Epaka myśli długofalowo

Przybywa partnerów
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Rynek usług kurierskich ciągle szybko się rozwija.

– Sprzyja temu rosnący obrót sprzedaży przez internet. Nie ma żadnych oznak, że co najmniej w przeciągu najbliższych kilkunastu lat miałoby się to zmienić – uważa Radosław Chornicki, wiceprezes Epaki.

Dodaje, że w 2021 roku nadano około 770 milionów przesyłek kurierskich, natomiast eksperci szacują, że niebawem zostanie przekroczona granica 1 miliarda.

– Aby zminimalizować biznesowe ryzyko, warto rozpocząć swoją rynkową przygodę, korzystając z franczyzowego wsparcia znanej marki, która zapewni m.in. niezbędne know-how – radzi Radosław Chornicki.

Epaka otwiera kolejne punkty franczyzowe, zarówno w dużych, jak i w małych miejscowościach.

– Jeśli chodzi o marże, to są one utrzymywane na optymalnym poziomie, dzięki bliskiej i szczerej współpracy z naszymi partnerami biznesowymi. Mam tutaj na myśli zarówno przewoźników, których usługi oferujemy, jak i franczyzobiorców tworzących naszą sieć stacjonarnych punktów nadania i odbioru przesyłek – mówi Radosław Chornicki.

Aby przystąpić do Epaki, trzeba prowadzić własną działalność gospodarczą oraz dysponować lokalem.

W przypadku pakietu Start koszt inwestycji to 5 tys. zł netto. Natomiast pakiet Standard kosztuje 9 tys. zł netto. W Pakiet Premium trzeba zainwestować 16 tys. zł netto.

– Mamy również rozwiązanie dla osób, które już prowadzą biznes i szukają dodatkowego dochodu. Wówczas można z nami nawiązać współpracę dołączając do sieci Epaka.pl mini. Przy tym projekcie jednorazowa opłata aktywacyjna wynosi 499 zł – mówi Radosław Chornicki.

Zwrot z inwestycji można osiągnąć już po paru miesiącach systematycznej pracy.

Obecnie firma szuka partnerów w takich miastach jak: Wrocław, Poznań, Szczecin oraz Toruń. Nie skreśla jednak innych lokalizacji.

W 2022 roku otworzyło się 112 nowych punktów. W sumie w Polsce działa 347 placówek.

Gotowość na każdy czas

Wiceprezes Epaki zwraca uwagę, że bez względu na branżę warunki do prowadzenia biznesu są teraz dosyć trudne. Wynika to np. z rosnącej liczby czynników oraz zależności, które należy brać pod uwagę przy planowaniu rynkowych posunięć.

– W naszej branży dużo zależy od relacji z przewoźnikami – musimy nieustannie śledzić wszelkie zmiany, jakie u nich zachodzą, ponieważ wpływają one bezpośrednio na nas i naszą ofertę – mówi Radosław Chornicki.

Jego zdaniem dzisiejsze czasy pokazują, że w biznesie kluczowe to być gotowym na wszystko.

– Ta gotowość wynika ze spojrzenia długofalowego, zgodnie z którym pomyślny wiatr ze strony rynku, gospodarki należy wykorzystywać nie tylko do rozwoju, ale też do budowania kapitału, który będzie zabezpieczeniem w sytuacji, kiedy kierunek tego wiatru zmieni się na naszą niekorzyść. W historii naszej firmy nigdy nie było zwolnień czy redukcji etatów, które wynikałyby z braków budżetowych albo zmian organizacyjnych związanych z niekorzystną sytuacją rynkową. Wręcz przeciwnie, cały czas się rozwijamy i zatrudniamy młode, ambitne osoby, które bardzo często w naszej firmie biznesowo dorastają – podsumowuje Radosław Chornicki.

WIZYTÓWKA SIECI EPAKA

Sieć oferująca usługi kurierskie

  • 347 punktów
  • Inwestycja na start – 5 tys. zł w pakiecie start albo 9 tys. zł w pakiecie standard

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €