Array ( [article] => Array ( [pid] => 96834 [country] => pl [article_id] => 13196 [article_date] => 2024-06-11 [articletype_id] => 1 [article_title] => Kuchnia koreańska we franczyzie [article_intro] => Franczyzodawca Sushi Kushi i Ramen Shop uruchamia nowy koncept franczyzowy. Lokale Kiss Kimchi będą serwować kuchnię koreańską. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 7 [img_photo_description] => [secret] => scrtke0cd12021e5d708b329fb60e69483d0b [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => gastronomia [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => kuchnia-koreanska-we-franczyzie [article_title_striped] => Kuchnia koreańska we franczyzie [dir] => article [article_text_photo] =>

Z analizy specjalizującej się w dostawach jedzenia firmy Wolt wynika, że kuchnia koreańska szturmem wbija się na polski rynek. Liczba zamówień koreańskich dań rok do roku wzrosła w aplikacji Wolt o 81 proc. A to oznacza, że obecnie – wraz z japońskim ramenem – dania koreańskie są zamawiane trzy razy częściej niż te z innych regionów świata.

Fascynacja Polaków kuchnią koreańską jest odzwierciedleniem trendów, które zaobserwować można w innych europejskich krajach. Z danych Wolt wynika, że podobnie jest w Szwecji, gdzie wzrost zamówień dań koreańskich wzrósł o 72 proc. w stosunku do roku ubiegłego.

Wzrost popularności smaków z Korei zauważył też franczyzodawca marek specjalizujących się w kuchni japońskiej – Sushi Kushi i Ramen Shop.

– Kilka lat temu postawiliśmy na ramen i mieliśmy rację. Teraz, obserwując trendy w krajach zachodnich i zainteresowanie Polaków nie tylko kuchnią koreańską, ale też podróżami w ten rejon świata jesteśmy pewni, że nasz nowy koncept, który wprowadzamy na rynek, także świetnie się przyjmie – mówi Radosław Szwugier, odpowiedzialny za rozwój franczyzy Sushi Kushi i Ramen Shop, a teraz także Kiss Kimchi.

Lokal w modułach

Koncept Kiss Kimchi właśnie debiutuje na polskim rynku. Pierwsze lokale prawdopodobnie otworzą się we wrześniu. Franczyzobiorcy mogą zdecydować się na format modułowy. - Taki lokal można postawić dosłownie z dnia na dzień, wystarczy dysponować działka w odpowiedniej lokalizacji – zapewnia Radosław Szwugier.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Moduły są wyposażone we wszystko, co potrzebne do prowadzenia lokalu gastronomicznego, w tym w klimatyzację. Można je dowolnie dobierać. Powierzchnia zaczyna się od 35 mkw. Jak mówi franczyzodawca, lokale będą stawiać przede wszystkim na dostawy, więc taka powierzchnia w zupełności wystarczy. Latem można na zewnątrz dostawić ogródek gastronomiczny.

– Co istotne, do powierzchni 70 mkw. konstrukcja nie wymaga pozwolenia na budowę, wystarczy zgłoszenie – dodaje Radosław Szwugier. – Mamy partnera, który produkuje dla nas moduły. System modułowy ma wiele przewag nad lokalem stacjonarnym. Choćby taki, że lokal można w razie potrzeby przenieść w inne miejsce. Można go też powiększać, w miarę rozwoju biznesu.

Drugą opcją jest otwarcie klasycznej stacjonarnej restauracji. Ten model jest przeznaczony dla miast do 300 tys. mieszkańców i dla topowych lokalizacji – przy rynkach, głównych deptakach.

– Po pandemii klienci znów wracają do restauracji, lubią usiąść przy stoliku – zauważa Radosław Szwugier. – Dlatego chcemy otwierać teraz także duże lokale, z możliwością organizowania uroczystości rodzinnych, eventów. Niedawno sam otworzyłem taki w Kaliszu, o powierzchni 220 mkw. To połączenie Sushi Kushi i Ramen Shop.

Azjatycki miks

Koszt inwestycji w Kiss Kimchi w formacie modułowym to ok. 5 tys. zł za 1 mkw. Przy stacjonarnej restauracji inwestycja w lokal o powierzchni 80 mkw. to wydatk ok. 350 tys. zł.

– Zawsze szacujemy koszty inwestycji przed podpisaniem umowy najmu lokalu – zapewnia Radosław Szwugier.

Franczyzodawca dostarcza do lokali produkty, które przygotowuje we własnym zakładzie produkcyjnym. Kuchnia Kiss Kimchi opiera się na półproduktach, co znacznie ułatwia i przyspiesza przygotowywanie i wydawanie dań.

– Dzięki temu nie ma też potrzeby zatrudnienia wykwalifikowanego kucharza, a rynek pracy, jak wiadomo, jest bardzo trudny – dodaje Radosław Szwugier.

Franczyzodawca podkreśla, że wszystkie trzy koncepty można ze sobą łączyć i miksować.

– Zachęcamy naszych franczyzobiorców, aby budowali jak najszerszą ofertę, tworząc takie food markety. Jeden nasz franczyzobiorca już zdecydował się, aby naprzeciwko już istniejącej stacjonarnej restauracji w przyszłym roku postawić modułową – zdradza nasz rozmówca.

 

WIZYTÓWKA KISS KIMCHI

Lokale z kuchnią koreańską. Koncept należy do tego samego franczyzodawcy, który rozwija też restauracje z kuchnią japońską - Sushi Kushi oraz Ramen Shop by Sushi Kushi.

[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 247 [author_pid] => 1076 [author_name] => Monika Wojniak-Żyłowska [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => mwojniak@profitsystem.pl [author_profile] =>

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Z dziennikarstwem związana jest od 2000 roku. Przez wiele lat pracowała w gazetach codziennych, zajmując się m.in. problematyką prawną i samorzadową. Jej publikacje można też znaleźć m.in. w Angorze i prasie turystycznej. Teraz na portalu Franchising.pl i w miesięczniku "Franchising" przybliża czytelnikom rynek franczyzy oraz próbuje inspirować młodych przedsiębiorców, szukających pomysłu na własną firmę.

Prywatnie mama Emilki i żona Piotra. Jej pasje to podróże, dobre kryminały i literatura faktu.

[display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/mowojnia1 [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/monika-wojniak-%C5%BCy%C5%82owska-667670136/ [author_photo] => Array ( [pid] => 116103 [itemserver_id] => 38128 [img_width] => 600 [img_height] => 800 [path] => 623/449/mz.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => monika-wojniak-zylowska ) ) [link] => /artykul/13196/kuchnia-koreanska-we-franczyzie/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 213308 [country_item] => pl [description] => [path] => 2d3/547/kuchnia-koreanska.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 440 [img_height] => 440 [itemserver_id] => 52871 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 213309 [country_item] => pl [description] => Koncept Kiss Kimchi właśnie debiutuje na polskim rynku. [path] => afe/772/kiss-kimchi-kuchnia.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => Nowa franczyza [img_width] => 1600 [img_height] => 888 [itemserver_id] => 52872 ) [1] => Array ( [pid] => 213310 [country_item] => pl [description] => Kuchnia Kiss Kimchi opiera się na półproduktach, co ułatwia i przyspiesza przygotowywanie i wydawanie dań. [path] => bf1/efc/kiss-kimchi-dania-1.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 902 [itemserver_id] => 52873 ) ) ) [og_image] => afe/772/kiss-kimchi-kuchnia.png [article_date_formated] => 11.06.2024 [article_day] => Wtorek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 213309 [country_item] => pl [description] => Koncept Kiss Kimchi właśnie debiutuje na polskim rynku. [path] => afe/772/kiss-kimchi-kuchnia.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => Nowa franczyza [img_width] => 1600 [img_height] => 888 [itemserver_id] => 52872 ) [1] => Array ( [pid] => 213310 [country_item] => pl [description] => Kuchnia Kiss Kimchi opiera się na półproduktach, co ułatwia i przyspiesza przygotowywanie i wydawanie dań. [path] => bf1/efc/kiss-kimchi-dania-1.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 902 [itemserver_id] => 52873 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 213309 [country_item] => pl [description] => Koncept Kiss Kimchi właśnie debiutuje na polskim rynku. [path] => afe/772/kiss-kimchi-kuchnia.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => Nowa franczyza [img_width] => 1600 [img_height] => 888 [itemserver_id] => 52872 ) [1] => Array ( [pid] => 213310 [country_item] => pl [description] => Kuchnia Kiss Kimchi opiera się na półproduktach, co ułatwia i przyspiesza przygotowywanie i wydawanie dań. [path] => bf1/efc/kiss-kimchi-dania-1.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 902 [itemserver_id] => 52873 ) ) [imagesCount] => 2 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Ramen Shop by Sushi Kushi [id] => 2219 [type] => 7 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 25 [link] => /franczyza/2219/ramen-shop-by-sushi-kushi/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 191245 [country_item] => pl [description] => [path] => 090/bfa/avatar_ramen_shop-1.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 499 [itemserver_id] => 47650 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 191249 [country_item] => pl [description] => [path] => 3bc/abb/zgierz_ramen.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1280 [img_height] => 720 [itemserver_id] => 47654 ) [1] => Array ( [pid] => 191250 [country_item] => pl [description] => [path] => d49/403/ramen_shop_wizualizacja_lokalu_2_-1.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 927 [itemserver_id] => 47655 ) [2] => Array ( [pid] => 191248 [country_item] => pl [description] => [path] => 37b/02e/sushi_szczecin_v.1_22_.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1280 [img_height] => 720 [itemserver_id] => 47653 ) ) ) ) [1] => Array ( [name] => Sushi Kushi [id] => 1747 [type] => 7 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 11 [link] => /franczyza/1747/sushi-kushi/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 186665 [country_item] => pl [description] => [path] => 2b3/5f4/logo_z_takeaway_cmyk.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 423 [img_height] => 266 [itemserver_id] => 46599 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 85150 [country_item] => pl [description] => [path] => 4a8/826/sushi-kushi.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 400 [img_height] => 225 [itemserver_id] => 34111 ) [1] => Array ( [pid] => 189308 [country_item] => pl [description] => [path] => 973/804/sushi_kushi_sieradz-3.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 900 [itemserver_id] => 47257 ) [2] => Array ( [pid] => 189310 [country_item] => pl [description] => [path] => 8eb/a26/sushi_kushi_sieradz.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 900 [itemserver_id] => 47259 ) [3] => Array ( [pid] => 189309 [country_item] => pl [description] => [path] => 5a4/583/sushi_kushi_sieradz-2.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 900 [itemserver_id] => 47258 ) [4] => Array ( [pid] => 189307 [country_item] => pl [description] => [path] => 3c8/f75/sushi_kushi_sieradz-4.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 900 [itemserver_id] => 47256 ) ) ) ) ) )

Kuchnia koreańska we franczyzie

Nowa franczyza
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Z analizy specjalizującej się w dostawach jedzenia firmy Wolt wynika, że kuchnia koreańska szturmem wbija się na polski rynek. Liczba zamówień koreańskich dań rok do roku wzrosła w aplikacji Wolt o 81 proc. A to oznacza, że obecnie – wraz z japońskim ramenem – dania koreańskie są zamawiane trzy razy częściej niż te z innych regionów świata.

Fascynacja Polaków kuchnią koreańską jest odzwierciedleniem trendów, które zaobserwować można w innych europejskich krajach. Z danych Wolt wynika, że podobnie jest w Szwecji, gdzie wzrost zamówień dań koreańskich wzrósł o 72 proc. w stosunku do roku ubiegłego.

Wzrost popularności smaków z Korei zauważył też franczyzodawca marek specjalizujących się w kuchni japońskiej – Sushi Kushi i Ramen Shop.

– Kilka lat temu postawiliśmy na ramen i mieliśmy rację. Teraz, obserwując trendy w krajach zachodnich i zainteresowanie Polaków nie tylko kuchnią koreańską, ale też podróżami w ten rejon świata jesteśmy pewni, że nasz nowy koncept, który wprowadzamy na rynek, także świetnie się przyjmie – mówi Radosław Szwugier, odpowiedzialny za rozwój franczyzy Sushi Kushi i Ramen Shop, a teraz także Kiss Kimchi.

Lokal w modułach

Koncept Kiss Kimchi właśnie debiutuje na polskim rynku. Pierwsze lokale prawdopodobnie otworzą się we wrześniu. Franczyzobiorcy mogą zdecydować się na format modułowy. - Taki lokal można postawić dosłownie z dnia na dzień, wystarczy dysponować działka w odpowiedniej lokalizacji – zapewnia Radosław Szwugier.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Moduły są wyposażone we wszystko, co potrzebne do prowadzenia lokalu gastronomicznego, w tym w klimatyzację. Można je dowolnie dobierać. Powierzchnia zaczyna się od 35 mkw. Jak mówi franczyzodawca, lokale będą stawiać przede wszystkim na dostawy, więc taka powierzchnia w zupełności wystarczy. Latem można na zewnątrz dostawić ogródek gastronomiczny.

– Co istotne, do powierzchni 70 mkw. konstrukcja nie wymaga pozwolenia na budowę, wystarczy zgłoszenie – dodaje Radosław Szwugier. – Mamy partnera, który produkuje dla nas moduły. System modułowy ma wiele przewag nad lokalem stacjonarnym. Choćby taki, że lokal można w razie potrzeby przenieść w inne miejsce. Można go też powiększać, w miarę rozwoju biznesu.

Drugą opcją jest otwarcie klasycznej stacjonarnej restauracji. Ten model jest przeznaczony dla miast do 300 tys. mieszkańców i dla topowych lokalizacji – przy rynkach, głównych deptakach.

– Po pandemii klienci znów wracają do restauracji, lubią usiąść przy stoliku – zauważa Radosław Szwugier. – Dlatego chcemy otwierać teraz także duże lokale, z możliwością organizowania uroczystości rodzinnych, eventów. Niedawno sam otworzyłem taki w Kaliszu, o powierzchni 220 mkw. To połączenie Sushi Kushi i Ramen Shop.

Azjatycki miks

Koszt inwestycji w Kiss Kimchi w formacie modułowym to ok. 5 tys. zł za 1 mkw. Przy stacjonarnej restauracji inwestycja w lokal o powierzchni 80 mkw. to wydatk ok. 350 tys. zł.

– Zawsze szacujemy koszty inwestycji przed podpisaniem umowy najmu lokalu – zapewnia Radosław Szwugier.

Franczyzodawca dostarcza do lokali produkty, które przygotowuje we własnym zakładzie produkcyjnym. Kuchnia Kiss Kimchi opiera się na półproduktach, co znacznie ułatwia i przyspiesza przygotowywanie i wydawanie dań.

– Dzięki temu nie ma też potrzeby zatrudnienia wykwalifikowanego kucharza, a rynek pracy, jak wiadomo, jest bardzo trudny – dodaje Radosław Szwugier.

Franczyzodawca podkreśla, że wszystkie trzy koncepty można ze sobą łączyć i miksować.

– Zachęcamy naszych franczyzobiorców, aby budowali jak najszerszą ofertę, tworząc takie food markety. Jeden nasz franczyzobiorca już zdecydował się, aby naprzeciwko już istniejącej stacjonarnej restauracji w przyszłym roku postawić modułową – zdradza nasz rozmówca.

 

WIZYTÓWKA KISS KIMCHI

Lokale z kuchnią koreańską. Koncept należy do tego samego franczyzodawcy, który rozwija też restauracje z kuchnią japońską - Sushi Kushi oraz Ramen Shop by Sushi Kushi.

  • 4 lokale w przygotowaniu
  • inwestycja w format modułowy – 5 tys. zł za 1 mkw.
  • miesięczna opłata franczyzowa 3 tys.

Monika Wojniak-Żyłowska
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €