Jak wygrać bank?

Niesłychanie rzadko można wygrać w konkursie sfinansowanie otwarcia partnerskiej placówki bankowej. Teraz można – ruszył konkurs Banku Millennium.
Bank Millennium należy do największych instytucji finansowych na polskim rynku. W 2019 roku dołączył do grona franczyzodawców, przejmując sieć franczyzową eurobanku. Dziś kanał partnerski Banku Millennium stanowi jedną z największych i najbardziej stabilnych licencyjnych sieci bankowych w Polsce. Liczy prawie 240 placówek prowadzonych przez ok. 120 partnerów, z których prawie 40 proc. prowadzi więcej niż jedną placówkę.
Szansa na własny biznes
Krystian Kasia, dyrektor departamentu bankowości detalicznej – franczyza i sprzedaż ratalna Banku Millennium, widzi jeszcze potencjał w polskim rynku. Dodaje, że bank szuka kolejnych partnerów gotowych poprowadzić licencyjne oddziały. – Postanowiliśmy nieco wychylić się poza klasyczną rekrutację partnerów i wyłonimy trzech franczyzobiorców w drodze ogólnopolskiego konkursu.
Krystian Kasia dodaje, że zdobywca pierwszego miejsca otrzyma od Banku Millennium pełne wyposażenie dwustanowiskowej placówki oraz bonus finansowy „na start”. Pozostali zwycięzcy z drugiego i trzeciego miejsca w konkursie otrzymają bonus finansowy „na start”. Menedżer przekonuje, że w drodze konkursu można wyłonić dobrego, zaangażowanego franczyzobiorcę, który nie tylko nie zmarnuje szansy, ale także będzie w stanie rozwinąć swój biznes w kolejnych latach. Krystian Kasia przypomina historię Anny Hass, zwyciężczyni konkursu eurobanku. Dwudziestoośmioletnia wówczas laureatka podpisała umowę partnerską i w Jelczu-Laskowicach uruchomiła swoją placówkę partnerską w całości sfinansowaną przez bank. Dziś z sukcesem prowadzi trzy oddziały pod marką Banku Millennium.
– Nasz konkurs to nie loteria, ale staranna selekcja przyszłych partnerów. Tu nie ma przypadku. Od kandydatów oczekujemy odpowiedniego poziomu motywacji oraz biznesowej świadomości. Prace konkursowe i spotkania z kandydatami będą uwzględniać wszystkie elementy procesu rekrutacji partnera bankowego, a uczestnicy będą musieli włożyć sporo pracy, aby ich aplikacje przeszły do kolejnego etapu. To będzie trochę jak obrona pracy dyplomowej z biznesu i zarządzania. Różnica polega na tym, że będziemy analizować konkretne lokalizacje przyszłych placówek, a stawką nie będzie dyplom, lecz własny biznes pod marką Banku Millennium – wyjaśnia menedżer.
Krystian Kasia dodaje, że zarówno zwycięzcy konkursu, jak i wszyscy franczyzobiorcy, zyskują dostęp do sprawdzonego know-how prowadzenia bankowej placówki partnerskiej, stabilność współpracy oraz szeroką ofertę produktów i usług bankowych dla klientów detalicznych i firmowych. Będą także objęci programami wsparcia menedżerskiego na każdym etapie współpracy.
Uczestnicy konkursu muszą przygotować biznesplan i koncepcję poprowadzenia oddziału partnerskiego. W kolejnym etapie wybrani kandydaci zaprezentują swoje koncepcje i przed jury konkursu i opowiedzą na szczegółowe pytania. Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 31 stycznia 2024 roku. Szczegóły i warunki konkursu znajdują się na stronie banku.
Własna placówka bankowa
Idealna lokalizacja na placówkę partnerską Banku Millennium to miasto z co najmniej 10 tys. mieszkańców, w którym nie ma innej placówki Banku Millennium. Optymalny lokal w modelu partnerskim banku powinien liczyć 35-40 mkw. sali sprzedaży, z dużą witryną oraz dostępem bezpośrednio z ulicy. Potencjalny franczyzobiorca powinien dysponować kwotą ok. 50 tys. zł. To kwota potrzebna na zakup wyposażenia dwustanowiskowej placówki. Koszty miesięczne franczyzobiorcy to około 24 tys. zł (wliczając w to koszty najmu, wynagrodzenie podstawowe dwóch pracowników, opłaty na rzecz banku, media, marketing itp.).
WIZYTÓWKA MILLENNIUM BANKU
- kwota inwestycji na start: 50 tys. zł
- lokalizacja: miasto powyżej 10 tys. mieszkańców
- powierzchnia lokalu: 35-40 mkw.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej