Owoce poprawią wizerunek
McDonald`s wprowadza owoce do swojego menu.
McDonald`s wprowadzi w swoich restauracjach świeże owoce jako alternatywę dla smażeliny, pisze ECU Marketing News. Plasterki świeżych owoców i torebki winogron po raz pierwszy pojawią się w ofercie w kwietniu. Pierwszym krajem, w którym menu zostanie w ten sposób wzbogacone, będzie Anglia. Nie wiadomo na razie, czy Polska pójdzie jej śladem.
McDonald`s twierdzi, że decyzja o dołączeniu owoców to część wysiłku na rzecz zaoferowania klientom „jeszcze większego wyboru”.
Ruch ten pojawia się w obliczu ponownej fali krytyku wartości odżywczych posiłków produkowanych przez firmy fast food. Pytanie tylko, jaka jest prawdziwa funkcja owocowej oferty: czy klienci rzeczywiście pragną owoców i będą je kupować, czy też udostępnienie zdrowej żywności to kwestia PR i próba zahamowania krytyki ze strony organizacji zdrowotnych. Komentatorzy w branży doszli jednak do wniosku, że McDonald`s doprowadził dojrzały rynek do punktu nasycenia i klienci znudzili się już oferowanym przez niego jedzeniem i otoczeniem. Owoce mogą być próbą ponownego ulokowania się na właściwej pozycji i początkiem nowej ery, jednakże wątpliwe jest, czy stara sprawdzona formuła może kiedykolwiek zostać przebita. Wygląda na to, że McDonald`s wywarł wpływ na cykl życia produktu.
Więcej: ECU Marketing News, marzec 2003
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej