Array ( [article] => Array ( [pid] => 96651 [country] => pl [article_id] => 13174 [article_date] => 2024-05-21 [articletype_id] => 1 [article_title] => Pizzeria znanej marki [article_intro] => Umowę franczyzową z Pizza Hut podpisuje się minimum na 10 lat. Jak otworzyć pizzerię tej marki? [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 7 [img_photo_description] => [secret] => scrtkc5357f3c5110761f3d8bc9f9c012ae10 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => gastronomia [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => pizzeria-znanej-marki [article_title_striped] => Pizzeria znanej marki [dir] => article [article_text_photo] =>

Na polskim rynku pizzerii jest mnóstwo, bo też pizza cieszy się niesłabnącą popularnością wśród Polaków. Wśród konceptów franczyzowych z branży gastronomicznej wiele to właśnie sieci pizzerii. Jedną z nich jest Pizza Hut. Wyróżnia ją przede wszystkim znana międzynarodowa marka. W Polsce ma 151 restauracji, z tego 15 franczyzowych. 

– Mamy przygotowaną strategię na najbliższe lata i preferowane miasta do otwarć, ale to nie zamyka drogi do rozmów z każdym, kto myśli o własnej restauracji Pizza Hut – mówi Kacper Szczepański, senior franchise expansion manager CEE w AmRest.

AmRest jest wyłącznym masterfranczyzodawcą Pizza Hut na Europę Środkowo-Wschodnią. Oprócz Polski zarządza też restauracjami tej marki we Francji, w Czechach, Słowacji i na Węgrzech.

Jak otworzyć pizzerię?

Pizza Hut szuka osób przedsiębiorczych i otwartych na wiedzę. Mile widziane, choć niekonieczne, jest doświadczenie w prowadzeniu konceptów franczyzowych i restauracyjnych. Umowa franczyzowa podpisywana jest na 10 lat, z możliwością przedłużenia.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

– Dlatego proces decyzyjny (w kwestii udzielenia licencji nowemu franczyzobiorcy – przyp. red.) zajmuje najczęściej kilka miesięcy – wyjaśnia Kacper Szczepański. – To pozwala obu stronom poznać swoje oczekiwania i uniknąć sporów po otwarciu restauracji.

Centrala od początku aktywnie uczestniczy w budowaniu nowej restauracji. Wsparcie zaczyna się od etapu wyboru lokalizacji. AmRest przygotuje wymagania techniczne i pomoże dokonać weryfikacji technicznej lokalu. Zapewnia też wsparcie podczas negocjacji warunków umowy najmu. Model franczyzowy przewiduje otwieranie restauracji w formacie fast casual delivery, z salą konsumpcyjną, ale obsługujących też oczywiście zamówienia w dostawie. Może to być lokal w food courcie lub niezależny, przyuliczny. Na pewno powinno to być miejsce o dużym ruchu samochodowym i pieszym. Potrzebny jest też parking dla gości i dostawców. Lokal powinien mieć od 80 do 150 mkw. Franczyzodawca przygotowuje komplet wytycznych projektowych, udostepnia bazę wykonawców, wskazuje dostawców zarówno wyposażenia, jak i produktów potrzebnych do prowadzenia działalności.

– Planowanie i otwarcia są prowadzone w asyście osób z wieloletnim doświadczeniem w uruchamianiu naszych restauracji – podkreśla Kacper Szczepański.

Od momentu zgłoszenia się kandydata na franczyzobiorcę do otwarcia restauracji zwykle mija 9-12 miesięcy.

Opłaty za franczyzę

Minimalna inwestycja wynosi 800 tys. zł. Jednorazowa opłata wstępna to 30,9 tys. dolarów. Centrala wspiera też franczyzobiorców w procesie rekrutacji i szkoleń pracowników.

– Otrzymują też opiekę franchise business coacha, który kontaktuje się z menedżerami restauracji i regularnie daje informację zwrotną w celu zwiększenia efektywności i zyskowności biznesu – dodaje Kacper Szczepański.

Miesięcznie franczyzobiorca odprowadza do centrali dwie opłaty – franczyzową i marketingową, każda w wysokości 6 proc. od sprzedaży. Część środków z opłaty marketingowej jest wydawana na lokalne akcje marketingowe franczyzowej restauracji.

 

WIZYTÓWKA PIZZA HUT

Międzynarodowa sieć pizzerii. Na świecie ma blisko 20 tys. lokali, w ponad 100 krajach. Właścicielem marki Pizza Hut jest Yum! Brands Inc., jednak jej wyłącznym operatorem i masterfranczyzobiorcą w krajach Europy Środkowo-Wschodniej jest firma AmRest. Spółka zarządza restauracjami Pizza Hut w Polsce, we Francji, na Węgrzech, w Czechach, i na Słowacji.

[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 247 [author_pid] => 1076 [author_name] => Monika Wojniak-Żyłowska [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => mwojniak@profitsystem.pl [author_profile] =>

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Z dziennikarstwem związana jest od 2000 roku. Przez wiele lat pracowała w gazetach codziennych, zajmując się m.in. problematyką prawną i samorzadową. Jej publikacje można też znaleźć m.in. w Angorze i prasie turystycznej. Teraz na portalu Franchising.pl i w miesięczniku "Franchising" przybliża czytelnikom rynek franczyzy oraz próbuje inspirować młodych przedsiębiorców, szukających pomysłu na własną firmę.

Prywatnie mama Emilki i żona Piotra. Jej pasje to podróże, dobre kryminały i literatura faktu.

[display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/mowojnia1 [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/monika-wojniak-%C5%BCy%C5%82owska-667670136/ [author_photo] => Array ( [pid] => 116103 [itemserver_id] => 38128 [img_width] => 600 [img_height] => 800 [path] => 623/449/mz.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => monika-wojniak-zylowska ) ) [link] => /artykul/13174/pizzeria-znanej-marki/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 209113 [country_item] => pl [description] => [path] => 3d5/5c3/pizza-hut-pizza1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 440 [img_height] => 440 [itemserver_id] => 51708 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 189087 [country_item] => pl [description] => Minimalna inwestycja w lokal Pizza Hut wynosi 800 tys. zł. [path] => 9d5/705/pizza-hut-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Pieniadze na inwestycję [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 47185 ) [1] => Array ( [pid] => 209102 [country_item] => pl [description] => "Mamy przygotowaną strategię na najbliższe lata i preferowane miasta do otwarć, ale to nie zamyka drogi do rozmów z każdym, kto myśli o własnej restauracji Pizza Hut". [path] => 5c1/170/kacper_szczepan_ski-pizza_hut.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => Kacper Szczepański, senior franchise expansion manager CEE w AmRest [img_width] => 711 [img_height] => 948 [itemserver_id] => 51697 ) ) ) [og_image] => 9d5/705/pizza-hut-1.jpg [article_date_formated] => 21.05.2024 [article_day] => Wtorek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 189087 [country_item] => pl [description] => Minimalna inwestycja w lokal Pizza Hut wynosi 800 tys. zł. [path] => 9d5/705/pizza-hut-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Pieniadze na inwestycję [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 47185 ) [1] => Array ( [pid] => 209102 [country_item] => pl [description] => "Mamy przygotowaną strategię na najbliższe lata i preferowane miasta do otwarć, ale to nie zamyka drogi do rozmów z każdym, kto myśli o własnej restauracji Pizza Hut". [path] => 5c1/170/kacper_szczepan_ski-pizza_hut.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => Kacper Szczepański, senior franchise expansion manager CEE w AmRest [img_width] => 711 [img_height] => 948 [itemserver_id] => 51697 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 189087 [country_item] => pl [description] => Minimalna inwestycja w lokal Pizza Hut wynosi 800 tys. zł. [path] => 9d5/705/pizza-hut-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Pieniadze na inwestycję [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 47185 ) [1] => Array ( [pid] => 209102 [country_item] => pl [description] => "Mamy przygotowaną strategię na najbliższe lata i preferowane miasta do otwarć, ale to nie zamyka drogi do rozmów z każdym, kto myśli o własnej restauracji Pizza Hut". [path] => 5c1/170/kacper_szczepan_ski-pizza_hut.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => Kacper Szczepański, senior franchise expansion manager CEE w AmRest [img_width] => 711 [img_height] => 948 [itemserver_id] => 51697 ) ) [imagesCount] => 2 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Pizza Hut [id] => 2041 [type] => 7 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 9 [link] => /franczyza/2041/pizza-hut/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 179346 [country_item] => pl [description] => [path] => c47/836/pizza_hut_logo.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 472 [itemserver_id] => 44165 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 187468 [country_item] => pl [description] => [path] => 932/b3a/3.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 46717 ) [1] => Array ( [pid] => 187473 [country_item] => pl [description] => [path] => da1/c99/2_1_.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 46722 ) [2] => Array ( [pid] => 187472 [country_item] => pl [description] => [path] => f0f/4b1/1.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 46721 ) [3] => Array ( [pid] => 187471 [country_item] => pl [description] => [path] => 506/c94/6_1_.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 46720 ) [4] => Array ( [pid] => 187470 [country_item] => pl [description] => [path] => 051/9db/5.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 46719 ) [5] => Array ( [pid] => 187469 [country_item] => pl [description] => [path] => 966/cee/4.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 46718 ) ) ) ) ) )

Pizzeria znanej marki

Pieniadze na inwestycję
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Na polskim rynku pizzerii jest mnóstwo, bo też pizza cieszy się niesłabnącą popularnością wśród Polaków. Wśród konceptów franczyzowych z branży gastronomicznej wiele to właśnie sieci pizzerii. Jedną z nich jest Pizza Hut. Wyróżnia ją przede wszystkim znana międzynarodowa marka. W Polsce ma 151 restauracji, z tego 15 franczyzowych. 

– Mamy przygotowaną strategię na najbliższe lata i preferowane miasta do otwarć, ale to nie zamyka drogi do rozmów z każdym, kto myśli o własnej restauracji Pizza Hut – mówi Kacper Szczepański, senior franchise expansion manager CEE w AmRest.

AmRest jest wyłącznym masterfranczyzodawcą Pizza Hut na Europę Środkowo-Wschodnią. Oprócz Polski zarządza też restauracjami tej marki we Francji, w Czechach, Słowacji i na Węgrzech.

Jak otworzyć pizzerię?

Pizza Hut szuka osób przedsiębiorczych i otwartych na wiedzę. Mile widziane, choć niekonieczne, jest doświadczenie w prowadzeniu konceptów franczyzowych i restauracyjnych. Umowa franczyzowa podpisywana jest na 10 lat, z możliwością przedłużenia.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

– Dlatego proces decyzyjny (w kwestii udzielenia licencji nowemu franczyzobiorcy – przyp. red.) zajmuje najczęściej kilka miesięcy – wyjaśnia Kacper Szczepański. – To pozwala obu stronom poznać swoje oczekiwania i uniknąć sporów po otwarciu restauracji.

Centrala od początku aktywnie uczestniczy w budowaniu nowej restauracji. Wsparcie zaczyna się od etapu wyboru lokalizacji. AmRest przygotuje wymagania techniczne i pomoże dokonać weryfikacji technicznej lokalu. Zapewnia też wsparcie podczas negocjacji warunków umowy najmu. Model franczyzowy przewiduje otwieranie restauracji w formacie fast casual delivery, z salą konsumpcyjną, ale obsługujących też oczywiście zamówienia w dostawie. Może to być lokal w food courcie lub niezależny, przyuliczny. Na pewno powinno to być miejsce o dużym ruchu samochodowym i pieszym. Potrzebny jest też parking dla gości i dostawców. Lokal powinien mieć od 80 do 150 mkw. Franczyzodawca przygotowuje komplet wytycznych projektowych, udostepnia bazę wykonawców, wskazuje dostawców zarówno wyposażenia, jak i produktów potrzebnych do prowadzenia działalności.

– Planowanie i otwarcia są prowadzone w asyście osób z wieloletnim doświadczeniem w uruchamianiu naszych restauracji – podkreśla Kacper Szczepański.

Od momentu zgłoszenia się kandydata na franczyzobiorcę do otwarcia restauracji zwykle mija 9-12 miesięcy.

Opłaty za franczyzę

Minimalna inwestycja wynosi 800 tys. zł. Jednorazowa opłata wstępna to 30,9 tys. dolarów. Centrala wspiera też franczyzobiorców w procesie rekrutacji i szkoleń pracowników.

– Otrzymują też opiekę franchise business coacha, który kontaktuje się z menedżerami restauracji i regularnie daje informację zwrotną w celu zwiększenia efektywności i zyskowności biznesu – dodaje Kacper Szczepański.

Miesięcznie franczyzobiorca odprowadza do centrali dwie opłaty – franczyzową i marketingową, każda w wysokości 6 proc. od sprzedaży. Część środków z opłaty marketingowej jest wydawana na lokalne akcje marketingowe franczyzowej restauracji.

 

WIZYTÓWKA PIZZA HUT

Międzynarodowa sieć pizzerii. Na świecie ma blisko 20 tys. lokali, w ponad 100 krajach. Właścicielem marki Pizza Hut jest Yum! Brands Inc., jednak jej wyłącznym operatorem i masterfranczyzobiorcą w krajach Europy Środkowo-Wschodniej jest firma AmRest. Spółka zarządza restauracjami Pizza Hut w Polsce, we Francji, na Węgrzech, w Czechach, i na Słowacji.

  • 151 restauracji w Polsce
  • minimalna kwota inwestycji 800 tys.
  • jednorazowa opłata wstępna 30,9 tys. dolarów

Monika Wojniak-Żyłowska
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

ZOBACZ W KATALOGU

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €