Branża beauty w rozkwicie

– Rośnie zainteresowanie naszymi zabiegami. Mamy też coraz więcej chętnych na otwieranie placówek pod naszym szyldem – mówi Marzena Pawlik, dyrektor ds. sprzedaży w firmie Yasumi.
Jak branża beauty odnajduje się dzisiaj na rynku?
Wbrew przekonaniu, że panuje kryzys, jest wojna a pandemia dużo zmieniła, branża beauty ma się dobrze. Wpływają na to potrzeby klientów, którzy dbają o wygląd i dobre samopoczucie. Bardzo chętnie korzystają z zabiegów pielęgnacyjnych czy depilacji, a wszelkie stresy zostawiają w gabinecie podczas masażu. Widzimy, że rośnie zainteresowanie nie tylko zabiegami, ale i otwieraniem placówek franczyzowych w naszej branży.
Jakie są warunki prowadzenia biznesu w branży beauty?
Aby odnieść sukces w tej branży, trzeba być pracowitym, otwartym na ludzi oraz ich potrzeby. Ponadto bez względu na to, jak długo funkcjonujemy na rynku, należy prowadzić szeroko pojęte działania marketingowe. Yasumi to franczyza, a więc nasi partnerzy mają dużo łatwiej niż gdyby otwierali gabinet samodzielnie. Wiele dróg już przeszliśmy. Nasze doświadczenie w branży daje bezpieczniejszy start, więcej oddechu i szybszy zwrot nakładów.
Jak Yasumi radzi sobie w obecnych realiach?
Nie odczuwamy znaczących zmian. Była pandemia i dużo strachu związanego z wojną, ale odczuwaliśmy to jedynie w rozmowach z klientami, którzy korzystali i nadaj korzystają z usług naszych gabinetów. Jestem pewna, że duży wpływ na nasz sukces ma franczyza. Klient w każdym naszym gabinecie wie, czego może oczekiwać. Ponadto mamy niestandardową i unikatową ofertę. Głównie mam tu na myśli rytuały japońskie oraz nasze wyjątkowe kosmetyki. Od momentu pandemii nie wystawiamy się już na branżowych targach, co bardzo obniżyło koszty firmy. Zdecydowaliśmy się na działania marketingu internetowego. To było pewnego rodzaju wyzwanie, gdyż lata pracy w określony sposób powodują pewnego rodzaju przyzwyczajenia. Radykalne zmiany nie są łatwe. Ale nam taka zmian akurat wyszła na plus.
Jakie są warunki współpracy z Yasumi?
Obecnie otwieramy już jedynie punkty pod marką Yasumi Instytut Zdrowia i Urody. Głównie dlatego, że oferta dla dzisiejszego klienta musi być szeroka i kompleksowa. Klienci lubią mieć wszystko w jednym miejscu.
Aby otworzyć taki punkt trzeba wydać na urządzenia 200-250 tys. zł. netto. Do tego trzeba się liczyć z kosztami adaptacji lokalu. Lokal musi mieć minimum 100 m2. Oczywiście dopuszczamy leasing, pożyczkę czy kredyt. Klient nie musi mieć na wszystko środków własnych. Naszym celem jest szybki zwrot z inwestycji każdego partnera. Wiele zależy jednak od pracy i zaangażowania inwestora oraz warunków zewnętrznych.
Ile placówek własnych i franczyzowych liczy obecnie sieć Yasumi?
Mamy ponad 140 placówek, w tym 10 własnych, z czego cztery prowadzi już kolejne pokolenie. W minionym roku otworzyliśmy 23 placówki. Bieżący rok nie powinien być gorszy pod tym względem. Jesteśmy pozytywnie nastawieni, widzimy duże zainteresowanie i cieszy nas, że rodzina Yasumi tak pięknie się rozwija.
Rozmawiała Dominika Pronarska
WIZYTÓWKA YASUMI
Sieć gabinetów kosmetycznych.
- ponad 140 placówek
- inwestycja ok. 250 tys. zł w Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej