Franczyza w dobrej formie

Sieć klubów Xtreme Fitness Gyms obniżyła opłaty franczyzowe. Dlaczego firma zdecydowała się na taki krok?
Branża fitness po trzech latach turbulencji związanych z pandemią wróciła do formy.
– Dla naszej branży zawsze najlepszy jest pierwszy kwartał. Wszyscy wracają wtedy do gry, w życie wchodzą noworoczne postanowienia. W tym roku te pierwsze trzy miesiące były wybitnie dobre. Pobiliśmy dotychczasowe rekordy sprzedażowe, a użytkowników jest więcej niż przed pandemią. Średnio mamy o 25 proc. więcej aktywnych klubowiczów niż rok temu w tym samym okresie – mówi Łukasz Dojka, właściciel sieci Xtreme Fitness Gyms.
Więcej chętnych
Rekordy bije także zainteresowanie otwieraniem klubów pod szyldem Xtreme Fitness Gyms. W ciągu ostatnich 12 miesięcy do sieci dołączyło ponad 30 nowych partnerów, którzy otworzą własne kluby pod marką Xtreme.
– Średnio miesięcznie podpisujemy kilka nowych umów franczyzowych – mówi Łukasz Dojka.
W przyszłym Xtreme Fitness Gyms chce otwierać średnio dwa kluby franczyzowe w miesiącu. Obecnie w sieci działają 52 jednostki.
Zdaniem Łukasza Dojki fitness rośnie w siłę i nie zamierza zwalniać. Ostatnie branżowe targi w Kolonii pokazały, że branża na całym świecie wróciła do formy. W Polsce ten powrót jest bardzo dynamiczny.
– W biznesie jest tak, że w kryzysie najlepsze i najmocniejsze organizacje jeszcze bardziej się rozwijają, a uważam, że do takich należymy. Ponadto historycznie śledząc naszą branżę wiele sieci fitness na świecie mocno rozwinęła się w czasach kryzysu gospodarczego. Ludzie często rezygnują z luksusów na poczet zdrowia i samopoczucia a my jesteśmy branżą, która tego dostarcza. Dodatkowo nasze społeczeństwo jest bardziej świadome tego, jak ważny jest sport, ćwiczenia, i korzystanie z takich możliwości. Pandemia miała na to duży wpływ. Dzisiaj każdy wie, że zdrowie jest najważniejsze – tłumaczy Łukasz Dojka.
Będzie taniej
Zdaniem szefa Xtreme Fitness Gyms poziom penetracji w branży fitness w Polsce nadal jest bardzo niski. Zaledwie 8 proc. Polaków należy do klubów fitness. W krajach bardziej rozwiniętych jest to kilkanaście procent.
– Gonimy te kraje i wciąż jest w Polsce duży potencjał do rozwoju. Potrzebujemy drugie tyle klubów fitness, które już mamy i myślę, że to się stanie w ciągu najbliższych 5-7 lat – mówi Łukasz Dojka.
Otwarcie klubu pod szyldem Xtreme Fintess Gyms to inwestycja rzędu 1 mln zł, ale tylko od 300 do 350 tys. zł musi pochodzić z własnych środków.
– Reszta to finansowanie, które oferujemy własnym franczyzobiorcom. Jest ono udzielane na preferencyjnych warunkach, z niskim wkładem własnym, na pięć lat – mówi Łukasz Dojka.
Firma obniżyła też w ostatnim czasie opłaty franczyzowe – wcześniej wynosiły one 5 zł za 1 m2 powierzchni klubu i 5 proc. od przychodu. Teraz jest to 3 zł i 3 proc.
– Przeanalizowaliśmy potencjał rozwoju i skalę do jakiej zmierzamy. Doszliśmy do wniosku, że jesteśmy w stanie jeszcze bardziej uatrakcyjnić nasz model dla kolejnych franczyzobiorców. Dzięki temu franczyzobiorca zarabia więcej, może szybciej otworzyć kolejny klub i skalować biznes. Przyspiesza to rozwój całej sieci – mówi Łukasz Dojka
WIZYTÓWKA XTREME FITNESS GYMS
- kwota inwestycji: od 300 tys. zł
- liczba placówek: 52
- opłaty: 3 proc. od obrotu i 3 zł od 1 m2 powierzchni klubu
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej