Żabka zaprzyjaźniona z AI

Różnorodne lokalizacje
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Przykładem jest Żabka, której ponad 8,4 tys. franczyzobiorców rozwija się dzięki stosowaniu unikatowych narzędzi. Sieć od lat opracowuje rozwiązania, które służą jej do komunikowania się z poszczególnymi sklepami w obszarze zatowarowania, zarządzania łańcuchem dostaw, usprawniania procesów czy efektywnego zarządzania sklepami przez franczyzobiorców.

– Innowacyjność jest kluczowym elementem rozwoju naszej sieci. Nieustannie pracujemy nad nowymi rozwiązaniami ułatwiającymi życie naszym klientom oraz współpracującym z nami przedsiębiorcom. Zgodnie z ideą franczyzocentryczności i pozostając w dialogu z franczyzobiorcami, wdrażamy takie narzędzia, które z jednej strony optymalizują procesy sklepowe i usprawniają zarządzanie, z drugiej podnoszą kompetencje zarówno prowadzących sklepy, jak i ich pracowników – podkreśla Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.

Konkretna pomoc

Wsparciem i podstawowym zapleczem funkcjonowania sklepów Żabka jest aplikacja Cyberstore. Rozwiązanie to pomaga franczyzobiorcom w kompleksowym zarządzaniu placówkami przy użyciu smartfonu. Mogą dzięki niej m.in. zamówić towar i poznać termin kolejnej dostawy oraz sprawdzić osiągane wyniki sprzedaży. Cyberstore to także rodzaj łącznika pomiędzy franczyzobiorcami a siecią, poprzez który przedsiębiorcy otrzymują ważne informacje oraz komunikują się z partnerami ds. sprzedaży.

Firma stworzyła również OptiPlan – inteligentne narzędzie, które ocenia wyniki każdego sklepu, tak by dopasować dalszy plan do konkretnych potrzeb danej placówki. System gromadzi elementy związane z funkcjonowaniem danego sklepu, włącznie z archiwizacją danych i dokumentów.

Jednym z kluczowych rozwiązań OptiPlanu jest Asystent Żabka, którego zadaniem jest optymalizacja i usprawnienie pracy w sklepach. Dzięki sztucznej inteligencji aplikacja dopasowana jest indywidualnie do każdej placówki. Dostarcza m.in. bieżącą wiedzę na temat właściwego ułożenia asortymentu na półkach i konieczności uzupełnienia towaru oraz wskazówki co do codziennych zadań do wykonania. Ponadto, Asystent Żabka pokazuje daty przydatności towarów do spożycia i informuje, gdy mija termin ich ważności. Oprócz tego pracownicy na bieżąco otrzymują informacje na temat rodzaju i ilości sprzedanego towaru.

W sieci działa także platforma SprzedawcaPRO skierowana do pracowników sklepów, poprzez którą zatrudnione przez franczyzobiorców osoby zyskały możliwość podnoszenia swojej wiedzy i umiejętności w formie szkoleń. Stanowi ona także Bazę Wiedzy o Żabce, Wirtualny sklep czy Informator sprzedawcy ze zbiorem aktualności.

Jakość rozwiązań wdrażanych przez Żabkę została doceniona. Sieć otrzymała m.in. nagrodę w konkursie „Digital Excellence Awards 2022” (kategoria „Transformational Capabilities”) za Asystenta Żabka czy „Złotą Innowacją Retail 2020” (kategoria Aplikacje B2B) w ramach „Złote Innowacje FMCG 
& Retail” za Cyberstore. 

 

WIZYTÓWKA MARKI ŻABKA

Sieć sklepów spożywczych.

  • Liczba franczyzobiorców: ponad 8400
  • Umowa franczyzowa podpisywana na czas nieokreślony z 30-dniowym okresem wypowiedzenia
  • Wymagany wkład własny: 5 tys. zł
Author
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €