Studio treningu EMS ma potencjał

– Proponujemy alternatywę dla treningów z trenerem personalnym, która dodatkowo pozwala zaoszczędzić czas – mówi Bartłomiej Stanek z Studio Synergy EMS.
Jakie są dzisiaj warunki do prowadzenia biznesu w branży fitness?
Warunki prowadzenia biznesu w branży fitness się pogorszyły. Naturalnie największy wpływ, mają na to koszty mediów, wynajmu lokali, czy wzrosty stóp procentowych. Dużej zmianie, uległ proces zakupowy klienta. Jest on dziś znacznie dłuższy i bardziej skomplikowany. Największym wyzwaniem jest dzisiaj bardzo dokładne i przemyślane dopracowywanie strategii cenowej oraz skrupulatne monitorowanie kosztów.
Jak sobie radzi w tych realiach Studio Synergy EMS?
Studio Synergy EMS to nie jest typowy biznes z branży fitness. Nasze usługi wpisują się w rosnący trend dbania o zdrowie i to sprawia, że nieco łatwiej odnaleźć się nam na obecnym rynku. Tym bardziej, że healthcare bardzo płynnie łączy się też z dbaniem o sylwetkę. Ponadto na naszą korzyść przemawia oszczędność czasu. Dwadzieścia minut na trening, i to tylko raz w tygodniu, to czas który każdy jest w stanie wygospodarować.
Koncept małych, butikowych studiów również wpisuje się w trendy, które widzimy w branży. Do tego oczywiście obsługa klienta na najwyższym poziomie, jakiej próżno szukać na wielkopowierzchniowych siłowniach. Jednak trend wzrostowy panuje również w klasycznie rozumianej branży fitness. Każda osoba, która regularnie chodzi na siłownię widzi, że coraz więcej osób ćwiczy.
Czy to dobry czas na inwestycję w tego typu biznes?
Zdecydowanie tak. Trening EMS to nowa, szybko rozwijająca się usługa. Jest on doskonałą, często tańszą alternatywą dla treningów z trenerem personalnym. Ćwicząc 20 minut raz w tygodniu klienci oszczędzają mnóstwo czasu. Do tego przy pracy zdalnej czy hybrydowej, trening mogą zrobić w każdym momencie dnia, nawet w przerwie obiadowej.
Czy przybywa zainteresowanych otwarciem placówek franczyzowych pod waszą marką?
Zainteresowanie franczyzą, podobnie jak samym treningiem – stale rośnie. Bardzo zależy nam na skalowaniu się, jednak jedną z wartości naszej marki jest jakość i w jej myśl bardzo skrupulatnie dobieramy swoich partnerów. Poszukujemy odpowiedzialnych, przedsiębiorczych ludzi, którzy będą chcieli nieco się zaangażować.
Jakie macie plany na ten rok?
Planujemy kolejne otwarcia studiów franczyzowych. Po niemal pół roku ciężkiej pracy startujemy też z nową, bardzo zaawansowaną stroną internetową. Jesteśmy bardzo dumni z tego projektu, ponieważ uważamy, że będzie to ogromny wyróżnik na tle konkurencji. Jest to także kolejny wielki krok do podniesienia jakości obsługi klienta w naszej firmie. W Studio Synergy pojawiła się też kolejna usługa w postaci dietetyki. Pozwala nam to bardzo holistycznie podejść do dbania o naszych klientów. To również kolejna rzecz, która idealnie wpisuje się w rosnący trend dbania o zdrowie.
Jakie są warunki współpracy franczyzowej ze Studiem Synergy EMS?
Mamy dwa koncepty studiów treningowych. Jeden z nich zakłada miejsce z jedną maszyną, nieco mniejsze i bardziej kameralne. Kierujemy go głównie do trochę mniejszych miast i miejscowości, chociaż nie jest to regułą. Drugi to dwie maszyny i nieco większa powierzchnia studia. Dobrze sprawdzi się w miastach z większą liczbą mieszkańców. Opłata jednorazowa to 10 tys. zł. Zawiera ona szereg benefitów, jak chociażby szkolenia czy marketing na start. Potem opłaty wynoszą 6 proc. od obrotu studia. Szacujemy zwrot z inwestycji na 12-18 miesięcy, jednak jest to mocno indywidualna sprawa. Ułatwieniem wejścia jest fakt, że sporą część inwestycji można leasingować.
W jakich lokalizacjach szukacie franczyzobiorców?
Jesteśmy otwarci na każdą lokalizację, o ile nasza analiza potwierdzi potencjał takiego miejsca. Czasem bliskość większych aglomeracji, specyfika rynku pracy czy inne zależności pozwalają na otwarcie studia nawet w niewielkich miejscowościach. Koncept z dwoma maszynami polecamy raczej w miastach, które mają ponad 60 tys. mieszkańców. Jednak doświadczenie pokazuje, że mniejsze miejscowości potrafią zaskoczyć. Dlatego przygotowaliśmy możliwość płynnego przejścia z konceptu light, gdzie mamy jedną maszynę, do klasycznej wersji. W ubiegłym roku otworzyliśmy kolejne studio własne oraz podpisaliśmy dwie umowy franczyzowe. Obecnie mamy dziewięc studiów.
Rozmawiała Dominika Pronarska
WIZYTÓWKA STUDIO SYNERGY EMS
- Kwota inwestycji: 130 tys. zł albo 80 tys. zł w wersji Light
- liczba placówek: 9
- opłaty: 6 proc. od obrotu studia
ZOBACZ W KATALOGU

Body Evolution

DepilConcept

EMS FitFactory

Equivalenza

F45 Training

Fast Line Studio

Fit +

Fit For Face

Gentlemen Barber Shop

Haircut Express

Hati Thai

Insway Gabinety Medycyny Naturalnej, Salony Zdrowia

In.Time

Jasmine Oriental Massage & Spa

Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris

Laser on the Way

Martelle Studio

Men’s World Barber & Clinic

Nail Factory

Orient Massage & Thai Organic

Perfect Look Clinic

Platinum Active EMS

Sieć Instytutów Podologii Suela

Studio Figura

Thai Bali Spa

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Xtreme KiDS

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej