Germanos na Targach On-line
Na pytania internautów odpowiadał Michał Wawrzynowicz z Germanos Polska.
Aleksander: Czy można prowadzić kilka punktów w sieci Germanos?
Michał Wawrzynowicz: Współpracujący z nami franchisobiorcy na ogół rozpoczynają działalność od prowadzenia jednego punktu sprzedaży. Pozwala nam to na poznanie możliwości i potencjału danego partnera, a jemu na ocenę opłacalności uczestnictwa w naszej sieci. W chwili obecnej wielu naszych franchisobiorców prowadzi 2 - 3, a nawet 6 puktów sprzedaży.
romario: Czy teraz jest dobry moment na dołączenie do sieci, czy rynek nie jest na to za trudny?
Michał Wawrzynowicz: Po rzeczywiście nienajlepszym roku 2002 dla całego rynku w Polsce początek roku 2003 pokazał, że nadal mamy do czynienia z ogromnym potencjałem drzemiącym na rynku telefonii komórkowej w marcu osiągnęliśmy najwyższy poziom sprzedaży od początku naszej działalności. Według nas w ciągu najbliższych miesięcy ten pozytywny trend nie ulegnie zmianie i liczba osób chętnych do odwiedzenia i dokonania zakupów w naszej sieci będzie stale rosła.
Redakcja: Na czym zarabia franchisobiorca Germanos?
Michał Wawrzynowicz: Wynagrodzenie franchisobiorcy składa się z kilku elementów:
1/ Za podpisanie umowy lub aneksu do umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych franchisobiorca otrzymuje prowizję.
2/ Za sprzedaż produktów Pre-Paid, akcesoriów, usługi serwisowej oraz pozostałych produktów, które oferujemy franchisobiorca otrzymuje marżę uzależnioną od wygenerowanego obrotu.
honda: Wcześniej nazywaliście się Eko-Contel. Skąd pomysł na zmianę nazwy?
Michał Wawrzynowicz: W marcu 2001 roku firma Eko-Contel dołączyła do międzynarodowej grupy firm Germanos. Naturalną konsekwencją tego zdarzenia była zmiana nazwy pod koniec zeszłego na Germanos Polska Sp. z o.o.
Aleksander: Ile wynosi wielkość inwestycji i jaki jest okres zwrotu?
Michał Wawrzynowicz: Jak już wspomniano wcześniej kwota inwestycji wynosi około 80 tysięcy złotych, z czego ponad 50 tysięcy to zakup produktów. Zwrot powyższej inwestycji jest uzależniony w dużej mierze od franchisobiorcy. Z naszego doświadczenia znamy przypadki pełnego zwrotu inwestycji (z wyłączeniem zakupu produktów) w ciągu 2 do 3 miesięcy, ale średnio okres ten wynosi około 6 miesięcy.
honda: Prowadzicie dość drapieżną kampanię reklamową. Jak to się odbija na sprzedaży? Czy biorcy uczestniczą w kosztach reklamy?
Michał Wawrzynowicz: Prowadzone przez nas działania reklamowo - marketingowe zawsze przynoszą wzrost sprzedaży reklamowanych produktów i usług. W chwili obecnej wydajemy comiesięczne gazetki zawierające pełną ofertę naszej sieci, jak również listę salonów sprzedaży. 16 marca rozpoczęliśmy jako pierwsza sieć sprzedaży w Polsce kampanię telewizyjną. Tego typu działania mamy zamiar kontynuować przez cały rok, nie zapominając również o działaniach lokalnych przeznaczonych dla pojedynczych punktów sprzedaży. Reklamowe działania ogólnopolskie są w całości finansowane przez naszą firmę. Franchisobiorca partycypuje jedynie w działaniach reklamowych prowadzonych lokalnie.
Wisniewski: Czy Pan, znając wszelkie tajniki współpracy zarówno ze strony f-dawcy jak i f-biorcy zdecydowałby się na otwarcie salonu Germanos?
Michał Wawrzynowicz: Jak najbardziej, jednak ze względu na wykonywaną przeze mnie pracę muszę pozostać po stronie franchisobiorcy.
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


