Nowy sezon, nowa oferta

Franczyzobiorcy lodziarni SiGelato od tego sezonu w ofercie będą mieć również kawę Costa Coffee. Wszystko dzięki współpracy, którą franczyzodawca nawiązał z doświadczonym producentem i dystrybutorem kawy.
Szacuje się, że wartość rynku lodowego w Polsce wynosi ok. 3,5 mld zł. W ostatnich latach popularność zyskały tzw. lody rzemieślnicze. Właśnie w ten trend wpisują się lody SiGelato, zainspirowane Sycylią i stworzone we współpracy z sycylijskimi lodziarzami, od pokoleń związanymi z rzemiosłem lodowym.
Podstawą lodów SiGelato są naturalne składniki i produkty pochodzące od sycylijskich rolników, z którymi Sweet Gallery nawiązało współpracę. – Sorbet pomarańczowy to czysty sok pomarańczowy zamrożony w bryłę, a następnie rozmrażany w Polsce przez 72 godziny, by zachować najwyższą jakość. Natomiast lody pistacjowe produkujemy z pistacji uprawianych w miejscowości Bronte u podnóża Etny. To najsłynniejsze pistacje na świecie. To tylko niewielki przykład tego, jak traktujemy produkcję lodów SiGelato. Stawiamy na najwyższą jakość i minimalizm. Nasze lody zawierają wyłącznie niezbędne składniki w naturalnej formie – mówi Krzysztof Olesiak, prezes firmy Sweet Gallery, do której należy SiGelato oraz Lodolandia & Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab. W każdym punkcie SiGelato, w stałej sprzedaży jest zawsze 10 smaków, m.in.: sycylijska pomarańcza, mango, solony karmel, pistacja, kremowa śmietanka i belgijska czekolada. Natomiast w palecie SiGelato jest aż kilkadziesiąt smaków, które rotują w zależności od ich popularności w danym punkcie.
Lody jak we Włoszech
Pani Paulina, franczyzobiorczyni ze Zgierza, przyznaje, że w lodach SiGelato ceni prostą recepturę i ich naturalność. Mieszkała kilka lat we Włoszech i uważa, że lody SiGelato dorównują tamtejszym, które słyną z najwyższej jakości i najlepszego smaku. Podobnego zdania jest Karol Jedynak, franczyzobiorca ze Świątnik Górnych, który wychowywał się we Włoszech.
– Koncept sycylijskich lodów SiGelato bardzo przypadł mi do gustu. To smak lodów SiGelato ostatecznie przekonał mnie do wejścia w biznes. W drugim dniu otwarcia punktu musiałem zamawiać kolejną partię lodów, a kolejki były na godzinę stania. Miałem non stop klientów, którzy przychodzili także w deszczowe dni. Ponadto pytali, czy będziemy kontynuować sprzedaż jesienią i zimą. Myślałem, że lody to biznes sezonowy, na ciepłe dni, natomiast jak się okazuje, jest zupełnie inaczej – przyznaje Karol Jedynak.
Pozytywne wspomnienia z ubiegłorocznego sezonu ma także Joanna Politowska, franczyzobiorczyni z Włocławka, której lodziarnia SiGelato zajęła drugie miejsce w plebiscycie „Gazety Pomorskiej” „Lody roku”.
– Do plebiscytu zgłosili nas nasi klienci i to oni na nas głosowali. To był nasz pierwszy sezon, a konkurowaliśmy z lodziarniami, które od wielu lat działają we Włocławku. Tym bardziej byliśmy szczęśliwi z wyniku plebiscytu – mówi Joanna Politowska.
Wraz z nowym sezonem wiosenno-letnim, Sweet Gallery rozpoczęło współpracę z firmą Costa Coffee – producentem, dystrybutorem i siecią kawiarni. – Kawa to także flagowy produkt włoski, a Costa Coffee, marka stworzona przez Włochów – braci Sergio i Bruna Costa gwarantuje smak prawdziwej włoskiej kawy.
Koncept SiGelato inspirowany jest Włochami oraz Sycylią, dlatego prawdziwa włoska kawa jest tu niezbędna. Współpraca z doświadczonym producentem i dystrybutorem kawy na pewno przełoży się na wyniki sprzedaży franczyzobiorców – podkreśla Katarzyna Krzemińska-Malon, marketing & PR menedżer.
W ramach współpracy obu firm, w ofercie punktów SiGelato jest szeroki wybór kaw przygotowywanych według standardów Costa Coffee. Oznacza to nie tylko kawę parzoną z ziaren Costa Coffee, lecz także produkcję kawy w ekspresach marki Costa Coffee, które są w każdym punkcie SiGelato. – Ważnym elementem podkreślającym naszą współpracę jest wizualizacja punktów SiGelato. Punkty SiGealto obrandowane są semaforami reklamowymi Costa Coffee. Dodatkowo każdy z nich posiada flagi i potykacze z logo Costa Coffee – wylicza Katarzyna Krzemińska-Malon.
Klient kupuje oczami
Zdaniem pana Marka, franczyzobiorcy z Konina, SiGelato niesie ze sobą narrację, myśl przewodnią, którą są Włochy, Sycylia, tamtejsza kultura, piękne kolory. – Podobno wygląd o niczym nie świadczy. Moim zdaniem, wręcz przeciwnie. Jeśli sfera wizualna i marketingowa biznesu jest dopracowana, znaczy to, że wszystko inne funkcjonuje bez zastrzeżeń. Wybierając koncept franczyzowy, zwracałem uwagę na elementy biznesowe, ale także na wizerunek sieci. Sweet Gallery rozumie marketing i swoich klientów, czym się kierują kupujący lody. W sprzedaży lodów liczy się pierwsze wrażenie. Jest to produkt impulsowy. W pierwszym odruchu kupuje się je oczami, dlatego tak ważna jest estetyka i strona wizualna tego biznesu. Właśnie ta dbałość o stronę wizualną biznesu, oprócz smaku lodów, przekonała mnie do uruchomienia punktu SiGelato – przyznaje pan Marek.
O tym, jak przyciągnąć klientów, wie Bartosz Bożek, który zaoferował promocję 10 proc. dla klientów, którzy przyjdą ze swoim zwierzakiem. Ponadto samodzielnie stworzył strefę relaksu – ustawił leżaki, krzesła, stoliki, parasole. – Zatrudniam w punkcie dwie osoby, ale oprócz tego pracuję jeszcze ja i moja siostra. Moim zdaniem, do biznesu należy podejść z pełnym zaangażowaniem. Nikt tak nie dopilnuje spraw jak właściciel. Poza tym klienci też miło reagują, gdy jestem na miejscu – mówi Bartosz Bożek.
Pieniądze na lodziarnię
Koszt inwestycji w punkt SiGelato wynosi 35 tys. zł. Reszta kwoty jest leasingowana. Franczyzobiorcy SiGelato przechodzą szkolenie wprowadzające do biznesu, podzielone na część teoretyczną i praktyczną. Praktyczna trwa dwa dni i odbywa się w realnie działającym na rynku punkcie. Franczyzobiorcy poznają więc „na żywo” zasady funkcjonowania punktu i obsługi klientów. – Nie jest to tylko punkt szkoleniowy, tylko istniejący i realnie działający oraz prowadzący sprzedaż. Łatwiej więc skonfrontować się z rzeczywistością oraz w przyszłości wyeliminować ewentualne błędy lub je skorygować – zapewnia Krzysztof Olesiak. Jak twierdzi pani Paulina, SiGelato to bardzo dobry model biznesowy dla osób, które zaczynają dopiero przygodę z własną firmą i chciałyby się przekonać, czy taka forma zarabiania pieniędzy jest dla nich odpowiednia. – Sezon wiosenno-letni trwa sześć miesięcy. To wystarczy, by poznać zasady własnej działalności i konceptu SiGelato. Ponadto dużym ułatwieniem jest wsparcie ze strony franczyzodawcy i szkolenia oraz niewielkie koszty inwestycji – przyznaje franczyzobiorczyni.
Franczyzobiorcy zaopiekowani są od pierwszego dnia po podpisaniu umowy franczyzowej. Najpierw zajmuje się nimi opiekun startowy, który prowadzi przez wszystkie etapy niezbędne do uruchomienia i rozpoczęcia biznesu, natomiast regionalny opiekun biznesowy wspiera w przygotowywaniu punktu do otwarcia, w dniu otwarcia oraz przez cały okres trwania umowy franczyzowej.
Franczyzobiorca odpowiedzialny jest za sprzedaż i obsługę klienta, a produkcja lodów i zaopatrzenie punktów leży po stronie franczyzodawcy. – Biznes jest prosty, co zachęca do współpracy. Partnerzy przede wszystkim odpowiedzialni są za sprzedaż lodów, obsługę klienta i prawidłowe funkcjonowanie punktu. Franczyzobiorca nie wyrabia lodów. Nie wymagamy od niego wiedzy i umiejętności w tym zakresie. To leży w naszej gestii – mówi Krzysztof Olesiak.
Lody dowożone są bezpośrednio do wszystkich punktów zlokalizowanych na terenie całego kraju. – Dostawa odbywa się średnio co kilka dni, ale może być i częstsza. Każdy punkt wyposażony jest w zamrażalki, tak więc jest przestrzeń na przechowywanie lodów na miejscu, bo przyczepy są bardzo ergonomiczne.
Sweet Gallery samodzielnie wyszukuje lokalizacje dla swoich franczyzobiorców, negocjuje ceny najmu i załatwia wszelkie formalności, a następnie dostarcza przyczepę pod wskazany adres, w którym franczyzobiorca będzie prowadzić biznes. Punkty najczęściej usytuowane są na osiedlach, przy retail parkach i galeriach handlowych, ale także przy skwerach i parkach oraz przy ulicach z dużym ruchem pieszym i rowerowym. – Nasi komercjalizatorzy codziennie jeżdżą po Polsce, szukają lokalizacji, nawiązują współpracę oraz załatwiają wszelkie formalności związane z najmem. Franczyzobiorcy otrzymują więc gotowe miejsce na swój biznes. Każda lokalizacja jest przez nas zweryfikowana pod względem natężenia ruchu i charakterystyki klienta – zapewnia Krzysztof Olesiak.
Wszystkie punkty SiGelato wyposażone są w kamery i kasoterminale, które pozwalają zdalnie zarządzać biznesem. Franczyzobiorca widzi aktualny stan kasy i liczbę obsłużonych klientów oraz pracę punktu. Dzięki takim rozwiązaniom biznes można połączyć z etatem lub inną działalnością. Przykładem jest pan Kamil, który od dłuższego czasu prowadzi punkt z burgerami. – SiGelato to mój drugi food truck w „stajni”, oprócz tego pracuję jeszcze na etacie – przyznaje pan Kamil. Podobnie do biznesu podeszli: Karol Jedynak, franczyzobiorca ze Świątnik Górnych, pracownik krakowskiej korporacji, i Bartosz Bożek, który na co dzień jest nauczycielem.
WIZYTÓWKA MARKI SIGELATO
Sieć lodziarni z rzemieślniczymi lodami.
- kwota inwestycji na start: 35 tys. zł (pozostała kwota może być leasingowana)
- liczba punktów: 40
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej