Furgonetka jedzie szybciej

Oskar Aszendorf, menedżer sprzedaży w Furgonetce
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Pandemia to były złote czasy dla usług kurierskich. Branża rozpędzona w tamtym momencie wciąż szybko się rozwija. Sprzyja jej rozkwit e-handlu oraz moda na zakupy online. Problemem jest jednak wysoka inflacja.

Wymagające czasy

 Oskar Aszendorf, menedżer sprzedaży w Furgonetce, zauważa, że w czasie wysokiej inflacji coraz ważniejsza staje się jakość usług oraz szeroka oferta.

– W naszych punktach można wysłać przesyłkę jednym z trzynastu przewoźników, w transporcie krajowym, jak i międzynarodowym. Furgonetka Punkt obsługuje również nadania i odbiory z punktu oraz zakup materiałów opakowaniowych i świadczy usługi pakowania – mówi Oskar Aszendorf.

Furgonetka Punkt rozwija się, a jej sprzedaż nadal rośnie, choć nie tak dynamicznie, jak w czasach pandemii COVID-19.

– Dzięki wprowadzonym działaniom i strategiom nasze marże utrzymują się od ponad roku, a niektóre z nich nawet wzrosły – tłumaczy Oskar Aszendorf.

Furgonetka oferuje dwa rodzaje współpracy. Jeden z nich to punkt partnerski. Jest on idealny dla przedsiębiorców, którzy prowadzą już jakiś biznes i chcą wzbogacić swoją ofertę o przesyłki kurierskie. Punkty partnerskie skupiają się głównie na obsłudze nadań i odbiorów paczek z gotową etykietą, zwrotów itp. Koszt zakupu pakietu startowego to 399 zł netto. Jeśli partner chce dodatkowo obsługiwać paczki bez etykiety, czyli takie, które trzeba zważyć, zmierzyć i wprowadzić zamówienie do systemu, jest to możliwe, jednak musi we własnym zakresie zaopatrzyć się w wagę.

Kolejna forma to dedykowany punkt Furgonetka. Jest to propozycja dla osób, które chcą w całości skupić się na obsłudze przesyłek kurierskich pod marką Furgonetka. Aby rozpocząć działalność jako Furgonetka Punkt wystarczy prowadzić działalność gospodarczą, dysponować lokalem o powierzchni minimum 25 m2 i mieć 8049 zł netto na jednorazowy zakup pakietu startowego.

– Punkty dedykowane otrzymują korzystniejszy cennik zakupowy, wyłączność terytorialną oraz dostęp do specjalnego programu partnerskiego, który stanowi dodatkowe źródło dochodu – zachęca Oskar Aszendorf. Przy tym nie ma żadnych regularnych opłat franczyzowych.

Chętnych nie brak

W ostatnim czasie firma obserwuje duży wzrost zainteresowania współpracą zarówno w formie punktów partnerskich, jak i dedykowanych.

Średnia prowizja za zamówienie przesyłki kurierskiej wynosi około 8-9 zł. Obsługa paczek z wydrukowaną etykietą (nadania, odbiory, zwroty) to zarobek około 1,50 zł. Dobrze prosperujący punkt powinien obsługiwać miesięcznie około 800-1000 paczek bez etykiety i 1000-1500 paczek z gotową etykietą. Partner zarabia również na usługach pakowania i handlu materiałami opakowaniowymi. Szacowany czas oczekiwania na zwrot inwestycji to około sześciu miesięcy.

Obecnie w sieci działa około 650 punktów, z czego 20 to punkty dedykowane. Firma ma jedną placówkę własną. 

WIZYTÓWKA SIECI FURGONETKA

Sieć oferująca usługi kurierskie.

  • 650 punktów
  • Kwota inwestycji: 399 zł w przypadku punktu partnerskiego i 8049 zł dla punktów dedykowanych

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €