Array ( [article] => Array ( [pid] => 96294 [country] => pl [article_id] => 13113 [article_date] => 2024-03-27 [articletype_id] => 1 [article_title] => Zarobek na sprzedaży pączków [article_intro] => Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes? [article_www] => 1 [add] => 0 [companytype_id] => 7 [img_photo_description] => [secret] => scrtk8c9b49da4611f41d7e702c412ef221d0 [fb_savedforms_id] => 0 [slug] => [learn_about] => [conclusions] => [figures_text] => [figures_number] => [active] => 1 [sector_name] => gastronomia [book_id] => [book_type] => [article_title_url] => zarobek-sprzedazy-paczkow [article_title_striped] => Zarobek na sprzedaży pączków [dir] => article [article_text_photo] =>

Dobra Pączkarnia ma 52 pączkarnie i plan, aby na koniec roku było ich 60.

– Właśnie pracujemy nad otwarciem dwóch kolejnych placówek. Otrzymujemy kolejne zgłoszenia od zainteresowanych nasza franczyzą i prowadzimy rozmowy na różnym stopniu zaawansowania. Sądzę, że 60 lokali na koniec roku to realny cel – mówi Jacek Kloc, dyrektor ds. franczyzy Dobrej Pączkarni.

Pączkarnie są wszędzie

Koncept zdecydowanie stawia na franczyzę – ma tylko jedną placówkę własną. Dobra Pączkarnia otwiera lokale w miastach różnej wielkości.

– Na naszym radarze są zarówno największe miasta wojewódzkie, w których naszych pączkarni jeszcze nie ma (np. Białystok, Łódź) oraz miasta średniej wielkości – można powiedzieć miasta wojewódzkie dawnego 49-wojewódzkiego podziału administracyjnego – dodaje Jacek Kloc. – Chcemy zagospodarować również kolejne miejscowości nadmorskie (np. Łeba, Władysławowo) oraz uruchomić punkty w najpopularniejszych miejscowościach górskich.
Większość pączkarni działa całorocznie. Wyjątkiem jest pas nadmorski, gdzie są czynne sezonowo. Tutaj wyjątkiem są Świnoujście i Kołobrzeg, gdzie przez cały rok funkcjonują po dwie pączkarnie.
Do smażenia i sprzedaży pączków potrzebny jest lokal w miejscu o dużym natężeniu ruchu pieszego. Preferowana powierzchni to powyżej 40 m2. Potrzebne są też duże witryny, aby widać było, jak przygotowywane są pączki.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Ile kosztuje otwarcie pączkarni? Kwotę inwestycji franczyzodawca szacuje na 150-250 tys netto. W tek kwocie zawiera się opłata licencyjna, wyposażenie technologiczne, identyfikacja wizualna oraz koszt adaptacji lokalu.

– Ten ostatni parametr jest bardzo zmienny, w zależności od lokalu jakim dysponujemy i wymaganego zakresu prac, stąd taki zakres kwoty inwestycji – zastrzega Jacek Kloc.

Wsparcie krok po kroku

Wbrew pozorom doświadczenie cukiernicze ani nawet gastronomiczne nie jest konieczne, aby poprowadzić pączkarnię na licencji.

– Przede wszystkim poszukujemy osób zaangażowanych i gotowych nie tylko zainwestować, ale aktywnie prowadzić potem swój lokal – podkreśla Jacek Kloc.

Jednorazowa opłata licencyjna wynosi 25 tys. zł. Płaci się ją w dwóch turach – 8 tys. zł przy umowie przedwstępnej i 17 tys. zł przy podpisaniu umowy franczyzowej. Po uruchomieniu pączkarni pobierane są dwie opłaty, naliczane od obrotu netto: 5 proc. prowizji i 2 proc. opłaty marketingowej.

– Od początku wspieramy naszych franczyzodawców. Wspólnie analizujemy dostępne oferty, aby wybrać optymalną lokalizację. Potem projektujemy pączkarnię, a na etapie realizacji inwestycji współpracujemy z partnerem w taki sposób, aby wykorzystać nasze doświadczenie i jego zaangażowanie na miejscu, dzięki czemu możemy uruchomić lokal w krótszym czasie, przy jednocześnie niższych nakładach na inwestycję – wylicza Jacek Kloc. – Na etapie prowadzenia pączkarni jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi franczyzobiorcami, szkolimy, doradzamy, poprawiamy. Wprowadzamy do oferty nowe produkty i jednocześnie czuwamy nad różnego rodzaju obowiązkami formalnymi, informujemy o zmianach w przepisach.

Dzienna sprzedaż

Dobra Pączkarnia ma w ofercie w sumie 100 smaków pączków. Oczywiście wszystkie nie są naraz dostępne w kadym lokalu. Zwykle w pączkarni jest w sprzedaży kilkanaście smaków każdego dnia. A ile się sprzedaje?

– Prowadzimy lokale w miejscach o bardzo zróżnicowanej charakterystyce, od blisko dwumilionowej Warszawy do niespełna 20-tysięczne Wadowice, plus mniejsze miejscowości z pączkarniami sezonowymi. W praktyce sprzedaż waha się od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk dziennie – informuje Jacek Kloc.
Nie ukrywa, że sprzedaż pączków ma charakter sezonowy.

– Wyłączając miejscowości o charakterze turystycznym okres letni to z reguły czas, w którym sprzedaje się mniej pączków – przyznaje Jacek Kloc. – Szukamy jednak najlepszych lokalizacji, aby pączkarnie już od pierwszych dni funkcjonowania były rentowne. Zwrot z inwestycji według naszych założeń nie powinien przekraczać 12 miesięcy. Zrealizowaliśmy to założenie w większości lokali.

WIZYTÓWKA DOBREJ PĄCZKARNI

Franczyzowa sieć pączkarni.

[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 247 [author_pid] => 1076 [author_name] => Monika Wojniak-Żyłowska [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => mwojniak@profitsystem.pl [author_profile] =>

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Z dziennikarstwem związana jest od 2000 roku. Przez wiele lat pracowała w gazetach codziennych, zajmując się m.in. problematyką prawną i samorzadową. Jej publikacje można też znaleźć m.in. w Angorze i prasie turystycznej. Teraz na portalu Franchising.pl i w miesięczniku "Franchising" przybliża czytelnikom rynek franczyzy oraz próbuje inspirować młodych przedsiębiorców, szukających pomysłu na własną firmę.

Prywatnie mama Emilki i żona Piotra. Jej pasje to podróże, dobre kryminały i literatura faktu.

[display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/mowojnia1 [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/monika-wojniak-%C5%BCy%C5%82owska-667670136/ [author_photo] => Array ( [pid] => 116103 [itemserver_id] => 38128 [img_width] => 600 [img_height] => 800 [path] => 623/449/mz.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => monika-wojniak-zylowska ) ) [link] => /artykul/13113/zarobek-sprzedazy-paczkow/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 211494 [country_item] => pl [description] => [path] => 801/3ee/dobra-paczkarnia-paczki-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 440 [img_height] => 440 [itemserver_id] => 52313 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 211495 [country_item] => pl [description] => Kwotę inwestycji franczyzodawca Dobrej Pączkarni szacuje na 150-250 tys netto. [path] => d1b/b35/dobra-paczkarnia-stargard.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Budżet na start [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52314 ) [1] => Array ( [pid] => 211496 [country_item] => pl [description] => "Przede wszystkim szukamy osób zaangażowanych i gotowych nie tylko zainwestować, ale aktywnie prowadzić potem swój lokal." [path] => ca7/0af/dobra-paczkarnia-jacek-kloc.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Jacek Kloc, dyrektor ds. franczyzy Dobrej Pączkarni: [img_width] => 800 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52315 ) ) ) [og_image] => d1b/b35/dobra-paczkarnia-stargard.jpg [article_date_formated] => 27.03.2024 [article_day] => Środa [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 211495 [country_item] => pl [description] => Kwotę inwestycji franczyzodawca Dobrej Pączkarni szacuje na 150-250 tys netto. [path] => d1b/b35/dobra-paczkarnia-stargard.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Budżet na start [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52314 ) [1] => Array ( [pid] => 211496 [country_item] => pl [description] => "Przede wszystkim szukamy osób zaangażowanych i gotowych nie tylko zainwestować, ale aktywnie prowadzić potem swój lokal." [path] => ca7/0af/dobra-paczkarnia-jacek-kloc.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Jacek Kloc, dyrektor ds. franczyzy Dobrej Pączkarni: [img_width] => 800 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52315 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 211495 [country_item] => pl [description] => Kwotę inwestycji franczyzodawca Dobrej Pączkarni szacuje na 150-250 tys netto. [path] => d1b/b35/dobra-paczkarnia-stargard.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Budżet na start [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52314 ) [1] => Array ( [pid] => 211496 [country_item] => pl [description] => "Przede wszystkim szukamy osób zaangażowanych i gotowych nie tylko zainwestować, ale aktywnie prowadzić potem swój lokal." [path] => ca7/0af/dobra-paczkarnia-jacek-kloc.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Jacek Kloc, dyrektor ds. franczyzy Dobrej Pączkarni: [img_width] => 800 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52315 ) ) [imagesCount] => 2 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Dobra Pączkarnia [id] => 1658 [type] => 7 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 16 [link] => /franczyza/1658/dobra-paczkarnia/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 179095 [country_item] => pl [description] => [path] => d22/62c/logo_dp_500x250px_franchising_1-1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1247 [img_height] => 299 [itemserver_id] => 44027 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 210235 [country_item] => pl [description] => [path] => a1f/1eb/oferta_franczyzowa_zdj_cie_punktu_systemu_dp.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52022 ) ) ) ) ) )

Zarobek na sprzedaży pączków

Budżet na start
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Dobra Pączkarnia ma 52 pączkarnie i plan, aby na koniec roku było ich 60.

– Właśnie pracujemy nad otwarciem dwóch kolejnych placówek. Otrzymujemy kolejne zgłoszenia od zainteresowanych nasza franczyzą i prowadzimy rozmowy na różnym stopniu zaawansowania. Sądzę, że 60 lokali na koniec roku to realny cel – mówi Jacek Kloc, dyrektor ds. franczyzy Dobrej Pączkarni.

Pączkarnie są wszędzie

Koncept zdecydowanie stawia na franczyzę – ma tylko jedną placówkę własną. Dobra Pączkarnia otwiera lokale w miastach różnej wielkości.

– Na naszym radarze są zarówno największe miasta wojewódzkie, w których naszych pączkarni jeszcze nie ma (np. Białystok, Łódź) oraz miasta średniej wielkości – można powiedzieć miasta wojewódzkie dawnego 49-wojewódzkiego podziału administracyjnego – dodaje Jacek Kloc. – Chcemy zagospodarować również kolejne miejscowości nadmorskie (np. Łeba, Władysławowo) oraz uruchomić punkty w najpopularniejszych miejscowościach górskich.
Większość pączkarni działa całorocznie. Wyjątkiem jest pas nadmorski, gdzie są czynne sezonowo. Tutaj wyjątkiem są Świnoujście i Kołobrzeg, gdzie przez cały rok funkcjonują po dwie pączkarnie.
Do smażenia i sprzedaży pączków potrzebny jest lokal w miejscu o dużym natężeniu ruchu pieszego. Preferowana powierzchni to powyżej 40 m2. Potrzebne są też duże witryny, aby widać było, jak przygotowywane są pączki.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Ile kosztuje otwarcie pączkarni? Kwotę inwestycji franczyzodawca szacuje na 150-250 tys netto. W tek kwocie zawiera się opłata licencyjna, wyposażenie technologiczne, identyfikacja wizualna oraz koszt adaptacji lokalu.

– Ten ostatni parametr jest bardzo zmienny, w zależności od lokalu jakim dysponujemy i wymaganego zakresu prac, stąd taki zakres kwoty inwestycji – zastrzega Jacek Kloc.

Wsparcie krok po kroku

Wbrew pozorom doświadczenie cukiernicze ani nawet gastronomiczne nie jest konieczne, aby poprowadzić pączkarnię na licencji.

– Przede wszystkim poszukujemy osób zaangażowanych i gotowych nie tylko zainwestować, ale aktywnie prowadzić potem swój lokal – podkreśla Jacek Kloc.

Jednorazowa opłata licencyjna wynosi 25 tys. zł. Płaci się ją w dwóch turach – 8 tys. zł przy umowie przedwstępnej i 17 tys. zł przy podpisaniu umowy franczyzowej. Po uruchomieniu pączkarni pobierane są dwie opłaty, naliczane od obrotu netto: 5 proc. prowizji i 2 proc. opłaty marketingowej.

– Od początku wspieramy naszych franczyzodawców. Wspólnie analizujemy dostępne oferty, aby wybrać optymalną lokalizację. Potem projektujemy pączkarnię, a na etapie realizacji inwestycji współpracujemy z partnerem w taki sposób, aby wykorzystać nasze doświadczenie i jego zaangażowanie na miejscu, dzięki czemu możemy uruchomić lokal w krótszym czasie, przy jednocześnie niższych nakładach na inwestycję – wylicza Jacek Kloc. – Na etapie prowadzenia pączkarni jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi franczyzobiorcami, szkolimy, doradzamy, poprawiamy. Wprowadzamy do oferty nowe produkty i jednocześnie czuwamy nad różnego rodzaju obowiązkami formalnymi, informujemy o zmianach w przepisach.

Dzienna sprzedaż

Dobra Pączkarnia ma w ofercie w sumie 100 smaków pączków. Oczywiście wszystkie nie są naraz dostępne w kadym lokalu. Zwykle w pączkarni jest w sprzedaży kilkanaście smaków każdego dnia. A ile się sprzedaje?

– Prowadzimy lokale w miejscach o bardzo zróżnicowanej charakterystyce, od blisko dwumilionowej Warszawy do niespełna 20-tysięczne Wadowice, plus mniejsze miejscowości z pączkarniami sezonowymi. W praktyce sprzedaż waha się od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk dziennie – informuje Jacek Kloc.
Nie ukrywa, że sprzedaż pączków ma charakter sezonowy.

– Wyłączając miejscowości o charakterze turystycznym okres letni to z reguły czas, w którym sprzedaje się mniej pączków – przyznaje Jacek Kloc. – Szukamy jednak najlepszych lokalizacji, aby pączkarnie już od pierwszych dni funkcjonowania były rentowne. Zwrot z inwestycji według naszych założeń nie powinien przekraczać 12 miesięcy. Zrealizowaliśmy to założenie w większości lokali.

WIZYTÓWKA DOBREJ PĄCZKARNI

Franczyzowa sieć pączkarni.

  • 52 lokale
  • inwestycja 150-250 tys. zł netto
  • opłata wstępna 25 tys.

Monika Wojniak-Żyłowska
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

ZOBACZ W KATALOGU

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €