Delikatesy Centrum stawiają na technologię

Półtora tysiąca sklepów
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Delikatesy Centrum, sieć marketów spożywczych należąca do grupy Eurocash, w tym roku świętuje swoje dwudziestopięciolecie. Marka na koniec trzeciego kwartału 2023 roku miała ok. 1500 sklepów, z których mniej więcej 40 proc. to sklepy własne. Działają one w trzech formatach.

– Ten, który sprawdza się najlepiej to przedział 250-400 mkw. sali sprzedaży. Mniejszy format 150-250 mkw. dotyczy gównie sklepów w dużych i większych miastach, a większy, rzędu 400-600 mkw. sali sprzedaży, to przede wszystkim sklepy w mniejszych, gminnych miejscowościach, gdzie jest duża konkurencja sklepów wielkopowierzchniowych – mówi Marek Lipka, dyrektor generalny Eurocash Franczyza.

Strategia 2.0

W ostatnim czasie Delikatesy mocno stawiają na nowe technologie.

– W ubiegłym roku ogłosiliśmy dla Delikatesów Centrum nową strategię 2.0, która jest realizowana przy szerokim udziale franczyzobiorców. W bieżącym roku nadal będziemy się skupiać na jej realizacji – mówi Marek Lipka.

Delikatesy będą też dalej inwestować w działania prokonsumenckie, w tym aplikację konsumencką Delikarta. Rabaty, vouchery, regularne promocje oraz akcje specjalne, takie jak m.in. Łappacz pozwoliły jej użytkownikom zaoszczędzić w minionym roku ponad 250 mln zł.  

– Bardzo ważne jest dla nas także ułatwianie i usprawnianie pracy sklepów w oparciu o innowacyjne technologie. Do tej pory zautomatyzowaliśmy proces zamówień w sieci przy wykorzystaniu algorytmu, który pozwala na wyliczenie propozycji zamówień, co przełożyło się na optymalizację czasu zespołów i lepsze dostosowanie ilości zamówionego towaru do potrzeb danej placówki. W wielu sklepach są już kasy samoobsługowe, także z umiejętnością rozpoznawania produktów, które zmniejszyły kolejki i odciążyły pracowników sklepów – mówi Marek Lipka.

Ponadto Delikatesy wdrażają aplikację mobilną do zdalnego zarządzania operacjami w sklepie. Umożliwi ona zarządzanie franczyzobiorcom całą siecią sklepów za pomocą jednego intuicyjnego narzędzia, które pozwoli na komunikację, generowanie odpowiednich zadań i dostęp do raportów online.

– Dla lokalnych sklepów chcemy być nie tylko operatorem systemu franczyzowego, ale także platformą technologiczną znacznie usprawniającą ich funkcjonowanie – podsumowuje Marek Lipka.

Bez zaangażowania ani rusz

Warunki do prowadzenia sklepów spożywczych są dzisiaj wymagające.

– Biznes w branży spożywczej łatwiej prowadzić w ramach rozpoznawalnej marki i ze wsparciem stabilnego partnera. Nasi partnerzy mogą liczyć na atrakcyjne warunki u dostawców – dzięki naszej sile zakupowej, a także na świetną logistykę i rozwiązania cyfrowe. Nie bez znaczenia jest również udzielane z naszej strony wsparcie marketingowe – to dziś jedno z kluczowych działań na tak konkurencyjnym rynku. Dodatkowo w ramach m.in. Akademii Umiejętności Eurocash nasi franczyzobiorcy mogą podnosić swoją wiedzę czy umożliwiać rozwój pracownikom swoich sklepów, a także wspierać ich marketingowo, co jest kluczowe na tak konkurencyjnym rynku – mówi Marek Lipka.

Podkreśla, że pomimo dużej pomocy franczyzodawcy, ważne jest także ogromne zaangażowanie zarówno franczyzobiorcy, jak i jego pracowników.

Zainteresowanie otwarciami nowych sklepów pod szyldem Delikatesów Centrum jest na podobnym poziomie co w poprzednim roku.

– Przy nowych obiektach bazujemy na współpracy z naszymi franczyzobiorcami w sieci, ale też aktywnie pozyskujemy nowych na rynku – mówi Marek Lipka.  

Firma współpracuje z różnymi franczyzobiorcami: zarówno takimi, którzy prowadzą jeden sklep, jak i tymi, którzy mają ich kilkanaście. Zwrot z inwestycji zależy od indywidualnego biznesplanu, ale także od lokalizacji czy metrażu sklepu.

– Ogromny potencjał rozwoju marki widzimy z franczyzobiorcami, którzy operują 5-10 sklepami. Ale już w ramach jednego lokalu współpraca może układać się świetnie i generować naprawdę dobre wyniki – mówi Marek Lipka.

Od franczyzobiorcy firma oczekuje przede wszystkim posiadania odpowiednich środków finansowych i doświadczenia w handlu.

WIZYTÓWKA SIECI DELIKATESY CENTRUM

Sieć sklepów spożywczych.

  • liczba placówek – ok. 1500
  • kwota inwestycji – ustalana indywidualnie
  • najlepiej sprawdza się sklep o powierzchni 250-400 mkw.

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €