Biznes dla miłośników serów

Świeży temat
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Kraina Serów w naszym kraju pojawiła się w grudniu 2016 roku. Model biznesowy pochodzi od estońskiego partnera, który działa od 2013 roku. W Polsce jest jednak prowadzona niezależnie. Pierwszy lokal został otwarty w Warszawie w Hali Koszyki. Dzisiaj działa pięć własnych lokali – w Warszawie, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu i Gdańsku.

Ambitne plany

Kraina Serów zaczęła się też rozwijać we franczyzie. Pierwsza partnerska placówka została otwarta w 2020 roku. Dzisiaj działa dwóch partnerów – w Gorzowie Wielkopolskim i Rzeszowie.

Obecnie firma szuka franczyzobiorców ze Szczecina, Zielonej Góry, Białegostoku, Gdyni, Elbląga, Olsztyna, Kalisza, Kołobrzegu, Grudziądza, Piły, Bydgoszczy, Inowrocławia, Płocka, Włocławka, Lublina, Siedlec, Radomia, Kielc, Nowego Sącza, Zakopanego, Bielsko-Białej, Jeleniej Góry, Legnicy, Opola, Częstochowy, Wałbrzycha oraz Warszawy Północnej – Łomianki i Legionowo.

– Zależy nam na miastach powyżej 40 tys. mieszkańców w całej Polsce, ale takich, które się rozwijają. Patrzymy szczególnie na ścianę wschodnią – mówi Emilia Grębowicz, kierownik operacyjny w Krainie Serów.

Docelowo firma chce otworzyć 15-20 placówek partnerskich.

– Oczywiście im więcej, tym lepiej, ale na dzisiaj skupiamy się na tych maksymalnie dwudziestu franczyzach – mówi Emilia Grębowicz.

Kandydaci na franczyzobiorców nie muszą mieć doświadczenia w branży, ale jest ono mile widziane. Najważniejsze, żeby chcieli rozwijać się razem z firmą, kochali ser i lubili pracować.

Firma zapewnia odpowiednie szkolenia, doradztwo oraz pełne wsparcie we wszystkich procesach biznesowych na każdym etapie współpracy.

Koszt inwestycji to 60-90 tys. zł. Jednorazowa opłatą wstępna wynosi 4 tys. euro. W trakcie współpracy franczyzodawca przez pierwsze trzy miesiące pobiera 2 proc. od obrotu netto a następnie – 4 proc. Zwrot z inwestycji można osiągnąć w czasie od 8 do 24 miesięcy.

– Na podstawie działalności obecnych partnerów możemy oszacować, że zarobki wynoszą od 8,5 do 25 tys. zł miesięcznie – mówi Emilia Grębowicz.

Kultura jedzenia sera

Lokal Krainy Serów powinien mieć od 35 do 55 mkw. Optymalna powierzchnia to 45 mkw. Ważne, żeby miał dostęp do wody, klimatyzacji, a także odpowiednią wentylację i przeszklone drzwi. Obecnie wszystkie lokale Krainy Serów działają w galeriach handlowych.

– Sklepy w takich miejscach sprawdzają się nam najlepiej. Umożliwia nam to oszacowanie, ile mniej więcej klientów może dotrzeć do naszych sklepów – mówi Emilia Grębowicz.

Zauważa, że co roku zainteresowanie Polaków serami jest coraz większe. Klienci poznają nowe smaki i wracają do Krainy Serów po ulubione produkty.

– Niewątpliwie wśród naszych rodaków wzrosła świadomość dobrego odżywiania się i coraz częściej stawiają na wysoką jakość. Dostrzegamy również rozwój kultury jedzenia sera i picia dobrego wina. To wszystko sprawia, że zapotrzebowanie na takie sklepy jest bardzo duże – mówi Emilia Grębowicz.

Zapewnia, że sklepy Krainy Serów pozwalają klientom wyruszyć w kulinarną podróż do różnych krajów, nie ruszając się z domu. Ich wystrój przypomina tradycyjne, serowarskie sklepiki prowadzone przez rodziny w krajach Beneluksu.

– Oferujemy naszym klientom pomoc w wyborze najlepszych produktów, dajemy możliwość próbowania serów a także dzielimy się z nimi różnymi serowymi ciekawostkami i legendami – mówi Emilia Grębowicz.

Firma sprowadza sery bezpośrednio z Holandii. Zapewnia, że asortyment jest wybierany starannie i do sklepów trafiają produkty wyłącznie od najlepszych producentów oraz dystrybutorów.

– Dzięki temu ich jakość jest bardzo wysoka. W ofercie sklepu prezentujemy szeroki wybór oryginalnych serów holenderskich, najpopularniejsze sery z Włoch, Anglii, Francji, Hiszpanii i Danii, a także wyśmienite wina, sosy do serów, przekąski oraz akcesoria – mówi Emilia Grębowicz.

WIZYTÓWKA KRAINY SERÓW

Sieć specjalistycznych sklepów z serami  

  • kwota inwestycji: 60-90 tys. zł
  • opłata wstępna – 4 tys. euro
  • opłaty miesięczne – 4 proc. od obrotu

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €