] => Flagowe danie Wendy's to hamburgery ze świeżej wołowiny serwowane na zamówienie prosto z grilla. [path] => 47d/7ee/wendys-menu-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Burgery prosto z grilla [img_width] => 1600 [img_height] => 1153 [itemserver_id] => 53162 ) ) ) [og_image] => fa6/4c5/wendys-restauracja.jpg [article_date_formated] => 10.07.2024 [article_day] => Środa [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 214096 [country_item] => pl [description] => Udział zagranicznych lokali w planie rozwoju Wendy's do 2025 roku wynosi 70 proc. [path] => fa6/4c5/wendys-restauracja.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Postawili na zagranicę [img_width] => 1600 [img_height] => 1081 [itemserver_id] => 53163 ) [1] => Array ( [pid] => 214095 [country_item] => pl [description] => Flagowe danie Wendy's to hamburgery ze świeżej wołowiny serwowane na zamówienie prosto z grilla. [path] => 47d/7ee/wendys-menu-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Burgery prosto z grilla [img_width] => 1600 [img_height] => 1153 [itemserver_id] => 53162 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 214096 [country_item] => pl [description] => Udział zagranicznych lokali w planie rozwoju Wendy's do 2025 roku wynosi 70 proc. [path] => fa6/4c5/wendys-restauracja.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Postawili na zagranicę [img_width] => 1600 [img_height] => 1081 [itemserver_id] => 53163 ) [1] => Array ( [pid] => 214095 [country_item] => pl [description] => Flagowe danie Wendy's to hamburgery ze świeżej wołowiny serwowane na zamówienie prosto z grilla. [path] => 47d/7ee/wendys-menu-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Burgery prosto z grilla [img_width] => 1600 [img_height] => 1153 [itemserver_id] => 53162 ) ) [imagesCount] => 2 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Wendy’s [id] => 2358 [type] => 7 [fr] => 3 [company_franchising] => 3 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 7 [link] => /franczyza/2358/wendys/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 217317 [country_item] => pl [description] => [path] => 615/1ad/wendys.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 303 [img_height] => 250 [itemserver_id] => 54141 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 217314 [country_item] => pl [description] => [path] => 1a5/6ea/wendys_liverpool__095_2_.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 54138 ) [1] => Array ( [pid] => 217315 [country_item] => pl [description] => [path] => c6f/4a2/wendy_s_inline.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1147 [itemserver_id] => 54139 ) ) ) ) ) )

Wendy's zmierza w stronę Polski

Postawili na zagranicę
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Wendy's to wywodząca się ze Stanów Zjednoczonych sieć restauracji szybkiej obsługi. Obecnie w ponad 30 krajach świata ma ponad 7,1 tys. lokali. Także w Europie, gdzie nastawia się na dynamiczny rozwój. W 2021 roku Wendy’s ponownie weszła do Wielkiej Brytanii, tworząc bazę do przyszłej ekspansji w Europie. Spółka przewiduje, że do końca tego roku liczba restauracji w jej brytyjskiej sieci wzrośnie do 50, a w planach ma już też dalszą rozbudowę do 400 lokali. Aby móc rozwijać się w całej Europie, sieć zainwestowała też znaczne środki lokalnie, m.in. w sprawny łańcuch dostaw, regionalne zespoły operacyjne oraz współpracę z najlepszymi agencjami marketingowymi i kreatywnymi.

Europa to priorytet

Ostatnio Wendy's podpisała dwie nowe umowy z franczyzobiorcami w Irlandii i Rumunii. Nowi partnerzy mają pomóc marce w utworzeniu w Europie setek lokali w ciągu dziesięciu lat. Pierwsze restauracje na rynku irlandzkim i rumuńskim mają powstać w 2025 roku. Ponadto spółka aktywnie poszukuje franczyzobiorców na kolejnych rynkach europejskich, m.in. w Polsce i Czechach. Kandydaci powinni wykazać się bogatym doświadczeniem operacyjnym, znajomością lokalnego rynku oraz udokumentowaną historią dynamicznego rozwoju marek.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

– Kontynuujemy naszą podróż, aby stać się marką o coraz większym znaczeniu globalnym, dlatego kraje europejskie są priorytetowymi, strategicznymi rynkami wzrostu i pomogą nam rozszerzać obecność Wendy's na arenie międzynarodowej. Aby przyspieszyć ten proces, koncentrujemy się na budowaniu relacji z franczyzobiorcami, którzy podzielają nasze ambicje i chcą budować zasięg restauracji Wendy's na całym kontynencie – mówi E.J. Wunsch, prezes zarządu Wendy’s.

Sprzedaż rośnie

Udział zagranicznych lokali w planie rozwoju marki do 2025 roku wynosi 70 proc. Wendy’s przewiduje szereg coraz szerzej zakrojonych działań, które mają przynieść szybką rozbudowę sieci i wyraźne postępy w realizacji długoterminowych planów.

– To fantastyczny okres dla zespołu Wendy’s w Europie. Nasza sieć dynamicznie się powiększa, a fani i klienci stale pytają, gdzie się otworzymy tym razem. Jesteśmy gotowi sprostać ich zapotrzebowaniu, otwierając restauracje Wendy’s w kolejnych lokalizacjach, a tym samym serwując świeże i smaczne jedzenie wysokiej jakości europejskim konsumentom w miejscach, gdzie żyją, pracują i wypoczywają – komentuje Michael Clarke, dyrektor zarządzający Wendy’s na Europę.

W 2023 roku Wendy’s po raz 13. z rzędu odnotowała globalny wzrost rocznej sprzedaży. Flagowe danie marki to hamburgery ze świeżej wołowiny serwowane na zamówienie prosto z grilla.

WIZYTÓWKA WENDY’S

Założona w 1969 roku w USA sieć restauracji szybkiej obsługi. Jej twórcą jest Dave Thomas. Obecnie Wendy’s i jej franczyzobiorcy zatrudniają setki tysięcy pracowników w ponad siedmiu tysiącach restauracji na całym świecie.

  • ponad 7,1 tys. restauracji w ponad 30 krajach
  • 3 pod względem wielkości sprzedaży sieć restauracji z burgerami na świecie

Monika Wojniak-Żyłowska
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

ZOBACZ W KATALOGU

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €