Furgonetka rośnie na wiosnę

Luki na mapie
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Obecnie w sieci Furgonetka, oferującej usługi kurierskie, działa ponad 680 punktów.

– Zainteresowanie współpracą z nami stale rośnie, szczególnie na wiosnę. O tej porze roku przybywa najwięcej chętnych – mówi Oskar Aszendorf, menedżer sprzedaży w Furgonetce.

Dwie opcje

Firma szuka partnerów w miastach z liczbą mieszkańców powyżej 20 tys. Szczególnie poszukiwani są partnerzy z Wrocławia, Krakowa i Trójmiasta. Tam działają punkty partnerskie, ale brakuje dedykowanych. Ciasno jest natomiast w Warszawie, gdzie działa ich już kilka.

– Nie mamy konkretnych planów odnośnie liczby punktów, które w tym roku do nas dołączą, ale chcielibyśmy go zakończyć z około 1 tys. placówek – mówi Oskar Aszendorf.

Furgonetka oferuje dwa rodzaje współpracy. Jeden z nich to punkt partnerski. Jest on idealny dla przedsiębiorców, którzy prowadzą już jakiś biznes i chcą wzbogacić swoją ofertę o przesyłki kurierskie. Punkty partnerskie skupiają się głównie na obsłudze nadań i odbiorów paczek z gotową etykietą, zwrotów itp. Koszt zakupu pakietu startowego to 399 zł netto. Jeśli partner chce dodatkowo obsługiwać paczki bez etykiety, czyli takie, które trzeba zważyć, zmierzyć i wprowadzić zamówienie do systemu, jest to możliwe, jednak musi we własnym zakresie zaopatrzyć się w wagę.

Kolejna forma to dedykowany punkt Furgonetka. Jest to propozycja dla osób, które chcą w całości skupić się na obsłudze przesyłek kurierskich pod marką Furgonetka. Aby rozpocząć działalność jako Furgonetka Punkt, wystarczy prowadzić działalność gospodarczą, dysponować lokalem o powierzchni minimum 25 mkw. i mieć 8049 zł netto na jednorazowy zakup pakietu startowego.

Najliczniej otwierają się punkty partnerskie, ze względu na niską inwestycję. Punktów dedykowanych jest w całej sieci kilkadziesiąt.

– Zdarza się, że przychody generowane przez przesyłki kurierskie dorównują zarobkom macierzystej działalności albo nawet je przewyższają. Wtedy właściciel decyduje o przekształceniu się w punkt dedykowany – mówi Oskar Aszendorf.

Cenniki dla punktów partnerskich są mniej atrakcyjne niż dla dedykowanych. W przypadku tych drugich prowizja za obsługę paczki bez etykiety sięga średnio 9 zł, a jeśli w grę wchodzą dodatkowe usługi, to może wynosić nawet 15-20 zł. W sieci działają punkty, które wysyłają miesięcznie nawet 9 tys. paczek bez etykiety. To, ile można zarobić, zależy od zaangażowania partnera, lokalnej promocji.

– Na pewno nie jest to biznes dla każdego – zastrzega Oskar Aszendorf.

Branża z potencjałem

Biznes kurierski, rozpędzony w czasie pandemii, cały czas rośnie.

– Rozwijamy się i będziemy się rozwijać, podobnie jak rynek zakupów internetowych. Sklepów w sieci powstaje coraz więcej, za tym idzie większe zainteresowanie wysyłkami. Ponadto oferujemy większy ruch w drugą stronę – czyli zwroty. To jest coraz częściej oferowana usługa przez sklepy internetowe – mówi Oskar Aszendorf.

Przy tym jego zdaniem wciąż w wielu przypadkach człowiek potrzebuje kontaktu z drugim człowiekiem, więc punkty z obsługą stacjonarną mają rację bytu.

W ostatnim czasie Furgonetka zintegrowała swoje usługi z DPD, w zakresie obsługi paczek z gotową etykietą. W najbliższym czasie planuje inwestować w akcje, które zwiększą świadomość na temat sieci. W planach ma także dołączenie Poczty Polskiej do obsługi gotowych etykiet.

– Chcemy też rozwinąć nasz biznes o obsługę gotowych etykiet dla innych przewoźników. Generalnie skupiamy się na usprawnieniu obsługi i ułatwianiu pracy naszym partnerom, ale jednocześnie rozwijamy sieć – mówi Oskar Aszendorf.

WIZYTÓWKA SIECI FURGONETKA

Sieć oferująca usługi kurierskie.

  • 680 punktów
  • kwota inwestycji: 399 zł w przypadku punktu partnerskiego i 8049 zł dla punktów dedykowanych

 

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €