Otwieramy salon kosmetyczny

Sandra Bujnowska, franczyzodawczyni SensualSpa:
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sandra Bujnowska w 2010 roku otworzyła w Białymstoku salon kosmetyczny SensualSpa. Trzy lata później wyjechała do Anglii, pozostawiając salon pod dobrą opieką. Ale z branżą kosmetyczną się nie rozstała. W W 2015 roku otworzyła w w Sheffield SensualSpa Institute of Beauty.

– Później powstało centrum szkoleniowe, zajęliśmy się też dystrybucją maszyn, produkcją kosmetyków – opowiada Sandra Bujnowska. – Aż w końcu pomyslałam, że warto rozwinąć sieć salonów we franczyzie.

Na pierwszy ogień poszedł rynek brytyjski. W Wielkiej Brytanii koncept ma obecnie 15 salonów partnerskich – działają pod własnymi szyldami, ale korzystają z maszyn, kosmetyków i ustandaryzowanych zabiegów SensualSpa. Teraz franczyzodawca chce zbudować sieć w Polsce.

– Potencjał polskiego rynku beauty jest bardzo duży – uważa Sandra Bujnowska. – Przeprowadziliśmy badania i zauważyliśmy w tym sektorze brak franczyz o tak wysokich standardach, jak nasze. Korzystamy z nowoczesnych urządzeń, najnowszych technologii. We franczyzie nie mamy w Polsce konkurencji.

Pakiet do wyboru

Salony SensualSpa oferują zabiegi na twarz i ciało. Franczyzobiorca może wybrać pakiet usług, jaki zaoferuje w swojej placówce. Od tego będzie też zależeć wysokość inwestycji, z jaką musi się liczyć. Pakiet podstawowy zawiera głównie zabiegi na twarz. Inwestycja startowa to 80 tys. zł, a opłata miesięczna 5 tys. zł. W pakiet platinum jest bogatszy o zabiegi laserowe na całe ciało. W tym przypadku inwestycja wynosi 215 tys. zł, a opłata miesięczna 8 tys. zł. Najwyższy pakiet zawiera komplet usług (m.in. wszystkie zabiegi na twarz i ciało, lasery, makijaż permanentny). Wydatki na starcie to 350 tys. zł, opłata miesięczna 9 tys. zł.

– Ale przy najwyższym pakiecie osiągniemy najszybszy zwrot z inwestycji – zapewnia Sandra Bujnowska. - Dzięki temu, że w ofercie mamy tez najdroższe zabiegi.

Minimalna powierzchnia lokalu to 40 m2 – tak, aby zmieściły się w nim dwa gabinety. Franczyzobiorca musi wyremontować lokal, przygotować recepcję, łazienki. Natomiast franczyzodawca przygotuje biznesplan, dostarczy cały niezbędny sprzęt, pomoże zaaranżować wnętrza, dostarczy cenniki, materiały reklamowe, kosmetyki do zabiegów i sprzedaży, zapewni stronę internetową, profile w social mediach, pomoże w rekrutacji i szkoleniu pracowników. Salony franczyzowe beda działać pod szyldem Sensualspa. Salony partnerskie mogą zachować własne logo, natomiast korzystają z maszyn i kosmetyków od franczyzodawcy oraz pracują na pakiecie takich samych usług, jak placówki franczyzowe.

Zgodnie z założeniami konceptu, na miasto będzie przypadał jeden salon SensualSpa (wyjątkiem będą największe miasta, jak np. Warszawa).

– Nie chcemy, aby biznesy franczyzobiorców się kanbalizowały. Minimalna odległość od jednego salonu do drugiego musi wynosić w linii prostej 30 km – wyjaśnia Sandra Bujnowska.

 

WIZYTÓWKA SENSUAL SPA

1 własny salon w Polsce, 15 partnerskich w wielkiej Brytanii

3 pakiety franczyzowe

minimlana inwestycja 80 tys.

Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €