Pracowity koniec roku

Nowy lokal
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sieć supermarketów „dom i ogród” Bricomarché kontynuuje ekspansję i kończy rok otwarciem 193. punktu w Polsce. Nowy sklep otworzył się 13 grudnia br. w Lesku (woj. podkarpackie). Powierzchnia sklepu to 650 mkw. w części zamkniętej oraz 1000 mkw. ogrodu zewnętrznego. W ofercie placówki, obejmującej łącznie 20 tys. referencji, klienci znajdą produkty m.in. z takich kategorii jak: ogród, dekoracje wnętrz i majsterkowanie. Duża część dostępnych artykułów będzie pozyskiwana od lokalnych dostawców. Punkt oferuje możliwość realizacji zakupów na raty, prowadzi sprzedaż online z odbiorem towarów w sklepie lub poprzez zamówienie usługi transportu zakupionych produktów pod wskazany adres. W trosce o środowisko, sklep w Lesku wyposażono w liczne rozwiązania ekologiczne, m.in. w panele fotowoltaiczne, zapewniając tym samym dostęp do przyjaznej dla środowiska energii i optymalizując efektywność energetyczną budynku.

Sklep Bricomarché w Lesku jest pierwszą placówką sieci w tym mieście i drugim supermarketem Magdaleny i Jakuba Zalewskich, przedsiębiorców z długoletnim doświadczeniem na lokalnym rynku. Dzięki modelowi biznesowemu Grupy Muszkieterów, angażującej niezależnych przedsiębiorców w struktury centralne grupy, małżeństwo bierze również aktywny udział w pracach na rzecz sieci.

– Nasza historia z Intermarché i Bricomarché sięga bardzo daleko. Moi rodzice od prawie 17 lat zarządzają sklepami pod pierwszym ze wspomnianych szyldów, natomiast ja, wraz z małżonką, od 6 lat prowadzimy Bricomarché w Sanoku – mówi Jakub Zalewski, właściciel sklepów Bricomarché w Lesku i w Sanoku. – Wiemy, że zarządzanie biznesem ze wsparciem jednego z największych graczy w branży handlowej to gwarancja bezpieczeństwa, profesjonalnego wdrożenia w kluczowe know-how oraz cennego dzielenia się doświadczeniem. Dootwarcia kolejnego sklepu skłoniło nas kilka czynników. Przede wszystkim, w Lesku brakowało dobrze wyposażonego supermarketu z artykułami typu „dom i ogród”, więc cieszymy, że mogliśmy dotrzeć tu przed konkurencją.

W 2023 roku pod szyldem Bricomarché zaczęło działać osiem nowych sklepów.

– Na tym nie poprzestajemy. Kontynuujemy obraną ścieżkę rozwoju i już w styczniu planujemy kolejne otwarcia, o czym będziemy informować na bieżąco – dodaje Katarzyna Jańczak-Stefanide, dyrektor generalna Bricomarché.

Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2022 r. obroty Grupy Muszkieterów wyniosły 9,8 mld zł. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii i Portugalii.

Nowy SPHINX w Opolu

Do sieci SPHINX, zarządzanej przez Sfinks Polska, dołączyła kolejna restauracja franczyzowa. Jest nią lokal w tzw. Domku Lodowym, zabytkowym budynku w centrum Opola. Prowadzi go restaurator, który miał w tym miejscu lokal pod inną nazwą, ale zdecydował się dołączyć do ogólnopolskiej sieci. Drugi opolski SPHINX zostanie otwarty na wiosnę w parku handlowym Ozimska.

– Bardzo się cieszymy, że nasze restauracje wracają po dłuższej przerwie do Opola, i to dwie uruchamiane w dość krótkim odstępie. Pierwsza z nich powstała w wyjątkowym dla tego miasta miejscu, niezwykłym pod względem architektury i historii. Zabytkowy Domek Lodowy i Staw Zamkowy to punkty na mapie Opola, które są stworzone do tego, by tętnić życiem, przyciągając mieszkańców i turystów. Jesteśmy dumni, że możemy być ich częścią. Ostatnie lata były trudne dla wielu restauratorów, także w Opolu, a dołączenie do dużej sieci i pod rozpoznawalny szyld jest szansą, by poradzić sobie na niełatwym rynku. Opolska restauracja to kolejny już przykład takiego przekształcenia w naszej sieci – mówi Mateusz Cacek, wiceprezes Sfinks Polska, spółki do której należy sieć SPHINX.

Nowa franczyzowa restauracja sieci SPHINX łącznie może przyjąć ok. 90 gości. W ciepłych miesiącach ta liczba powiększy się o miejsca w sezonowym ogródku. Zmiany w Domku Lodowym, który jest liczącym ponad 100 lat drewnianym zabytkiem o odchodzącej powoli w niepamięć konstrukcji przysłupowej, dotyczą przede wszystkim wnętrza. Obecny wystrój ma wszystkie charakterystyczne dla sieci SPHINX elementy, jak kolorowe lampy z tykw czy orientalne dekoracje naścienne.

Drugą planowaną w Opolu restauracją sieci ma być SPHINX w Ozimska Park, nowo otwartym parku handlowym. Jest to także lokal franczyzowy, a pierwsi goście będą mogli go odwiedzić w maju 2024 r.

Grupa Sfinks Polska zarządza obecnie 105 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski, w tym siecią 68 restauracji SPHINX (segment casual dining), siecią 31 pubów Piwiarnia (segment gastro pubów), ctzeroma restauracjami Chłopskie Jadło (segment casual dining) i Lepione Pieczone by Chłopskie Jadło oraz dwoma lokalami The Burgers. Spółka prowadzi też sprzedaż w dostawie w oparciu o marki dostępne tylko w dowozie, takie jak Och! PITA, Yolo Chicken czy Da Mamma. Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.

Da Grasso znów otwiera w Łodzi

12 grudnia sieć Da Grasso uruchomiła kolejną pizzerię w Łodzi. Nowa restauracja jest zlokalizowana przy ul. Gimnastycznej. Klienci mają do wyboru kilkadziesiąt rodzajów pizzy, zarówno w wariantach mięsnych, jak i wegetariańskich (również w zestawach i promocjach). Jednak Da Grasso to nie tylko pizza. Klienci mogą wybierać spośród oferty innych dań, wśród których znajdują się m.in.: burgery, napoje, tortille, sałaty, lasagne, a także zestawy starterów i menu deserowe. Podobnie jak inne restauracje sieci Da Grasso, również nowa łódzka pizzeria będzie otwarta siedem dni w tygodniu.

Da Grasso obecnie posiada niemal 190 lokali w całym kraju (w tym 12 zlokalizowanych jest w Łodzi). Sieć jednak aktywnie poszukuje partnerów biznesowych w całym kraju, którzy są zainteresowani uruchomieniem punktu gastronomicznego w modelu franczyzowym.

Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €