Array ( [article] => Array ( [pid] => 96720 [country] => pl [article_id] => 13183 [article_date] => 2024-05-31 [articletype_id] => 1 [article_title] => Lody świderki dają zarobić [article_intro] => Pod marką Lodolandia funkcjonuje już 480 punktów franczyzowych i 50 własnych. W sezonie wiosenno-letnim sieć ma się powiększyć o kolejne 100 punktów. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 7 [img_photo_description] => [secret] => scrtk752f266194ff64b911192b8db3d5a762 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => gastronomia [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => lody-swiderki-daja-zarobic [article_title_striped] => Lody świderki dają zarobić [dir] => article [article_text_photo] =>

Lodolandia, oprócz lodów świderków, serwuje także gofry, granitę, bubble tea, desery i napoje, w tym kawę Costa Coffee. Spółka Sweet Gallery, która jest właścicielem konceptu, podkreśla znaczenie punktów własnych. Zdaniem Krzysztofa Olesiaka, jej prezesa, w ten sposób franczyzodawca nie czerpie wiedzy o biznesie wyłącznie z doświadczenia franczyzobiorców, tylko z osobistej praktyki.

– Punkty własne to jeden z filarów strategii rozwoju Lodolandii. Są nam potrzebne, by mieć bezpośredni kontakt z rynkiem, klientem i jego potrzebami. Punkty własne są też poniekąd naszym „poligonem doświadczalnym”. Testujemy w nich wszelkiego rodzaju innowacje, nowe pozycje oferty, sprzęt oraz rozwiązania mające usprawnić biznes – mówi Krzysztof Olesiak.

Testerzy rynku

Punkty własne Lodolandii mają swoich koordynatorów, którzy wchodzą w rolę franczyzobiorców. Są formą ochrony licencjobiorców, ponieważ jako pierwsze doświadczają wyzwań, które stawia im rynek, i szukają rozwiązań, które później otrzymują franczyzobiorcy. Koordynatorzy są tzw. testerami rynku, którzy pracują w całej Polsce – w dużych, średnich i małych miastach oraz miasteczkach.

– Punkty rozlokowane są w całej Polsce, według reguł stosowanych wobec punktów franczyzowych. Są to więc zarówno małe, jak i duże miejscowości; przy centrach handlowych, zwykłych ulicach, czy w miejscach turystycznych. Funkcjonują w takich samych warunkach jak punkty franczyzowe, a więc ich reakcje na zachowanie rynku są zbieżne - podkreśla Krzysztof Olesiak.

Firma w swoich punktach testuje pierwsze reakcje rynku na nowości w menu.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

– W ten sposób widzimy, czy coś trzeba ulepszyć, a jeśli produkt np. nie zyskuje uznania wśród klientów, to go wycofujemy. Dzięki temu, że punkty są w całej Polsce, wiemy, jak wszędzie rynek reaguje. W oparciu o zbierane informacje, modyfikujemy model franczyzowy, testujemy zmiany i dopiero po pozytywnej weryfikacji wdrażamy do punktów franczyzowych – dodaje Krzysztof Olesiak.

Szkolenia z biznesu

Atutem biznesu pod marką Lodolandia jest to, że nie trzeba mieć doświadczenia ani w prowadzeniu gastronomii, ani innej własnej działalności. Firma przekazuje franczyzobiorcom pełny pakiet wiedzy i model biznesowy. Szkolenia podzielone są na dwa bloki. Pierwsza część obejmuje wiedzę z zakresu operacyjnego prowadzenia punktu. Szkolenie odbywa się w realnie działającym punkcie i w jego trakcie franczyzobiorca ma do czynienia z klientem, prowadzi jego regularną obsługę oraz sprzedaż pod okiem doświadczonego trenera. Drugi blok szkoleniowy to teoria na temat prowadzenia punktu sprzedaży. Dotyczy wiedzy o biznesie, czyli m.in. pełnej jego organizacji włącznie z kosztami i finansami, układaniem planu pracy pracowników i nadzorowaniem wydajności pracy w stosunku do natężenia ruchu w punkcie. Franczyzobiorcy i ich pracownicy korzystają także z platformy szkoleniowej, poprzez którą aktualizują wiedzę o biznesie przez cały okres współpracy.

– Lodolandia to prosty biznes, na który decydują się osoby w różnym wieku, zarówno bardzo młode, uż po ukończeniu 18 lat, jak i emeryci po sześćdziesiątce. Biznes można łączyć z innym zajęciem – nauką, etatem, inną działalnością lub traktować jako dodatkowy dochód np. na emeryturze – przyznaje Katarzyna Krzemińska-Malon, marketing & PR menedżer Sweet Galery.

Inwestycje i zyski

Koszt inwestycji w pojedynczy punkt Lodolandii wynosi ok. 35 tys. zł, reszta kwoty jest leasingowana. Franczyzobiorca otrzymuje w pełni wyposażony punkt gotowy do rozpoczęcia sprzedaży. Jest też druga forma wejścia w biznes, która polega na wynajmie przyczepy. Po zakończeniu sezonu wiosenno-letniego można zrezygnować z najmu.

Według zapewnień franczyzdawcy, kwota inwestycji zwraca się średnio po 2,5 miesiąca. Średni miesięczny zysk wynosi od 15 tys. zł do 17 tys. zł.

– Są też lokalizacje, gdzie franczyzobiorcy zostaje nawet 40 tys. zł zysku, ale tam trzeba naprawdę poświęcić biznesowi 100 proc. uwagi – twierdzi Katarzyna Krzemińska-Malon.
Jak dodaje franczyzodawca, miesięczny dochód zwiększa sprzedaż kawy marki Costa Coffee, z którą Sweet Gallery współpracuje już kolejny sezon - dając utarg wyższy o 20 do 40 proc.

– Costa Coffee to znana marka wśród kaw i cieszy się dużą popularnością. Jako firma podpisujemy umowy współpracy tylko z dużymi podmiotami, a więc osoby działające pojedynczo nie mają właściwie szans na współpracę z taką kawową siecią – przekonuje Katarzyna Krzemińska-Malon.

Kolejną dużą marką, z którą Sweet Gallery nawiązała współpracę, jest T-Mobile. Klienci, którzy korzystają z usług T-Mobile i posiadają aplikację operatora, przy zakupie średniego loda drugi otrzymują w gratisie. Kampania promuje markę Lodolandia wśród klientów T-Mobile. 

 

WIZYTÓWKA LODOLANDII

Sieć punktów z lodami świderkami. Rozwija się w formacie przyczep gastronomicznych. Franczyzobiorcy nie muszą mieć doświadczenia w branży gastronomicznej.

  • 480 punktów franczyzowych
  • 50 punktów własnych
  • kwota wejścia w biznes 35 tys.
[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 73 [author_pid] => 1012 [author_name] => Magdalena Kurda [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => doradca we franczyzie [author_email] => mkurda@profitsystem.pl [author_profile] =>

Magdalena Kurda związana jest z PROFIT system od 2002 roku. Zajmuje kreowaniem i realizowaniem strategii Public Relations dla kluczowych klientów oraz ich produktów i usług. Do jej zadań należy budowanie korzystnego obrazu firm w mediach oraz dbanie o dialog z przedstawicielami opinii publicznej, których wpływ może być ważny dla wizerunku klientów. Przygotowuje kampanie Public Relations pod względem merytorycznym, tworzy narzędzia komunikacji, a następnie realizuje wyznaczone cele. Zakres działań obejmuje m.in. komunikację zewnętrzną i wewnętrzną, organizacje spotkań prasowych oraz PR antykryzysowy.

Absolwentka Nauk Politycznych Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.

[display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/mmmAaagda [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/magdalena-kurda/ [author_photo] => Array ( [pid] => 116101 [itemserver_id] => 38126 [img_width] => 600 [img_height] => 800 [path] => a00/9ed/magda.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => magdalena-kurda ) ) [link] => /artykul/13183/lody-swiderki-daja-zarobic/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 200140 [country_item] => pl [description] => [path] => b8c/526/lody.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 440 [img_height] => 440 [itemserver_id] => 49783 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 202659 [country_item] => pl [description] => Punkty Lodolandii stoją zarówno w małych miejscowościach, jaki w dużych miastach. [path] => 1cc/1a1/lodolandia.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Różne rynki [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 50364 ) [1] => Array ( [pid] => 195351 [country_item] => pl [description] => Lodolandia, oprócz lodów świderków, serwuje także gofry, granitę, bubble tea, desery i napoje. [path] => a99/5d1/img_1773.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Nie tylko lody [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 48437 ) ) ) [og_image] => 1cc/1a1/lodolandia.jpg [article_date_formated] => 31.05.2024 [article_day] => Piątek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 202659 [country_item] => pl [description] => Punkty Lodolandii stoją zarówno w małych miejscowościach, jaki w dużych miastach. [path] => 1cc/1a1/lodolandia.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Różne rynki [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 50364 ) [1] => Array ( [pid] => 195351 [country_item] => pl [description] => Lodolandia, oprócz lodów świderków, serwuje także gofry, granitę, bubble tea, desery i napoje. [path] => a99/5d1/img_1773.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Nie tylko lody [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 48437 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 202659 [country_item] => pl [description] => Punkty Lodolandii stoją zarówno w małych miejscowościach, jaki w dużych miastach. [path] => 1cc/1a1/lodolandia.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Różne rynki [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 50364 ) [1] => Array ( [pid] => 195351 [country_item] => pl [description] => Lodolandia, oprócz lodów świderków, serwuje także gofry, granitę, bubble tea, desery i napoje. [path] => a99/5d1/img_1773.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Nie tylko lody [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 48437 ) ) [imagesCount] => 2 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Lodolandia & Kołacz [id] => 1475 [type] => 7 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 23 [link] => /franczyza/1475/lodolandia-kolacz/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 188783 [country_item] => pl [description] => [path] => eb8/75a/logotyp.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 250 [itemserver_id] => 47047 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 195354 [country_item] => pl [description] => [path] => def/2a7/img_1557.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1147 [itemserver_id] => 48440 ) [1] => Array ( [pid] => 195349 [country_item] => pl [description] => [path] => f2b/812/img_1682.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 48435 ) [2] => Array ( [pid] => 195347 [country_item] => pl [description] => [path] => 046/631/img_1641.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 48433 ) [3] => Array ( [pid] => 195348 [country_item] => pl [description] => [path] => fe5/b2b/img_1660.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 48434 ) [4] => Array ( [pid] => 195351 [country_item] => pl [description] => [path] => a99/5d1/img_1773.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 48437 ) [5] => Array ( [pid] => 195350 [country_item] => pl [description] => [path] => c54/70d/img_1769.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 48436 ) [6] => Array ( [pid] => 195352 [country_item] => pl [description] => [path] => b81/422/img_1801.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 48438 ) [7] => Array ( [pid] => 195353 [country_item] => pl [description] => [path] => 1a7/7ef/img_2715.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 900 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 48439 ) [8] => Array ( [pid] => 189164 [country_item] => pl [description] => [path] => 81b/bcd/img_1783.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1280 [img_height] => 853 [itemserver_id] => 47216 ) [9] => Array ( [pid] => 189163 [country_item] => pl [description] => [path] => b18/a82/img_0014-2_1_.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1280 [img_height] => 853 [itemserver_id] => 47215 ) [10] => Array ( [pid] => 189166 [country_item] => pl [description] => [path] => a9c/b1a/img_1896.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1280 [img_height] => 853 [itemserver_id] => 47218 ) [11] => Array ( [pid] => 189162 [country_item] => pl [description] => [path] => fa7/3bd/_mg_9947.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1280 [img_height] => 853 [itemserver_id] => 47214 ) [12] => Array ( [pid] => 189169 [country_item] => pl [description] => [path] => 374/670/_mg_8008.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1280 [img_height] => 853 [itemserver_id] => 47221 ) [13] => Array ( [pid] => 189167 [country_item] => pl [description] => [path] => 14d/f30/ko_acz3.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1000 [img_height] => 667 [itemserver_id] => 47219 ) [14] => Array ( [pid] => 189161 [country_item] => pl [description] => [path] => 962/2e4/_mg_8025.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1280 [img_height] => 853 [itemserver_id] => 47213 ) [15] => Array ( [pid] => 189168 [country_item] => pl [description] => [path] => 04f/696/zdjecie_poprawione.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 47220 ) [16] => Array ( [pid] => 189165 [country_item] => pl [description] => [path] => 6e5/b1f/img_1852.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1280 [img_height] => 853 [itemserver_id] => 47217 ) ) ) ) ) )

Lody świderki dają zarobić

Różne rynki
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Lodolandia, oprócz lodów świderków, serwuje także gofry, granitę, bubble tea, desery i napoje, w tym kawę Costa Coffee. Spółka Sweet Gallery, która jest właścicielem konceptu, podkreśla znaczenie punktów własnych. Zdaniem Krzysztofa Olesiaka, jej prezesa, w ten sposób franczyzodawca nie czerpie wiedzy o biznesie wyłącznie z doświadczenia franczyzobiorców, tylko z osobistej praktyki.

– Punkty własne to jeden z filarów strategii rozwoju Lodolandii. Są nam potrzebne, by mieć bezpośredni kontakt z rynkiem, klientem i jego potrzebami. Punkty własne są też poniekąd naszym „poligonem doświadczalnym”. Testujemy w nich wszelkiego rodzaju innowacje, nowe pozycje oferty, sprzęt oraz rozwiązania mające usprawnić biznes – mówi Krzysztof Olesiak.

Testerzy rynku

Punkty własne Lodolandii mają swoich koordynatorów, którzy wchodzą w rolę franczyzobiorców. Są formą ochrony licencjobiorców, ponieważ jako pierwsze doświadczają wyzwań, które stawia im rynek, i szukają rozwiązań, które później otrzymują franczyzobiorcy. Koordynatorzy są tzw. testerami rynku, którzy pracują w całej Polsce – w dużych, średnich i małych miastach oraz miasteczkach.

– Punkty rozlokowane są w całej Polsce, według reguł stosowanych wobec punktów franczyzowych. Są to więc zarówno małe, jak i duże miejscowości; przy centrach handlowych, zwykłych ulicach, czy w miejscach turystycznych. Funkcjonują w takich samych warunkach jak punkty franczyzowe, a więc ich reakcje na zachowanie rynku są zbieżne - podkreśla Krzysztof Olesiak.

Firma w swoich punktach testuje pierwsze reakcje rynku na nowości w menu.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

– W ten sposób widzimy, czy coś trzeba ulepszyć, a jeśli produkt np. nie zyskuje uznania wśród klientów, to go wycofujemy. Dzięki temu, że punkty są w całej Polsce, wiemy, jak wszędzie rynek reaguje. W oparciu o zbierane informacje, modyfikujemy model franczyzowy, testujemy zmiany i dopiero po pozytywnej weryfikacji wdrażamy do punktów franczyzowych – dodaje Krzysztof Olesiak.

Szkolenia z biznesu

Atutem biznesu pod marką Lodolandia jest to, że nie trzeba mieć doświadczenia ani w prowadzeniu gastronomii, ani innej własnej działalności. Firma przekazuje franczyzobiorcom pełny pakiet wiedzy i model biznesowy. Szkolenia podzielone są na dwa bloki. Pierwsza część obejmuje wiedzę z zakresu operacyjnego prowadzenia punktu. Szkolenie odbywa się w realnie działającym punkcie i w jego trakcie franczyzobiorca ma do czynienia z klientem, prowadzi jego regularną obsługę oraz sprzedaż pod okiem doświadczonego trenera. Drugi blok szkoleniowy to teoria na temat prowadzenia punktu sprzedaży. Dotyczy wiedzy o biznesie, czyli m.in. pełnej jego organizacji włącznie z kosztami i finansami, układaniem planu pracy pracowników i nadzorowaniem wydajności pracy w stosunku do natężenia ruchu w punkcie. Franczyzobiorcy i ich pracownicy korzystają także z platformy szkoleniowej, poprzez którą aktualizują wiedzę o biznesie przez cały okres współpracy.

– Lodolandia to prosty biznes, na który decydują się osoby w różnym wieku, zarówno bardzo młode, uż po ukończeniu 18 lat, jak i emeryci po sześćdziesiątce. Biznes można łączyć z innym zajęciem – nauką, etatem, inną działalnością lub traktować jako dodatkowy dochód np. na emeryturze – przyznaje Katarzyna Krzemińska-Malon, marketing & PR menedżer Sweet Galery.

Inwestycje i zyski

Koszt inwestycji w pojedynczy punkt Lodolandii wynosi ok. 35 tys. zł, reszta kwoty jest leasingowana. Franczyzobiorca otrzymuje w pełni wyposażony punkt gotowy do rozpoczęcia sprzedaży. Jest też druga forma wejścia w biznes, która polega na wynajmie przyczepy. Po zakończeniu sezonu wiosenno-letniego można zrezygnować z najmu.

Według zapewnień franczyzdawcy, kwota inwestycji zwraca się średnio po 2,5 miesiąca. Średni miesięczny zysk wynosi od 15 tys. zł do 17 tys. zł.

– Są też lokalizacje, gdzie franczyzobiorcy zostaje nawet 40 tys. zł zysku, ale tam trzeba naprawdę poświęcić biznesowi 100 proc. uwagi – twierdzi Katarzyna Krzemińska-Malon.
Jak dodaje franczyzodawca, miesięczny dochód zwiększa sprzedaż kawy marki Costa Coffee, z którą Sweet Gallery współpracuje już kolejny sezon - dając utarg wyższy o 20 do 40 proc.

– Costa Coffee to znana marka wśród kaw i cieszy się dużą popularnością. Jako firma podpisujemy umowy współpracy tylko z dużymi podmiotami, a więc osoby działające pojedynczo nie mają właściwie szans na współpracę z taką kawową siecią – przekonuje Katarzyna Krzemińska-Malon.

Kolejną dużą marką, z którą Sweet Gallery nawiązała współpracę, jest T-Mobile. Klienci, którzy korzystają z usług T-Mobile i posiadają aplikację operatora, przy zakupie średniego loda drugi otrzymują w gratisie. Kampania promuje markę Lodolandia wśród klientów T-Mobile. 

 

WIZYTÓWKA LODOLANDII

Sieć punktów z lodami świderkami. Rozwija się w formacie przyczep gastronomicznych. Franczyzobiorcy nie muszą mieć doświadczenia w branży gastronomicznej.

  • 480 punktów franczyzowych
  • 50 punktów własnych
  • kwota wejścia w biznes 35 tys.
Magdalena Kurda
Author
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €