Jubileusze i plany

Jubileusz Empiku
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sieć Da Grasso uruchomiła kolejną pizzerię w Warszawie. Restauracja znajduje się przy ulicy Taylora 7. To już piętnasta inwestycja Da Grasso zlokalizowana w stolicy.

To też kolejna pizzeria uruchomiona przez Da Grasso w tym roku. Dotychczas do grona miejscowości
z ofertą marki dołączyły m.in. Myślenice i Limanowa.

– To jednak nie koniec naszych inwestycji w 2023 roku - zapowiada Mateusz Przygoński, kierownik regionalny działu franczyzy Da Grasso. – Obecnie intensywnie pracujemy nad uruchomieniem kolejnych pizzerii i już wkrótce poinformujemy o nowych punktach, w których będzie można spróbować propozycji z naszego menu. A tymczasem wszystkich mieszkańców stolicy zapraszamy do wizyty w nowym miejscu na kulinarnej mapie Warszawy.

Lokal oferuje swoim gościom przestronną i klimatyczną salę konsumpcyjną. Zamówienia przyjmowane są również internetowo oraz telefonicznie.

Circle K ze strategią

Właściciel międzynarodowej sieci stacji paliw Circle K ogłosił strategię na najbliższe pięć lat. Plan nazywa się 10 for the Win (ang. dziesiątka dla zwycięstwa) i opiera się na takich filarach jak „Winning Offer”, „Winning Fuel”, „Winning Customer” oraz „Winning Growth”.

Plan zakłada m.in. rozwój sprzedaży świeżej żywności i poprawę łańcucha dostaw. Drugi obszar to rozwój sprzedaży napojów z naciskiem alkohol, napoje gorące i chłodzone. Trzeba tu dodać, że właściciel Circle K ma nie tylko stacje paliw - zarządza też m.in. sieciami sklepów Mac’s i Becker’s w Kanadzie.

Filar „Winning Fuel” dotyczy oczywiście sprzedaży na stacjach. Na całym świecie działa ok. 6,4 tys. stacji Circle K, a w planach jest rozbudowa sieci. „Wining Growth” to filar, w ramach którego firma zakłada dalszą ekspansję na wszystkich rynkach, w tym w Polsce. Obecnie – według informacji firmy - jej udziały w polskim rynku stacji paliw sięgają 4 proc. Na europejskich rynkach duży nacisk ma zostać też położony na rozwój stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Teraz jest ich ponad tysiąc, głównie w Skandynawii.

Alimentation Couche-Tard, czyli właściciel Circle K, w ciągu nadchodzących pięciu lat zamierza osiągnąć wskaźnik EBITDA na poziomie 10 mld dolarów. To oznacza wzrost o niemal 100 proc. w stosunku do aktualnego.

Empik z jubileuszem i sklepem dla dzieci

Na mapie Warszawy pojawił się Sklep Marzeń Empiku – wyjątkowy, bo zakupy mogą w nim realizować tylko najmłodsi klienci, w wieku od 6 do 15 lat, i to płacąc specjalną walutą – miniasami. Salon jest częścią miasteczka edukacyjnego miniciti, w którym dzieci uczą się zasad przedsiębiorczości, wcielając się w różne zawodowe role - a za otrzymane wynagrodzenie mogą kupić wymarzone rzeczy właśnie w Empiku.

Miasteczko edukacyjne miniciti działa na terenie Centrum Praskiego Koneser. Dzieci mogą tu odgrywać różne „dorosłe” role zawodowe i zdobywać pierwsze doświadczenia ułatwiające im wybór zawodu w przyszłości. Mogą sprawdzić się m.in w takich dziedzinach jak: bankowość, media, medycyna, bezpieczeństwo, motoryzacja, nowe technologie, sport, projektowanie czy sztuka. Dzieci odwiedzające miniciti poznają również obieg pieniądza w gospodarce, uczą się podejmowania decyzji, pracy w zespole oraz zarządzania swoimi finansami i oszczędzania. Za swoją pracę otrzymują wynagrodzenie w formie miniasów, które mogą odłożyć w banku lub od razu wydać, np. w miasteczkowym Empiku. Tutaj mają do wyboru produkty z dziecięcej półki, np. gry planszowe, zabawki, pluszaki, puzzle, artykuły papiernicze oraz kreatywne i wiele innych.

Empik świętuje też 75 urodziny marki. Pierwszy Klub Międzynarodowej Prasy i Książki został otwarty w 1948 roku przy ul. Bagatela w Warszawie. Po 1989 roku sieć zmieniła szyld na Empik – dziś działa pod nim 350 salonów w całej Polsce.

Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €