Array ( [article] => Array ( [pid] => 96532 [country] => pl [article_id] => 13155 [article_date] => 2024-05-14 [articletype_id] => 1 [article_title] => Będzie więcej franczyzowych pizzerii? [article_intro] => Pizza Factory zamierza w tym roku otworzyć co najmniej siedem nowych lokali, powiększając tym samym sieć do 20 punktów. [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 7 [img_photo_description] => [secret] => scrtk6406d5ac4ec9336418e4a3072b471382 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => gastronomia [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => bedzie-wiecej-franczyzowych-pizzerii [article_title_striped] => Będzie więcej franczyzowych pizzerii? [dir] => article [article_text_photo] =>

Pizza Factory ma 13 pizzerii, z czego trzy otwarto w ciągu ostatniego roku. Wśród nowych franczyzobiorców marki są Michał i Iwona Hmura, którzy dołączyli do sieci otwierając w marcu pizzerię w Płocku.

– Zanim podjęliśmy ostateczną decyzję, dokładnie przeanalizowaliśmy koncept i opinie o firmie. Przekonały nas m.in. rozsądne opłaty franczyzowe, duża pomoc ze strony centrali, lista sprawdzonych dostawców, dobre ceny produktów – wylicza Michał Hmura. – Dodatkowym atutem był niski wkład własny, niezbędny do rozpoczęcia działalności.

Inwestycja w lokal w Płocku wyniosła 50 tys. zł. Pizzeria nie tylko realizuje zamówienia w dostawie (w czym specjalizuje się marka Pizza Factory), ale posiada też salę konsumpcyjną na 14 osób. Jest zlokalizowana na dworcu PKP.

– Już po miesiącu od otwarcia widać było, że lokal cieszy się dużym zainteresowani – podkreśla Michał Hmura. – Nasza pizza wyróżnia się cienkim ciastem i wysokiej jakości składnikami. Nie używamy szynki konserwowej, a oryginalne sery sprowadzamy tylko od sprawdzonych dostawców.

Michał Hmura ma już plany na rozwój. Po wakacjach chce otworzyć drugi lokal w Płocku, a w przyszłym roku pizzerię w Sierpcu.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Na różne rynki

Dłuższy staż w sieci ma Grzegorz Zakrzewski, który prowadzi pizzerię Pizza Factory w Giżycku od ponad roku.

– Wcześniej prowadził ją mój krewny, ale ze względu na problemy zdrowotne musiał niestety zrezygnować z działalności – wyjaśnia Grzegorz Zakrzewski. – Nie miałem doświadczenia w gastronomii, ale obserwowałem ten lokal przez dwa lata i wiedziałem, że to dobry biznes.

Marka Pizza Factory jest dobrze rozpoznawalna w Giżycku, bo funkcjonuje na tutejszym rynku już od siedmiu lat. Grzegorz Zakrzewski wprowadził jednak pewne zmiany w działalności lokalu, m.in. wymienił personel. Obecnie pizzeria zatrudnia osiem osób: czterech pracowników kuchni i czterech kierowców. Sam właściciel też dostarcza zamówienia.

– W Giżycku jest ok. 20 pizzerii, więc konkurencja jest naprawdę duża. Dlatego trzeba się wyróżniać – mówi Grzegorz Zakrzewski. – Latem, kiedy jest sezon turystyczny, mamy duży ruch, ale zimą obroty spadają. Dlatego dbamy o stałych klientów i oferujemy im atrakcyjne promocje.

Pizza Factory stawia głównie na lokale działające w dostawie, ale jest otwarta na różne formy współpracy. Sieć działa już w miastach powyżej 10 tys. mieszkańców.

– Początkowo obawiałem się, czy mniejsze miejscowości będą dobrymi rynkami dla naszych pizzerii – nie ukrywa Waldemar Mazur, franczyzodawca Pizza Factory. – Okazało się jednak, że w takich miastach konkurencja jest niewielka, albo wręcz żadna.

Minimalizować koszty

Franczyzodawca Pizza Factory zapewnia licencjobiorcom szerokie wsparcie: pomoc w znalezieniu lokalu, projekt technologiczny, szkolenia, wsparcie przy otwarciu i w pierwszych dniach funkcjonowania pizzerii.

– Zoptymalizowaliśmy koszty wejścia do sieci, właściwie obniżając je do minimum – podkreśla Waldemar Mazur. – Pomagamy znaleźć lokal, który wymaga jak najmniejszych nakładów finansowych. Możemy też pomóc w pozyskaniu zewnętrznych funduszy na uruchomienie biznesu.

Jeśli chodzi o inwestycję, franczyzodawca szacuje, że remont lokalu może się zamknąć w kwocie od 5 do 20 tys. zł, a na zakup sprzętu trzeba przeznaczyć od 25 do 49 tys. zł. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 6 tys. zł netto, a miesięczna opłata franczyzowa 1,2 tys. zł netto.

Do końca tego roku Pizza Factory chce mieć sieć liczącą 20 placówek.

 

WIZYTÓWKA PIZZA FACTORY

Sieć pizzerii specjalizująca się w dostawie. Marka istnieje od 2009 roku, obecnie ma 13 lokali. Chce rozbudowywać sieć w miastach liczących od 10 tys. mieszkańców.

[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 247 [author_pid] => 1076 [author_name] => Monika Wojniak-Żyłowska [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => mwojniak@profitsystem.pl [author_profile] =>

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Z dziennikarstwem związana jest od 2000 roku. Przez wiele lat pracowała w gazetach codziennych, zajmując się m.in. problematyką prawną i samorzadową. Jej publikacje można też znaleźć m.in. w Angorze i prasie turystycznej. Teraz na portalu Franchising.pl i w miesięczniku "Franchising" przybliża czytelnikom rynek franczyzy oraz próbuje inspirować młodych przedsiębiorców, szukających pomysłu na własną firmę.

Prywatnie mama Emilki i żona Piotra. Jej pasje to podróże, dobre kryminały i literatura faktu.

[display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/mowojnia1 [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/monika-wojniak-%C5%BCy%C5%82owska-667670136/ [author_photo] => Array ( [pid] => 116103 [itemserver_id] => 38128 [img_width] => 600 [img_height] => 800 [path] => 623/449/mz.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => monika-wojniak-zylowska ) ) [link] => /artykul/13155/bedzie-wiecej-franczyzowych-pizzerii/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 212429 [country_item] => pl [description] => [path] => aff/9ed/pizza-factory-pizza1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 440 [img_height] => 440 [itemserver_id] => 52674 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 212435 [country_item] => pl [description] => Pizza Factory specjalizuje się w realizacji zamówień w dostawie. [path] => 874/08f/pizza-factory-samochody.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Pizza w dostawie [img_width] => 1425 [img_height] => 569 [itemserver_id] => 52680 ) [1] => Array ( [pid] => 212434 [country_item] => pl [description] => "Zanim podjęliśmy ostateczną decyzję, dokładnie przeanalizowaliśmy koncept i opinie o firmie". [path] => af7/8bd/michal-iwona-hmura-pizza-factory.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Iwona i Michał Hmura, franczyzobiorcy Pizza Factory [img_width] => 644 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52679 ) ) ) [og_image] => 874/08f/pizza-factory-samochody.jpeg [article_date_formated] => 14.05.2024 [article_day] => Wtorek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 212435 [country_item] => pl [description] => Pizza Factory specjalizuje się w realizacji zamówień w dostawie. [path] => 874/08f/pizza-factory-samochody.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Pizza w dostawie [img_width] => 1425 [img_height] => 569 [itemserver_id] => 52680 ) [1] => Array ( [pid] => 212434 [country_item] => pl [description] => "Zanim podjęliśmy ostateczną decyzję, dokładnie przeanalizowaliśmy koncept i opinie o firmie". [path] => af7/8bd/michal-iwona-hmura-pizza-factory.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Iwona i Michał Hmura, franczyzobiorcy Pizza Factory [img_width] => 644 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52679 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 212435 [country_item] => pl [description] => Pizza Factory specjalizuje się w realizacji zamówień w dostawie. [path] => 874/08f/pizza-factory-samochody.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Pizza w dostawie [img_width] => 1425 [img_height] => 569 [itemserver_id] => 52680 ) [1] => Array ( [pid] => 212434 [country_item] => pl [description] => "Zanim podjęliśmy ostateczną decyzję, dokładnie przeanalizowaliśmy koncept i opinie o firmie". [path] => af7/8bd/michal-iwona-hmura-pizza-factory.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Iwona i Michał Hmura, franczyzobiorcy Pizza Factory [img_width] => 644 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52679 ) ) [imagesCount] => 2 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Pizza Factory [id] => 2034 [type] => 7 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 13 [link] => /franczyza/2034/pizza-factory/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 206350 [country_item] => pl [description] => [path] => 4c2/811/logo_1.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 185 [itemserver_id] => 51162 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 170972 [country_item] => pl [description] => [path] => d5a/cd7/img_0500-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 40887 ) [1] => Array ( [pid] => 170974 [country_item] => pl [description] => [path] => 77e/868/img_1091.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 40889 ) [2] => Array ( [pid] => 170973 [country_item] => pl [description] => [path] => 953/5b9/img_1090.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 40888 ) ) ) ) ) )

Będzie więcej franczyzowych pizzerii?

Pizza w dostawie
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Pizza Factory ma 13 pizzerii, z czego trzy otwarto w ciągu ostatniego roku. Wśród nowych franczyzobiorców marki są Michał i Iwona Hmura, którzy dołączyli do sieci otwierając w marcu pizzerię w Płocku.

– Zanim podjęliśmy ostateczną decyzję, dokładnie przeanalizowaliśmy koncept i opinie o firmie. Przekonały nas m.in. rozsądne opłaty franczyzowe, duża pomoc ze strony centrali, lista sprawdzonych dostawców, dobre ceny produktów – wylicza Michał Hmura. – Dodatkowym atutem był niski wkład własny, niezbędny do rozpoczęcia działalności.

Inwestycja w lokal w Płocku wyniosła 50 tys. zł. Pizzeria nie tylko realizuje zamówienia w dostawie (w czym specjalizuje się marka Pizza Factory), ale posiada też salę konsumpcyjną na 14 osób. Jest zlokalizowana na dworcu PKP.

– Już po miesiącu od otwarcia widać było, że lokal cieszy się dużym zainteresowani – podkreśla Michał Hmura. – Nasza pizza wyróżnia się cienkim ciastem i wysokiej jakości składnikami. Nie używamy szynki konserwowej, a oryginalne sery sprowadzamy tylko od sprawdzonych dostawców.

Michał Hmura ma już plany na rozwój. Po wakacjach chce otworzyć drugi lokal w Płocku, a w przyszłym roku pizzerię w Sierpcu.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Na różne rynki

Dłuższy staż w sieci ma Grzegorz Zakrzewski, który prowadzi pizzerię Pizza Factory w Giżycku od ponad roku.

– Wcześniej prowadził ją mój krewny, ale ze względu na problemy zdrowotne musiał niestety zrezygnować z działalności – wyjaśnia Grzegorz Zakrzewski. – Nie miałem doświadczenia w gastronomii, ale obserwowałem ten lokal przez dwa lata i wiedziałem, że to dobry biznes.

Marka Pizza Factory jest dobrze rozpoznawalna w Giżycku, bo funkcjonuje na tutejszym rynku już od siedmiu lat. Grzegorz Zakrzewski wprowadził jednak pewne zmiany w działalności lokalu, m.in. wymienił personel. Obecnie pizzeria zatrudnia osiem osób: czterech pracowników kuchni i czterech kierowców. Sam właściciel też dostarcza zamówienia.

– W Giżycku jest ok. 20 pizzerii, więc konkurencja jest naprawdę duża. Dlatego trzeba się wyróżniać – mówi Grzegorz Zakrzewski. – Latem, kiedy jest sezon turystyczny, mamy duży ruch, ale zimą obroty spadają. Dlatego dbamy o stałych klientów i oferujemy im atrakcyjne promocje.

Pizza Factory stawia głównie na lokale działające w dostawie, ale jest otwarta na różne formy współpracy. Sieć działa już w miastach powyżej 10 tys. mieszkańców.

– Początkowo obawiałem się, czy mniejsze miejscowości będą dobrymi rynkami dla naszych pizzerii – nie ukrywa Waldemar Mazur, franczyzodawca Pizza Factory. – Okazało się jednak, że w takich miastach konkurencja jest niewielka, albo wręcz żadna.

Minimalizować koszty

Franczyzodawca Pizza Factory zapewnia licencjobiorcom szerokie wsparcie: pomoc w znalezieniu lokalu, projekt technologiczny, szkolenia, wsparcie przy otwarciu i w pierwszych dniach funkcjonowania pizzerii.

– Zoptymalizowaliśmy koszty wejścia do sieci, właściwie obniżając je do minimum – podkreśla Waldemar Mazur. – Pomagamy znaleźć lokal, który wymaga jak najmniejszych nakładów finansowych. Możemy też pomóc w pozyskaniu zewnętrznych funduszy na uruchomienie biznesu.

Jeśli chodzi o inwestycję, franczyzodawca szacuje, że remont lokalu może się zamknąć w kwocie od 5 do 20 tys. zł, a na zakup sprzętu trzeba przeznaczyć od 25 do 49 tys. zł. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 6 tys. zł netto, a miesięczna opłata franczyzowa 1,2 tys. zł netto.

Do końca tego roku Pizza Factory chce mieć sieć liczącą 20 placówek.

 

WIZYTÓWKA PIZZA FACTORY

Sieć pizzerii specjalizująca się w dostawie. Marka istnieje od 2009 roku, obecnie ma 13 lokali. Chce rozbudowywać sieć w miastach liczących od 10 tys. mieszkańców.

  • inwestycja w remont lokalu: 5-20 tys.
  • inwestycja w sprzęt: 25-49 tys.
  • opłata wstępna: 6 tys. netto

Monika Wojniak-Żyłowska
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

ZOBACZ W KATALOGU

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €