Felix Chicken istnieje od 2001 roku, a od 2013 rozwija sieć poprzez franczyzę.
– W 2018 r otworzyliśmy się na rynki zagraniczne i wtedy powstały lokale na Malcie i Litwie. W tym roku zamierzamy wejść na rynek hiszpański – zapowiada Łukasz Pyszczak, franczyzodawca Felix Chicken. – W Polsce mamy obecnie dwa lokale. W najbliższych miesiącach otwieramy kolejne, w województwie świętokrzyskim. Ostatnie lata poświęciliśmy na rozwój rynków międzynarodowych, a w tym roku przeszliśmy rebranding, wprowadziliśmy koncepcję Felix Chicken Express, w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku. Teraz planujemy mocną ekspansję na rynek polski.
W zgodzie z trendami
Specjalność Felix Chicken to kurczak w panierce. W ofercie można znaleźć m.in. burgery, kubełki, sałatki oraz dodatki, takie jak ziemniaczki, pieczarki, krążki cebulowe czy frytki. Ale marka stara się też nadążać za zmieniającymi się gustami klientów.
– Obserwujemy zmiany w zachowaniach klientów, takie jak rosnące zainteresowanie zdrowym odżywianiem i preferencje dotyczące szybkiej obsługi. Dostosowujemy naszą ofertę, aby odpowiadać na te trendy i zapewnić klientom produkty najwyższej jakości oraz systemy zwiększające sprzedaż tj. kioski samoobsługowe – informuje Łukasz Pyszczak. -–Podobnie jeśli chodzi o menu. Ostatnio wprowadziliśmy do oferty Fit Tao Chicken, danie z ryżem i chrupiącymi polędwiczkami, z warzywami przygotowywanymi na parze.
Standard lub ekspres
Koncept chce się rozwijać i w dużych, i w mniejszych miastach. Na tych ostatnich rynkach – według franczyzodawcy – sprawdzi się zwłaszcza format Felix Chicken Express, prowadzony w kontenerze lub przyczepie gastronomicznej. Takie przyczepy i kontenery franczyzodawca dostarcza w pełni wyposażone i gotowe do pracy. Koszt przyczepy to min. 300 tys. zł, kontenera min. 350 tys. zł. Format Felix Chicken Express działa tylko w modelu take away (latem można wystawić kilka stolików dla gości). Ma nieco uproszczone menu, w porównaniu ze standardowym formatem Felix Chicken.
W formacie standardowym Felix Chicken można otworzyć lokal stacjonarny lub modułowy. Ten ostatni jest zbudowany z kontenerów, dostarczanych przez franczyzodawcę. Może stanąć w miejscu, gdzie nie ma możliwości wynajęcia lokalu stacjonarnego. Jego koszt to min. 400 tys. zł, już z pełnym wyposażeniem.
– Natomiast w przypadku tradycyjnego lokalu stacjonarnego kwota inwestycji zaczyna się od 16 tys. zł (w przypadku leasingu) lub 160 tys. zł (bez leasingu) i obejmuje kompleksowe wyposażenie kuchni, w tym maszyny, meble i akcesoria – dodaje Łukasz Pyszczak.
Wsparcie od franczyzodawcy
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 6 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 850 zł oraz 1,8 proc. od obrotu na marketing.
– Oferujemy wsparcie na każdym etapie: przed, w trakcie i po otwarciu lokalu – zapewnia Łukasz Pyszczak. – Wsparcie obejmuje m.in. dobór konceptu, projekty technologiczne, kalkulacje, systemy zarządzania i sprzedaży, pomoc w uzyskaniu leasingu oraz wybór urządzeń. Franczyzobiorcy otrzymują też pełne know-how, dostęp do sprawdzonych produktów i dostawców oraz indywidualnego opiekuna.
Franczyzodawca podkreśla, że rentowność biznesu zależy od wielu czynników, w tym lokalizacji, zaangażowania franczyzobiorcy oraz skuteczności wdrożenia modelu biznesowego.
– Dzięki naszemu wsparciu i sprawdzonym strategiom, franczyzobiorcy mogą oczekiwać szybkiego osiągnięcia rentowności, zazwyczaj w ciągu pierwszych kilku miesięcy działalności – dodaje Łukasz Pyszczak.
WIZYTÓWKA FELIX CHICKEN
Sieć lokali z kurczakiem w panierce. Istnieje od 2001 roku, od 2013 udostępnia licencję na biznes.
- inwestycja od 160 tys. zł (16 tys. zł przy skorzystaniu z leasingu)
- 2 modele biznesu
- opłata wstępna 6 tys. zł
Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Z dziennikarstwem związana jest od 2000 roku. Przez wiele lat pracowała w gazetach codziennych, zajmując się m.in. problematyką prawną i samorzadową. Jej publikacje można też znaleźć m.in. w Angorze i prasie turystycznej. Teraz – na portalu Franchising.pl i w miesięczniku "Franchising" – przybliża czytelnikom rynek franczyzy oraz próbuje inspirować młodych przedsiębiorców, szukających pomysłu na własną firmę.
Prywatnie mama Emilki i żona Piotra. Jej pasje to podróże, dobre kryminały i literatura faktu.
[display_author] => 1 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => https://twitter.com/mowojnia1 [linkedin_link] => https://www.linkedin.com/in/monika-wojniak-%C5%BCy%C5%82owska-667670136/ [author_photo] => Array ( [pid] => 116103 [itemserver_id] => 38128 [img_width] => 600 [img_height] => 800 [path] => 623/449/mz.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => monika-wojniak-zylowska ) ) [link] => /artykul/13078/felix-chicken-chce-przyspieszyc/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 210776 [country_item] => pl [description] => [path] => c4b/85a/felix-chicken-menu.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 440 [img_height] => 440 [itemserver_id] => 52105 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 210778 [country_item] => pl [description] => Modułowy lokal Felix Chicken jest zbudowany z kontenerów, dostarczanych przez franczyzodawcę. [path] => 6a3/fd6/felix-chicken-moduly.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Lokal z modułów [img_width] => 640 [img_height] => 426 [itemserver_id] => 52107 ) [1] => Array ( [pid] => 210777 [country_item] => pl [description] => Specjalność Felix Chicken to kurczak w panierce. [path] => edf/6a5/felix-chicken-jedzenie.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Menu z kurczakiem [img_width] => 960 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52106 ) ) ) [og_image] => 6a3/fd6/felix-chicken-moduly.jpeg [article_date_formated] => 02.04.2024 [article_day] => Wtorek [article_img] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 210778 [country_item] => pl [description] => Modułowy lokal Felix Chicken jest zbudowany z kontenerów, dostarczanych przez franczyzodawcę. [path] => 6a3/fd6/felix-chicken-moduly.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Lokal z modułów [img_width] => 640 [img_height] => 426 [itemserver_id] => 52107 ) [1] => Array ( [pid] => 210777 [country_item] => pl [description] => Specjalność Felix Chicken to kurczak w panierce. [path] => edf/6a5/felix-chicken-jedzenie.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Menu z kurczakiem [img_width] => 960 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52106 ) ) [article_alt] => ) [images] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 210778 [country_item] => pl [description] => Modułowy lokal Felix Chicken jest zbudowany z kontenerów, dostarczanych przez franczyzodawcę. [path] => 6a3/fd6/felix-chicken-moduly.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Lokal z modułów [img_width] => 640 [img_height] => 426 [itemserver_id] => 52107 ) [1] => Array ( [pid] => 210777 [country_item] => pl [description] => Specjalność Felix Chicken to kurczak w panierce. [path] => edf/6a5/felix-chicken-jedzenie.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => Menu z kurczakiem [img_width] => 960 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52106 ) ) [imagesCount] => 2 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Felix Chicken [id] => 1338 [type] => 7 [fr] => 1 [company_franchising] => 1 [minimal_investment] => [company_log] => 1 [short_description] => [name_length] => 13 [link] => /franczyza/1338/felix-chicken/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 209857 [country_item] => pl [description] => [path] => fa0/da4/felix_chicken_color.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 400 [itemserver_id] => 51943 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 210076 [country_item] => pl [description] => [path] => 1de/4c3/image.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 640 [img_height] => 426 [itemserver_id] => 51981 ) [1] => Array ( [pid] => 209852 [country_item] => pl [description] => [path] => 5e2/750/unknown.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 988 [img_height] => 660 [itemserver_id] => 51938 ) [2] => Array ( [pid] => 209851 [country_item] => pl [description] => [path] => d98/599/unknown-1.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1056 [img_height] => 788 [itemserver_id] => 51937 ) [3] => Array ( [pid] => 209853 [country_item] => pl [description] => [path] => ce3/ccd/unknown.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 834 [img_height] => 538 [itemserver_id] => 51939 ) [4] => Array ( [pid] => 209854 [country_item] => pl [description] => [path] => b77/a14/unknown-1.jpeg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 51940 ) ) ) ) ) )Felix Chicken chce przyspieszyć

Felix Chicken nastawia się na mocną ekspansję. Franczyzobiorcom proponuje kilka formatów lokali.
Felix Chicken istnieje od 2001 roku, a od 2013 rozwija sieć poprzez franczyzę.
– W 2018 r otworzyliśmy się na rynki zagraniczne i wtedy powstały lokale na Malcie i Litwie. W tym roku zamierzamy wejść na rynek hiszpański – zapowiada Łukasz Pyszczak, franczyzodawca Felix Chicken. – W Polsce mamy obecnie dwa lokale. W najbliższych miesiącach otwieramy kolejne, w województwie świętokrzyskim. Ostatnie lata poświęciliśmy na rozwój rynków międzynarodowych, a w tym roku przeszliśmy rebranding, wprowadziliśmy koncepcję Felix Chicken Express, w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku. Teraz planujemy mocną ekspansję na rynek polski.
W zgodzie z trendami
Specjalność Felix Chicken to kurczak w panierce. W ofercie można znaleźć m.in. burgery, kubełki, sałatki oraz dodatki, takie jak ziemniaczki, pieczarki, krążki cebulowe czy frytki. Ale marka stara się też nadążać za zmieniającymi się gustami klientów.
– Obserwujemy zmiany w zachowaniach klientów, takie jak rosnące zainteresowanie zdrowym odżywianiem i preferencje dotyczące szybkiej obsługi. Dostosowujemy naszą ofertę, aby odpowiadać na te trendy i zapewnić klientom produkty najwyższej jakości oraz systemy zwiększające sprzedaż tj. kioski samoobsługowe – informuje Łukasz Pyszczak. -–Podobnie jeśli chodzi o menu. Ostatnio wprowadziliśmy do oferty Fit Tao Chicken, danie z ryżem i chrupiącymi polędwiczkami, z warzywami przygotowywanymi na parze.
Standard lub ekspres
Koncept chce się rozwijać i w dużych, i w mniejszych miastach. Na tych ostatnich rynkach – według franczyzodawcy – sprawdzi się zwłaszcza format Felix Chicken Express, prowadzony w kontenerze lub przyczepie gastronomicznej. Takie przyczepy i kontenery franczyzodawca dostarcza w pełni wyposażone i gotowe do pracy. Koszt przyczepy to min. 300 tys. zł, kontenera min. 350 tys. zł. Format Felix Chicken Express działa tylko w modelu take away (latem można wystawić kilka stolików dla gości). Ma nieco uproszczone menu, w porównaniu ze standardowym formatem Felix Chicken.
W formacie standardowym Felix Chicken można otworzyć lokal stacjonarny lub modułowy. Ten ostatni jest zbudowany z kontenerów, dostarczanych przez franczyzodawcę. Może stanąć w miejscu, gdzie nie ma możliwości wynajęcia lokalu stacjonarnego. Jego koszt to min. 400 tys. zł, już z pełnym wyposażeniem.
– Natomiast w przypadku tradycyjnego lokalu stacjonarnego kwota inwestycji zaczyna się od 16 tys. zł (w przypadku leasingu) lub 160 tys. zł (bez leasingu) i obejmuje kompleksowe wyposażenie kuchni, w tym maszyny, meble i akcesoria – dodaje Łukasz Pyszczak.
Wsparcie od franczyzodawcy
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 6 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 850 zł oraz 1,8 proc. od obrotu na marketing.
– Oferujemy wsparcie na każdym etapie: przed, w trakcie i po otwarciu lokalu – zapewnia Łukasz Pyszczak. – Wsparcie obejmuje m.in. dobór konceptu, projekty technologiczne, kalkulacje, systemy zarządzania i sprzedaży, pomoc w uzyskaniu leasingu oraz wybór urządzeń. Franczyzobiorcy otrzymują też pełne know-how, dostęp do sprawdzonych produktów i dostawców oraz indywidualnego opiekuna.
Franczyzodawca podkreśla, że rentowność biznesu zależy od wielu czynników, w tym lokalizacji, zaangażowania franczyzobiorcy oraz skuteczności wdrożenia modelu biznesowego.
– Dzięki naszemu wsparciu i sprawdzonym strategiom, franczyzobiorcy mogą oczekiwać szybkiego osiągnięcia rentowności, zazwyczaj w ciągu pierwszych kilku miesięcy działalności – dodaje Łukasz Pyszczak.
WIZYTÓWKA FELIX CHICKEN
Sieć lokali z kurczakiem w panierce. Istnieje od 2001 roku, od 2013 udostępnia licencję na biznes.
- inwestycja od 160 tys. zł (16 tys. zł przy skorzystaniu z leasingu)
- 2 modele biznesu
- opłata wstępna 6 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej